س 18 اردیبهشت 1403 ساعت 23:43

هشدار جانشین دادستان پاوه به متصرفان منابع طبیعی و اراضی ملی/ با قید فوریت رفع تصرف کنید!

هشدار جانشین دادستان پاوه به متصرفان منابع طبیعی و اراضی ملی/ با قید فوریت رفع تصرف کنید!

به گزارش سلام پاوه : جانشین دادستان دادسرای عمومی و انقلاب پاوه به متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی هشدار داد برای رفع تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی به قید فوریت اقدام کنند. آرش بهمنی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت :به سبب جایگاه منابع طبیعی، اراضی ملی، حفظ جنگل ها و […]

به گزارش سلام پاوه : جانشین دادستان دادسرای عمومی و انقلاب پاوه به متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی هشدار داد برای رفع تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی به قید فوریت اقدام کنند.

آرش بهمنی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت :به سبب جایگاه منابع طبیعی، اراضی ملی، حفظ جنگل ها و مرتع و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد پدیده زمین‌خواری و اخیراً کوه‌خواری و ساخت‌ و ساز در ارتفاعات حسب فرمایشات معظم له و تاکید ویژه ریاست محترم دادگستری استان کرمانشاه دکتر توسلی زاده ، ریاست محترم دادگستری شهرستان و دادستان محترم شهرستان پاوه جناب آقای صحرایی با تمام قوا با همت تمامی ادارات مربوطه نسبت به حفظ این قضیه اقدام خواهد شد و هرگونه تعرض به اراضی ملی بدون مجوز و استعلام از منابع طبیعی و جهاد کشاورزی فاقد وجاهت قانونی می باشد و نسبت به تخریب و قلع و قمع ان شاالله اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی سریعا برای رفع تصرف اقدام کنند گفت : بهتر است قبل از اقدام قضایی و برخورد قاطع دستگاه قضا متصرفان خود با قید فوریت اقدام به رفع تصرف کنند.

این مقام قضایی در خصوص مشارکت در تعرض به منابع ملی گفت : در خصوص افرادی که دارای ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین اعم از بیل مکانیکی، لودر و … دارند و در جهت احداث غیرقانونی، تصرف و تخریب اراضی ملی از آنها بدون مجوز استفاده نمایند هشدار ویژه می‌دهیم که به عنوان معاونت در جرم حتماً با آنها برخورد قاطع خواهد شد. لازم است مطلع باشند که اتهام مربوطه آنها در خصوص مشارکت در تصرف منابع ملی و منابع طبیعی معاونت در جرم می باشد.

جانشین دادستان پاوه در حوزه جهاد کشاورزی  به متخلفان هشدار داد و گفت: هرگونه تغییرکاربری اراضی زراعی و باغها در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک ها و روستاهای دارای طرح هادی مصوب شامل احداث بناء ، دیوار کشی ، جاده کشی ، احداث آلاچیق ، استقرار کانکس ، شن ریزی ، خاکبرداری، خاک ریزی و… بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان ممنوع می باشد و مجازات قلع و قمع بنا، اعاده به وضع اولیه و جزای و حبس محکوم خواهند شد.

 

آرش بهمنی با اشاره به تخلفات در حوزه  منابع طبیعی نیز تاکید کرد:هرگونه تخریب، تصرف، تعدی و تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی(جنگل و مرتع)، قطع اشجار، آتش‌سوزی، چرانیدن دام غیر مجاز و تألیف دادن آن، بهره برداری درختان جنگلی یا کدزنی اشجار جنگلی، احداث کوره زغال و تمامی موضوعات مرتبط با منابع طبیعی بدون اخذ مجوز و طی کردن مراحل قانونی تخلف و جرم محسوب می‌گردد و مرتکب در دادستانی مورد مواخذه و محکومیت قرار خواهد گرفت.

 

وی با توصیه به مسئولان ادارات جهادکشاورزی و منابع طبیعی گفت: انتظار داریم بدون هیچ گونه مسامحه ای بازرسی‌ها را بیشتر کرده و اقدام به شناسایی افراد خاطی نمایند که مطمئناً به جد مورد حمایت داستانی قرار دارند.

 

بهمنی افزود : همه با همدلی و همراهی و یک رویکرد مثبت می توانیم این جنگل‌ها، باغات و اراضی ملی که برای آیندگان ارزشمند می باشد را حفظ کنیم. و با اقدام جهادی مسئولان این منابع بکر خدادادی که از آنها بهره مند می باشیم حفظ نماییم .

 

این مقام قضایی افزود : ان شاالله با همراهی مسئولان ادارات مربوطه و شهروندان اصحاب رسانه و …مانع دست درازی یک سری افراد سودجو که مکانهای زیبای شهرستان را غیرقانونی تبدیل به تفرجگاهی هفتگی خود کرده اندمی شویم  و ادارات مربوطه از خود شهر پاوه، بخش ها و روستاهای آن که باغات، ویلاهای غیر مجاز ساخته شده اند شروع کرده و مجددا تاکید می‌نمایم هرگونه احداثی غیرقانونی که جهت تفرجگاه و استفاده های شخصی و زندگی های لاکچری در شهرستان وجود داشته باشد تخریب خواهد شد.