ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 20:12

کاشت ۱۰۰ اصله نهال جنگلی در پاوه /عکس

کاشت ۱۰۰ اصله نهال جنگلی در پاوه /عکس

به گزارش سلام پاوه: همزمان با سراسر کشور و به مناسبت گرامی داشت و تجلیل از شهید هسته ای کشور شهید سرافراز فخری زاده و شهدای مدافع سلامت ۱۰۰ اصله نهال جنگلی در پاوه کاشت شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه؛ رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه در مراسم درختکاری بمناسبت روز جهانی خاک در […]

به گزارش سلام پاوه: همزمان با سراسر کشور و به مناسبت گرامی داشت و تجلیل از شهید هسته ای کشور شهید سرافراز فخری زاده و شهدای مدافع سلامت ۱۰۰ اصله نهال جنگلی در پاوه کاشت شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه؛ رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه در مراسم درختکاری بمناسبت روز جهانی خاک در جاده محور نوسود در منطقه “کله هله ویار “در سخنانی ضمن خیر مقدم به مسئولین اظهار داشت: امروز روز جهانی خاک است و همزمان با سراسر کشور مراسم شروع عملیات درخت کاری در سطح ۲۳۲ هزار هکتار در عرصه های منابع طبیعی اجرا می شود.

 

سامان وسیمی افزود: این عملیات شامل ۳۰ هزار هکتار توسعه زراعت چوب؛ ۴۷ هزار هکتار جنگل توسعه و احیای جنگل؛ ۳۰ هزار هکتار جنگل کاری اقتصادی با مشارکت مردم؛ ۳۵ هزار هکتار مقابله با بیابان زایی و ۹۰ هزار هکتار احیا و اصلاح مراتع است.

 

وی گفت: در شهرستان پاوه با توجه به شرایط توپوگرافی و مطالعات انجام شده در سطح ۵۰ هکتار از مراتع در حوزه های آبخیز مزیدی و میرعبدلی عملیات بیولوژیک و تقویت پوشش گیاهی با کاشت بذور گیاهان دارویی با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان در حال انجام است.در سطح ۱۰۰ هکتار از مراتع و عرصه های دارای شرایط مناسب بعنوان جنگل کاری اقتصادی با مشارکت مردم در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری ادامه داد و گفت ؛ قرق ۵ طرح صیانت با مساحت ۱۷۸ هکتار به منظور تقویت پوشش گیاهی و جنگلی با اعتبار ۲۵۰ میلیون ریال نیز در حال انجام میباشد.

 

وسیمی با اشاره به روز جهانی خاک نیز گفت: امروز نیز در مکانی هستیم که قبلا محل دپوی نخاله های ساختمانی بود اما در حال حاضر با همت فعال محیط زیست و منابع طبیعی جناب دکتر برهان ولدبیگی و سایر یاری دهندگان احیا شده است و خوشبختانه بذور جنگلی بومی منطقه در آن کاشت شده است.

 

وی در پایان گفت: اکنون هم با یاد و گرامی داشت و تجلیل از شهید هسته ای شهید فخری زاده و شهدای مدافع سلامت ۱۰۰ اصله نهال جنگلی کاشت خواهیم کرد.

 

در ادامه معاون فرماندار پاوه نیز در سخنانی اظهار داشت: حرکت بسیار خوبی در سطح شهرستان در حفاظت از منابع طبیعی آغاز شده است و امیدواریم این رویه به سمتی برود که توجهی بهترو بیشتر را در حفظ این طبیعت داشته باشیم.

 

هوشیار عبدالله زاده افزود: انتظار این است که درختان کاشت شده ؛ در بخش نگه داری آنها حفاظت کاملی از آنها را نیز داشته باشیم همانطور که دوستان انجمن ژیوا در کاشت درخت ؛ در نگه داری آنها نیز در سالهای آتی اقدام به آبیاری آنها کرده اند.

 

جانشین فرماندهی سپاه نیز در این مراسم افزود: ترور شهید فخری زاده چند پیام را در پی دارد که یکی از پیام ها این است که دشمن همچنان در حال دشمنی با دانشمندان در عرصه های علم و فناوری ما است.

 

سرهنگ دوستی گفت: نکته دوم این شهادت حجت الهی بر مردم است و این آگاهی را پیدا می کنند که علی رغم تمام تبلیغاتی که در عرصه صلح و دوستی و ارتباط در عرصه جهانی دارند اما در عرصه عمل خلاف آن است.چرا که با این همه شعار و تبلیغات دانشمندان ما را در عرصه فناوری هدف قرار می دهند.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب ادامه داد: معظم له می فرمایند که دشمنی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی فقط مناقشه سیاسی نیست بلکه نگرانی آنها در این است که ما در عرصه علم و فناوری و حوزه دفاعی به استقلال برسیم.و با ترور این دانشمند بر این اقدامات خود صحه گذاشتند.