ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 14:45

نجات شاهین زخمی توسط یک دوستدار حیات وحش در پاوه/عکس

نجات شاهین زخمی توسط یک دوستدار حیات وحش در پاوه/عکس

به گزارش سلام پاوه؛رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پاوه گفت؛ یک بهله شاهین زخمی توسط آقای حامد سلیمی از دوستدار حیات وحش منطقه نجات پیدا کرد. محمد اخگرزاده در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت؛ یک بهله شاهین زخمی که در زیستگاههای طبیعی روستای نسمه مجروح شده بود در اقدامی قابل تقدیر توسط خانواده اقای […]

به گزارش سلام پاوه؛رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پاوه گفت؛ یک بهله شاهین زخمی توسط آقای حامد سلیمی از دوستدار حیات وحش منطقه نجات پیدا کرد.

محمد اخگرزاده در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت؛ یک بهله شاهین زخمی که در زیستگاههای طبیعی روستای نسمه مجروح شده بود در اقدامی قابل تقدیر توسط خانواده اقای حامد سلیمی از دوستداران طبیعت منطقه نجات پیدا می کند.

وی افزود؛ این دوستدار طبیعت اقدام به انتقال پرنده زخمی و مراقبت از آن جهت بهبودی این پرنده شکاری نمود.

رئیس اداره محیط زیست پاوه ادامه داد و گفت؛ پس از اطلاع رسانی توسط اقای سلیمی جهت بررسی و مداوای ان امروز به همراه دکتر برهان ولدبیگی از فعالین زیست محیطی منطقه به محل نگهداری این گونه در روستای نسمه مراجعه کردیم و نسبت به مداوای اولیه این پرنده که بعنوان سرشاخه هرم زنجیره عذایی طبیعت محسوب شده اقدامات لازم انجام شد .

محمد اخگرزاده افزود؛ دکتر ولدبیگی که از فعالین و همیاران پرسابقه و با تجربه محیط زیست شهرستان پاوه می باشد که در واقع اقدامات و فعالیتهای ایشان در زمینه های مختلف محیط زیست و ترویج و تقویت فرهنگ زیست محیطی و حس مسئولیت پذیری زیاد و تلاش در راستای تقویت مسئولیت پذیری سایر شهروندان نیز در قبال موضوعات زیست محیطی بسیار حائز اهمیت و مثمر ثمر بوده است در اقدام زیست محیطی امروز نیز نسبت به مداوا و ضد عفونی بال زخمی این گونه با ارزش حیات وحش به نحو احسن عمل نموده و پیشتهادات و راهنمایهای لازم در این زمینه ارائه و تمام تلاش خود را بکار برده است.

وی گفت؛در این خصوص لازم است نهایت سپاس و قدردانی را هم از جناب اقای دکتر ولدبیگی و هم خانواده محترم اقای سلیمی از نسمه داشته باشیم.

 

نجات شاهین