ی 30 اردیبهشت 1403 ساعت 11:27

مشاوران نماینده و تکرار دوباره عزل و نصب ها!/ خان اول لهونی دور از انتظار!/ فرزاد سلیمی

مشاوران نماینده و تکرار دوباره عزل و نصب ها!/ خان اول لهونی دور از انتظار!/ فرزاد سلیمی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : چهارم تیر ماه ۱۳۹۹ به یکباره مختار برزگرفرد رئیس آموزش و پرورش پاوه بدلیل فشارهایی که همگان می دانند از ناحیه کیست استعفا داد.  برزگرفرد از سمتش با فشار کنار کشید و آموزش و پرورش پاوه با سرپرستی محمد بهرامی اداره شد. هرچند مطالبه عمومی مردم تغییر فرد نیست […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : چهارم تیر ماه ۱۳۹۹ به یکباره مختار برزگرفرد رئیس آموزش و پرورش پاوه بدلیل فشارهایی که همگان می دانند از ناحیه کیست استعفا داد.  برزگرفرد از سمتش با فشار کنار کشید و آموزش و پرورش پاوه با سرپرستی محمد بهرامی اداره شد.

هرچند مطالبه عمومی مردم تغییر فرد نیست چون همگان بخوبی واقفند که این بزرگترین نهاد فرهنگی و آموزشی بدون رئیس هم  می تواند به نحو احسن اداره شود که برگزاری کنکور به نحو احسن با همدلی مجموعه از جمله همکاری شورای معاونین ، حراست و معلمان و مدیران و …از بارزهای عینی جهت اثبات این ادعاست .

در این بین هر لحظه اسامی متعددی برای انتصاب در سمت ریاست آموزش و پرورش پاوه مطرح می گردید که این افراد علیرغم شایستگی و توانایی های لازم هرگز از صافی مشاوران نماینده نتوانستند عبور نمایند زیرا مشاوران نماینده عزمشان برای انتصاب فردی خاص حتی در دوران تبلیغات نمایندگی جزم بود .و تقریبا نزدیک به سه ماه روند انتقال ابلاغیه یک سرپرست به سرپرستی دیگر البته با حواشی فراوان به طول انجامید. روندی پرهزینه ،پر حاشیه و وقت گیر!

آرش لهونی که پیش از این در جوانرود نیز گزینه و یکی از لیدرهای خود را به عنوان رئیس اداره آموزش و پرورش منصوب کرده بود قطعا پیش بینی میشد برخلاف شعارهای رنگین انتخاباتی که در عزل و نصب ، نماینده دخالت نمی کند گزینه خود و بخصوص مشاورانش را برای آموزش پرورش پاوه معرفی و منصوب کند.

در این میان فردی که سابقه مدیریتیش با انتقادات فراوانی از طرف جامعه فرهنگیان روبرو بود توانست حکم سرپرستی را اخذ نماید . هرچند انتظار اینگونه بود که پس از این همه کش و قوس یکسره حکم ریاست صادر گردد اما بازهم با صدور حکم سرپرستی شبهات دیگری در ذهن مردم به وجود آمده که از جمله این شبهات میتوان به انتصاب فردی شایسته بعنوان رئیس منجر شود و یا اینکه سرپرست فعلی که بیشتر فرهنگیان با مدیریت آن مشکل دارند میتواند حکم ریاست دریافت کند . چالشی که در چند ماه آینده جامعه فرهنگی با آن روبرو خواهد شد و ممکن است گروهی قربانی خصومت های قبلی شوند .

حال باید گفت آیا این انتصاب مهر تاییدی میشود بر سخنان متناقض نماینده در نشست اخیرشان در شورای اداری شهرستان ثلاث باباجانی یا تغییر سیاست نماینده به اجبار مشاورانشان در عزل و نصب های وعده داده شده؟

ضمن تبریک انتصاب سعدی فتاحی که سابقه مدیریت دارد و از افراد با اخلاق می باشد . باید گفت موضوع اصلی در این نوشته انتصاب ایشان نیست . موضوع اصلی بحث ادامه سریال تکراری دخالت نمایندگان پاوه و اورامانات در عزل و نصبها است .

زره تن لهونی هم در این مدت پس از انتصاباتی همچون رئیس دانشگاه پیام نور جوانرود ،رئیس آموزش و پرورش جوانرود و ….. که از اعضای ستادهای انتخاباتی وی بودند ثابت کرد ایشان نیز همچون نمایندگان ادوار وارث این ارثیه نمایندگی در اورامانات است .

هرچند نگارنده معتقد است دخالت در عزل و نصب برای نمایندگان امری طبیعی و حتی تا حدودی مقبول است اما انتقاد به این موضوع بدلیل آن است که آقای لهونی برخلاف سخنان انتخاباتی و شعارهای خود بیش از سایر نمایندگان پیشین تحت تاثیر مشاوران خود قرار گرفت و متاسفانه در آغاز راه پر تلاطم نمایندگیش در خان اول به دور از انتظارات عمل کرد .

متاسفانه عده ای نیز که در دوران نماینده سابق در ساز و دهل می کوبیدند که نماینده نباید در عزل و نصب دخالت کند و کار نماینده سابق شده است عزل و نصب ، سکوت پیشه کرده اند و حتی چشمهای خود را بر واقعیت بسته اند و می گویند جناب لهونی برخلاف دیگر نمایندگان در عزل و نصب دخالت ندارد .

حال که در این چند روزه که محافل عمومی شاهد واکنش های انتقادی بخش قابل توجه ای از فرهنگیان به این روند و انتصاب بودیم انتظار میرفت که خود این فرهنگیان پا پیش میگذاشتند و با جسارت و بدون درخواست از رسانه ها و … نسبت به اتفاقات اخیر مجموعه آموزش و پرورش دست به قلم میشدند و خود درد دلها و انتقادات و پیشنهادات خود را بیان می نمودند و حرف هایشان در سینه ها نمی ماند تا شاهد جامعه ای پویا میبودیم. چون مطمئنن سرپرست جدید نیز فردی نقد پذیر است و ظرفیت لازم برای پذیرش سخن منتقدان را دارد .

7 پاسخ برای “مشاوران نماینده و تکرار دوباره عزل و نصب ها!/ خان اول لهونی دور از انتظار!/ فرزاد سلیمی

  • ناشناس در تاریخ مهر 1, 1399 گفت:

    آقای لهونی عزیز مردم اورامانات*خواسته ی طرفداران واقعی شماجزپیگیری مطالبات مردم.وسوق سرمایه ها به اورامانات در راستای رفع بیکاری وایجاداشتغال جوانان تحصیلکرده .وسعی وتلاش برای توسعه.آبادانی وعمران اورامانات نیست@
    بدانیم هرعزل ونصبی که معیار وملاکش رانت.رابطه.سهم و…باشدشکست خورده وخطاست@
    وهرعزل ونصب وتصمیماتی که موجب هزینه و کاهش سرمایه اجتماعی شماشودخطاست@
    وهرعزل ونصب وتصمیماتی که مقبول اذهان نباشد شکست خورده وخطاست@
    امیدوارم در دوران نمایندگی هم مثل مسئولیت های قبل خادم .خیرخواه.تکیه گاه و فریاد رس عموم مردم باشید وخطاها.تخلفات واشتباهات نماینده قبلی را تکرار نکنی>اصلاح کنی$

  • فرهنگی در تاریخ مهر 1, 1399 گفت:

    متن بسیار جالب و واقع بینانه بود . ولی نماینده در این سه ماه ثابت کرد که بیشتر شعارهاش طبل تو خالی بوده

  • سعید در تاریخ مهر 1, 1399 گفت:

    با سلام تمام نماینده ها کارشان همین است نمیتوانند کار دیگری انجام دهند برای سالهای بعدی ارا جمع میکنند مردم هنوز نمیدانند نماینده به نفع خودش کار میکند با تشکر لطفا قیچی نشود

  • ناشناس در تاریخ مهر 1, 1399 گفت:

    جناب آقای لهونی بزرگوار اصیل و نجیب. ..از شما بدور بود این حرکت. ..آزموده را آزمودن خطاست. ..خطاست. ..خطا

  • معلم در تاریخ شهریور 31, 1399 گفت:

    قحط الرجال است دیگر
    در شهرستان یک نفر مدیر وجود ندارد و مجبور شده اند مدیر قبلی را دوباره بیاورند

  • علی محمدی نوسودی در تاریخ شهریور 31, 1399 گفت:

    بنام خدا
    با سلام خدمت همه عزیزان اینجانب از اینکه فردی شایسته و توانمند مدیریت آموزش و پرورش را عهده دار شود بدون شک می طلبد نه فقط نماینده بلکه تک تک معلمان و کارمندان آموزش وپرورش حق دخالت دارند و حتی مردم عزیزمان چون آینده عزیزانشان در مدارس رقم خواهد خورد .حال اگر نماینده دخالت کند جای هیچگونه انتقادی نیست ولی اگر انتخاب بدور از انصاف و شایسته سالاری باشد صددرصد خطا محسوب میشود امیدوارم جناب دکتر لهونی به قول وقرارهای خود عمل کند ودر اینگونه موارد شایسته بودن را بر بقیه موارد ترجیح دهند

  • فرهنگی پاوه در تاریخ شهریور 31, 1399 گفت:

    درود بر قلم شیوای آقای سلیمی
    واقعا باید تآسف خورد به روند عزل و نصب ها در دوران نمایتدگی سه ماهه آقای لهونی که خیلی افتضاح و بچه گانه است .آزموده را آزمودن خطاست