ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 19:44

اندر احوالات بازار آشفته” بتن آماده”در پاوه/نارضایتی مردمی و بی توجهی اداره صمت/هومن آژند

اندر احوالات بازار آشفته” بتن آماده”در پاوه/نارضایتی مردمی و بی توجهی اداره صمت/هومن آژند

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه :گرانی سرسام آور بتن اماده در پاوه ما را یاد جمله ای می اندازد .چنان گشایش اقتصادی برای مردم ایران اسلامی فراهم کنیم که دیگر کسی به فکر یارانه نباشد . از فرمایشات گهر بار معاون اول رئیس جمهور در زمان تبلیغات ریاست‌جمهوری و حالا با این وضعیت خوب می […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه :گرانی سرسام آور بتن اماده در پاوه ما را یاد جمله ای می اندازد .چنان گشایش اقتصادی برای مردم ایران اسلامی فراهم کنیم که دیگر کسی به فکر یارانه نباشد . از فرمایشات گهر بار معاون اول رئیس جمهور در زمان تبلیغات ریاست‌جمهوری و حالا با این وضعیت خوب می فهمیم گشایش اقتصادی چیست !؟

ماجرای بتن آماده و قیمتهای لحظه ای آن در شهرستان پاوه حکایت تکراری است که همه بخصوص افرادی که این روزها بشدت درگیر ساخت و ساز هستند دادشان به آسمان رسیده اما واکنشی از اداره صنعت ، معدن و تجارت پاوه ندیده اند.

به عنوان یک شهروند طی تماس تلفنی با آقای مسلم حسینی ریاست محترم اداره صمت شهرستان پاوه نارضایتی شدید خود را مبنی بر بالا رفتن قیمت بتن در این شهرستان به حضورشان اعلام کردم و ایشان در توجیه این حرکت اعلام کردند که قیمت بتن را شورای قیمت گذاری انجمن بتن ایران تعیین کرده است و ما هیچ گونه دخالتی در آن نداشته ایم .

ای کاش به این انجمن بتن ایران میگفتند هیچ میدانند در شهر من برای لقمه نانی کوله اس ۵۰ کیلوی را کیلومتر ها با کول حمل میکنند ؟! ای کاش میدانستند در شهر من به یمن دولت تدبیر و امید یک کارخانه هم وجود ندارد ؟! و…نه آنها میدانند و نه شما که به عنوان مسئول در پشت صندلی تان نشسته اید که اگر درد این شهر را میدانستید حداقل برای سلامتی خودتان هم که شده هر از چند گاهی سرکی به بازار می کشیدید و گرانی وصف ناپذیری که در این شهرستان وجود دارد را با سایر شهرهای مجاور مقایسه میکردید!

براستی به عنوان رئیس یک اداره که مهمترین وظیفه آن تنظیم بازار می‌باشد چه اقدامات مهم و مفیدی انجام داده اید که تا به امروز نتیجه ای داشته باشد!؟ هیچ خبر دارید اصلا رقابتی بین کارگاه های بتن آماده در این شهر نمانده و همگی با تشکیل یک دفتر واحد و بدون نظارت و پیگیری شما چه از لحاظ کیفیت ،چه از لحاظ تناژ واقعی با خیال راحت با خواب شبانه قیمت را به عرش اعلا می رسانند و هیچ دلیل قانع کننده و هیچ نظارت درستی نیست؟

آیا میدانید با این گرانی که عدم پیگیریهای شما مسئول محترم یکی از عمده ترین  دلایلش می باشد. باعث نارضایتی های عمومی و بی اعتمادی مردم به سیستم و نظام می شود.

مگر چند وقت پیش مقام قضایی این شهرستان قیمت بتن را تعیین نکرد . واقعاً کجای این مقوله ایستاده اید و نقشتان در این آشفته بازار بتن آماده چیست؟ بهتر این است با بی توجهی شما به این مهم موضوع را از سایر نهادهای نظارتی و تعزیرات حکومتی پیگیری کنیم تا شاید سایر نهادها این گرانی افسار گسیخته در این شهر را با جدید بیشتر پیگیری کنند شاید فرجی حاصل شود و داد مردم مظلوم به ثمر بنشیند و مسئولی حقجو حلال مشکلاتمان شود.

کلام آخر این است جناب حسینی با جدیت موضوع این گرانی و سایر موارد مرتبط را در مراجع محترم قضایی تا حصول نتیجه پیگیری خواهم کرد. باشد که تلنگری شود بر شما !

5 پاسخ برای “اندر احوالات بازار آشفته” بتن آماده”در پاوه/نارضایتی مردمی و بی توجهی اداره صمت/هومن آژند

  • جواد بهرامی در تاریخ شهریور 4, 1399 گفت:

    بنده شخصا تصمیم گرفتم به خاطر این پرش قیمت بتن اگر قرار باشد خانه ای بسازم اسکلت فلزی می‌سازم دیگه چاره ای نیست

  • شهرونده..بناساختمانی در تاریخ شهریور 4, 1399 گفت:

    شناخت از ایشان دادیم داریم ریس اداره صمت یا بازرگانی .هدف او فقط ریاستش که حفظ شود وسمت از از او گرفت نشود ….خیلی راحت کسی پیگری نمی کنند وسمت تا اخر مال شمااست چون فرمول انرا بلدی؟ مبارک باش. بژی کاکه هومن دست مزیزاد دورد برشجاعت

  • شهروند در تاریخ شهریور 4, 1399 گفت:

    جناب اقای آژند اگر جنابعالی قیمت مصالح تهیه بتن آماده و اجاره ماشین آلات را آنالیز نماید خواهید دید با این قیمت هم به صرفه نیست که اگر من و شما بجای صاحبان کارخانه های بتن اماده باشیم هرگز تن به انجام این کار نخواهیم داد. ضمناً قبل از اینکه موضوع را از نهادهای تعزیراتی پیگیری کنید لطفا اول آنالیز یک متر مکعب بتن را حساب نمایید بعد قضاوت کنید.

  • شریفی در تاریخ شهریور 4, 1399 گفت:

    با سلام
    کیفیت بتن که شامل نوع ماسه و شن بادامی و شن نخودی (یکبار شور -دوبار شور -طبیعی -شکسته -دانه بندی )و همچنین نوع سیمان و …..وجود آزمایشگاه مقیم و تست بتن های ریخته شده و تهیه شیت های آن و غیره ملاک قرار میدهند
    ولی متاسفانه در شهر ما که چند بار مشاهده کردم اصلا کیفیت بتن و مقاومت فشاری مورد توجه نیست و حتی ناظری که باید پای کار باشد و نظارت بر نحوه بتن ریزی داشته باشد من که ندیدم
    موردهای دیگری هم هست ولی نیاز نمیبینم اینجا ذکر کنم امیدوارم کارخونه ها بیشتر رعایت کنن
    پس در شهر ما قیمت براساس بهترین بتن ولی متاسفانه در اجرا بی کیفیت ترین بتن رو تحویل میدهند وکسی هم نیست نظارت داشته باشه .پس خواهشن نظارت رو ملزم کنین به تهیه نمونه گیری از بتن ریزی

  • شهروند در تاریخ شهریور 4, 1399 گفت:

    ای کاش بدقولیهای این کارخانه دارها رو هم اضافه میکردید .به خدا ۳۰ درصد از وزن بتن وآب میریزن وبا همون اب میرن رو باسکول و چون میدونن فقط خودشون هستن کسی هم جرأت نداره حرف بزنه