س 11 اردیبهشت 1403 ساعت 00:25

برقراری تردد مسافری از شوشمی به توسعه گردشگری کرمانشاه کمک می کند

برقراری تردد مسافری از شوشمی به توسعه گردشگری کرمانشاه کمک می کند

به گزارش سلام پاوه: معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: برقراری تردد مسافری از مرز شوشمی یکی از اولویت های مدیریت ارشد استان است و به توسعه گردشگری کرمانشاه کمک می کند. به گزارش سلام پاوه و به نقل از کردپرس: هدایت حاتمی در نشست خبری هفته دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران پیرامون آخرین وضعیت موضوع برقراری […]

به گزارش سلام پاوه: معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: برقراری تردد مسافری از مرز شوشمی یکی از اولویت های مدیریت ارشد استان است و به توسعه گردشگری کرمانشاه کمک می کند.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از کردپرس: هدایت حاتمی در نشست خبری هفته دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران پیرامون آخرین وضعیت موضوع برقراری تردد مسافری از مرز شوشمی اظهار داشت: خوشبختانه سال گذشته از سوی دولت، سه مرز در استان کرمانشاه، رسمی اعلام شدند که شوشمی یکی از آن ها است و این امکان وجود دارد که در صورت توافق با طرف عراقی، افراد بتوانند با گذرنامه از طریق این مرزها به دو کشور مسافرت کنند.

 

وی برقراری تردد گردشگری از مرز شوشمی را در راستای توسعه گردشگری کرمانشاه دانست و یادآور شد: البته نیازی به تخصصی کردن مرزها برای حوزه گردشگری نیست و می توان به صورت همزمان امکان برقراری کالا و مسافر را فراهم کرد.

 

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه ادامه داد: امیدواریم در سال جاری بتوانیم در توافق با طرف عراقی به لحاظ نرم افزاری امکان عبور مسافر از مرز شوشمی را فراهم کنیم. در صورت انجام این مهم به سرعت امکانات سخت افزاری را فراهم می کنیم و دستگاه های مختلف مانند گذرنامه را مستقر خواهیم کرد.

 

وی عنوان کرد: هم اکنون از مرز پرویزخان امکان تردد مسافری برقرار است و در برخی روزها تا ۲۰۰ مسافر از این مرز گذر می کند.

 

حاتمی همچنین یادآور شد: در سال جاری یک اعتبار مناسب برای تکمیل زیرساخت های مرز شوشمی و شیخ صله و سومار اختصاص یافته است.

 

وی همچنین از به بهره برداری رسیدن دو بیمارستان تخصصی برای بیماران خارجی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با بهره برداری از این بیمارستان ها، تراز ارایه خدمات پزشکی و جراحی برای بیماران خارجی و داخلی در کرمانشاه به شکل محسوسی افزایش می یابد

یک پاسخ برای “برقراری تردد مسافری از شوشمی به توسعه گردشگری کرمانشاه کمک می کند

  • سعیدیانی در تاریخ شهریور 5, 1399 گفت:

    از اینکه وجود مرز در توسعه استان و محروم کرمانشاه مخصوصا شهرستان پاوه موثر است هیچ شکی نیست . اما تا کی این گشایش مرزی اتفاق می افتد والله اعلم ، تمام روسا و مسوولین محترم استانی فقط یادآوری مزایای آن می کنند . به عمل کار بر آید به سخندانی نیست…