د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 05:28

نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پاوه برگزار شد

نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پاوه برگزار شد

به گزارش سلام پاوه : نشست امر به معروف و نهی از منکر شهرستان پاوه با حضور اعضای این ستاد در محل ناحیه سپاه پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان پاوه در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان با اشاره به آیه ای […]

به گزارش سلام پاوه : نشست امر به معروف و نهی از منکر شهرستان پاوه با حضور اعضای این ستاد در محل ناحیه سپاه پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان پاوه در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار داشت: خداوند می فرماید «شما را بهترین امت قرار داده ام» و علت آن هم این است که در میان این امت کسانی هستند که به امر به معروف و نهی از منکر اقدام می کنند.

فرمانده سپاه ناحیه پاوه با اشاره به ساختار ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان افزود: هر اداره ای به تناسب وظیفه خود امورات امر به معروف و نهی از منکر را انجام می دهد.

 

سرهنگ ارسلان سلطانقلی گفت: در این ساختار معاون فرهنگ سازی و آموزش به عنوان نهاد آموزش و پرورش قویترین و مهمترین وزارت خانه دولت می باشد چرا که نسل آینده جامعه در دست توانای معلمان قرار دارد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر پاوه ادامه داد و افزود: روال انجام امورات ستاد باید به گونه ای باشد که هر اداره مشکل و آسیب های اجتماعی در شهرستان را در حد توانایی خود مرتفع نماید و پیشنهاد هم آن است که این جلسات هر ماه توسط یکی از ارگان ها برگزار شود.

 

سرهنگ سلطان قلی افزود: اقدامات فرهنگی در رسانه و فضای مجازی در کاهش آسیب ها و نهادینه سازی فرهنگ در جامعه موثر هستند که باید از این ظرفیت در کنار تهدیدات بی شمار دشمنان به عنوان فرصت استفاده شود.

 

وی با اشاره به مشکلات و آسیب های اجتماعی در شهرستان گفت: اعتیاد ،قاچاق کالا و…از مشکلات اصلی و عمده در شهرستان پاوه هستند.

فرمانده سپاه پاوه در پایان گفت: رفع مشکلات مردم جزی وظایف ما است و بر خود می دانیم همچنان که مشکلات آنها را از دیگر ارگان ها مرتفع می نماییم آن مشکلات را حل کنیم.

 

در ادامه معاون برنامه ریزی فرماندار شهرستان پاوه نیز در سخنانی اظهار داشت: اعتیاد به عنوان مشکل اصلی در اکثر شهرها و نقاط کشور می باشد و اینکه اگر بخواهیم به طور کامل آن را ریشه کن کنیم جزء محالات است که ما باید کانون ها و مکانهایی را که باعث انحراف جوانان و در نهایت به سمت اعتیاد خواهند شد را کاهش دهیم.

 

هوشیار عبدالله زاده افزود: بزرگترین مشکل ما در جامعه خود خانواده ها هستند خانواده اصلی ترین و بزرگترین نهاد در بازدارندگی جوانان از انحرافات هستند.

وی با اشاره به عدم توجه خانواده ها به فرزندان خود در رفت و آمدهای شبانه با جوانان در مکانها و معابر و خیابان های شهر گفت: محیط امن و بدون نظارت باعث حضور شبانه آنها در خیابان های سطح شهر شده است که باید محدودیت های لازم در این رابطه با شناسایی کانون های آلوده صورت گیرد.

 

عبدالله زاده با اشاره به مشکل اعتیاد در شهرستان گفت: برخود قاطع با توزیع کنندگان مواد مخدر باید در دستور کار مراجع قضایی باشد و حمایتهای برخی از انجمن ها در فرهنگ سازی و پیشگیری از روی آوردن جوانان به مواد مخدر می تواند موثر واقع شود.

 

وی گفت: نبود شغل مناسب مشکلات اقتصادی و فاصله طبقاتی خانواده ها در شهرستان باعث می شود که برخی از جوانان ما برای فرار از این مشکلات به اعتیاد روی بیاورند.

عبدالله زاده ادامه داد و گفت: مشکل اصلی ما اشتغال جوانان است که متاسفانه گاها در برخی موارد بوروکراسی اداری مانع ایجاد اشتغال جوانان ما می شود و در مقابل هم برخی از جوانان ما بدنبال حرفه و شغل خاصی نیستند.

معاون فرماندار پاوه گفت: باید ذهنیت خانواده ها را آماده کنیم که استعداد فرزندان خود را شناسایی و در همان حرفه و شغل آنها را حمایت و کمک کنند.

 

عبدالله زاده با اشاره به وضعیت مرز نیز گفت: مقوله قاچاق کالا بنا به نام آن غیر قانونی و باعث ضرر و زیان به اقتصاد کشور می باشد و فرمایشات رهبر معظم اتقلاب نیز در این باره منظور قاچاق سازمان یافته است نه کوله بری که برای امرار معاش خانواده خود کوله ای را بر می دارد و به مقصد می رساند.

 

وی گفت: مقوله کوله بری هم در حیطه مرزبانی است که بنا به قانونی که در اختیار آنها واگذار شده که در مناطق صفر مرزی معابری را برای ورود کالا باز می کنند که با یک ظرفیت مشخص و در محدوده شهرستان اجازه ورود کالا داده می شود.

 

نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه پاوه نیز در سخنانی با اشاره به فرمایشاتی از رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: واژه امر به معروف و نهی از منکر واژه ای فراموش شده است که متاسفانه در جامعه به فراموش شده سپرده شده است.

 

حجت الاسلام جعفری افزود: مشکلاتی همچون اعتیاد ،قاچاق کالا و فضای مجازی مختص شهرستان پاوه نیست و در کل کشور وجود دارد اما شدت و ضعف آنها متفاوت است.

 

وی با بیان اینکه هر حکومت و دولتی یک وظیفه خاص خود را دارند گفت: مشکلات امروز جامعه ما اگر به اعتیاد و آسیب های اجتماعی منجر می شود درصدی از آن به خانواده و آموزش و پرورش بر می گردد اما درصد اصلی آن به مشکلات اقتصادی و نبود اشتغال جوانان بر می گردد .

 

حجت الاسلام جعفری گفت: برخی از مشکلات جامعه بزرگ هستند که باید در سطح کلان به آنها رسیدگی شود.

در ادامه هریک از حاضرین نیز به اظهار نظر خود در رابطه با مشکلات اصلی در جامعه پرداختند.

در این جلسه مصوب گردید که در رابطه با افرادی که در خودروهای شخصی کشف حجاب مینمایند ، توسط نیروی انتظامی شهرستان برابر مقررات برخورد قاطع صورت گرفته و خودروی آنان توقیف گردد.