س 11 اردیبهشت 1403 ساعت 01:41

چند خطی کوتاه و عامیانه با مسئولان !/ فرهاد صالحی

چند خطی کوتاه و عامیانه با مسئولان !/ فرهاد صالحی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : این روزها حال شهرمان انگار که خوب نیست . دلیل ناخوشی شهرمان فقط کرونا نیست ! کرونا را می شود با مواظبت درست و رعایت پروتکل های بهداشتی از خود دور کرد. اما مهمتر از کرونا بی تفاوتی مسئولان شهرستان به مطالبات شهروندی است . انگار تنها چیزی که […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : این روزها حال شهرمان انگار که خوب نیست . دلیل ناخوشی شهرمان فقط کرونا نیست ! کرونا را می شود با مواظبت درست و رعایت پروتکل های بهداشتی از خود دور کرد. اما مهمتر از کرونا بی تفاوتی مسئولان شهرستان به مطالبات شهروندی است . انگار تنها چیزی که برای مسئولان مهم نیست مشکلات مردم است.

فرهاد صالحی

گاها انسان شک می کند که آیا شهر ما قانون دارد؟ اگر دارد چرا هرکسی باب میلش کار می کند؟ برق قطع می شود و حتی دستور استاندار هم برای عدم قطعی برق کار ساز نیست ! اینترنت مرتب قطع و وصل می شود و کسی پاسخگو نیست ! آب در نقاطی از شهر فقط چند ساعت محدود هست و کسی هم عین خیالش نیست. ترافیک ناشی از عبور و مرور بی ضابطه کامیونها و حذف پارکینگهای خانه ها بیداد می کند اما کسی گوشش بدهکار نیست!

عامیانه می نویسم و کوچه و بازاری از جنس صدها صدای شهروندی که روزانه در کانال های تلگرامی شهر منتشر می شود و هیچ مسئولی پاسخگو نیست ! انگار کسی از فرماندار و حتی استاندار هم در این شهر حرف شنوی ندارد! چون اگر داشت این همه مردم مشکلات نداشتند!

شهرک چند هزار نفری چورژی همزمان برق ، آب و اینترنش قطع می شود . یکی از مدیران تعمیرات عجیب و غریب را دلیل قطعی ها می داند . تعمیراتی که بر حسب اتفاق در اوج گرما و بصورت مداوم اتفاق می افتد. معلوم نیست تا کی زیرساختهای شهر ما در حال تعمیر است و این تعمیرات کی تمام می شود؟ یکی دیگر از مدیران هم انگار اصلا در این شهر نیست و نمی داند ۴ ساعت آب داشتن در ۲۴ ساعت در شهرکی بیش از ۴ هزار نفر به نام چورژی در پر باراش ترین شهر استان یعنی چی ؟ مدیر دیگری نیز همیشه پیگیر است! انگار هر بیلی در مسیر کرمانشاه به پاوه بر زمین می افتد قطعا باید ما منتظر قطع شدن اینترنت به ظاهر پرسرعت شهرستان باشیم. و کلا اگر اینترنت قطع شد مشکل از بیل هایی است که بر زمین زده می شود! موضوعات تکراری که در این روزهای داغ تابستان داغی بر دل شهروندان شده است.

انگار شهرستان پاوه رئیس ندارد و آقای فرماندار هم توان مدیریت موضوعات و حل مشکلات شهروندان را ندارد. البته طبیعی است وقتی بیش از ۳۵۰۰هکتار از منطقه بکر و حفاظت شده بوزین و مره خیل در آتش می سوزد و سه جوان عزیز این دیار جانشان را از دست می دهند و چند نفر مجروح و مصدوم می شوند. استاندار محترم بجای محاکمه و بازخواست به مدح و ثنای مدیران بحرانش در پاوه و استان می پردازد . دیگر امیدی را برای بهبود شرایط شهرستان پاوه نباید متصور شد.

باید پرسید جناب مهندس بازوند چند هکتار دیگر از منطقه بسوزد یا چند نفر دیگر باید فدا شوند تا شما ابرو خم کنید و مدیران ناکارآمدتان را حداقل برای دلخوشی مرزنشینان پاوه سرزنش کنید!؟

براستی آیا اصلا مدیران ادارات پاوه از فرماندار پاوه حرف شنویی دارند؟

ساخت و سازهای غیر مجاز و بدون پارکینگ روز به روز در شهر پاوه گسترش می یابد و هیچ نهاد و ارگانی مانع نمی شود. به منابع طبیعی و محیط زیست دست درازی و تعرض می شود اما کسی محاکمه نمی شود! برخورد ناشایست و زشت با ارباب رجوع می شود اما هیچ مسئولی حاضر به پیگیری موضوع نیست.

گرانفروشی هم که بماند دیگر جای بحث و گفتگو ندارد. حضور گسترده مدیران بازنشسته و بی انگیزه نیز در شهرستان داد همه را بالا برده است . آموزش و پرورش ما هم همچنان مدتها است رئیس ندارد و خبری از حضور دکتر لهونی نماینده مردم پاوه و اورامانات نیز در جمع مردم نیست! انگار پاوه روز به روز به یک شهر بی روح و خاموش و فرسوده تبدیل می شود.

خبری از سی تی اسکن هم برای بیمارستانمان نیست در حالی که در این مدت این دستگاه به همه شهرها داده شد و روزانه اخبار آن را مطالعه می کنیم. اما پاوه همچنان باید در حسرت داشتن یک دستگاه سی تی اسکن باشد.

انگار عده ای از مدیران ناکارآمد می خواهند پاوه را از نقشه کشور عزیزمان حذف کنند . شهر را به امان خدا گذاشته اند و کسی کاری به کسی ندارد. جلسات بی خروجی فرمانداری پاوه هم همچنان تداوم دارد. و ظاهرا عده ای از مدیران این شهرستان کارهای روزانه را فقط انجام میدهند و مشکلات و مطالبات مردم نیز اصلا برایشان مهم نیست!

آقای شهردار هم انگار نه انگار که در شهرش چه می گذرد! انگار آپارتمانهایی که بصورت قارچی یک شبه سر در می آورند و رشد می کنند را در جای جای شهر نمی بیند! انگار نابودی نمای پلکانی و مهم شهر پاوه را نمی بیند !چندین روز است چند متر ورودی پارک شهید کاظمی مطالبه اهالی محل شده است برای یک آسفالت اما دریغ از یک اقدام فوری ! موزائیک کاری مسیر میدان شهدا به میدان مولوی در کمتر از دو سال خراب شده است و با عبور بر روی این موزائیک ها و کنده شدن آنها متوجه خواهید شد که در شهرمان چه خبر است! از رفع مشکل شهرک بسیج پاوه و ساماندهی پاساژ جنب میدان شهدا و دکه ها فلزی بازارچه شماره سه پاوه نیز خبری نیست! شورای شهر پاوه نیز ناکارآمدیش بر همگان عیان شده است و دیگر نقدی به آنها نیست.

در حالی که تجارت چمدانی را در شوشمه به بهانه ساماندهی بازارچه و رونق کارتهای الکترونیک مرزنشینان تعطیل کردند شاهد هجوم بی سابقه کولبرانی از نقاط خارج از شهرستان پاوه هستیم که نه تنها کولبران بومی شهرستان بیکار و بی درآمد شدند بلکه معضلات اجتماعی و … نیز بر آن افزوده شد. قاچاتق گسترش بیشتری پیدا کرد و مشکلات مرزی دو چندان شد.

مشکلات مردم و تماسهای فراوان شهروندان با سلام پاوه بیش از پیش شده است و درج صداهای شهروندی از حد نرمال گذشته است و عدم پاسخگویی نیز امری طبیعی برای مدیران ناکارآمد شده است.

خلاصه امیدوارم بابت ادبیات کوچه و بازاری ولی از جنس مردم بنده را ببخشید مسئولان عزیز. گهگاهی تند می نویسم و باعث رنجیده خاطر شدن شما می شوم ولی بدانید ما نیز مشکلات مردم را می بینیم و باید منعکس کننده آنها باشیم. هرجا که لازم بوده از عملکرد خوب شما دفاع کرده و می کنیم اما قبول کنید مدتها است مردم از شما ناراضی هستند!

حال کرونا باشد و بی آبی و بی برقی و قطعی اینترنت و مدیران ناکارآمد خسته و بی انگیزه و … نتیجه آن نارضایتی شهروندان و صدای گلایه های آنها می شود!

در پایان به عنوان مدیر مسئول این رسانه به شهروندان عزیز می گویم چشم ما شوید صدایتان می شویم. و دغدغه هایتان را به گوش مسئولانی که گاها نمی شنوند و یا دوستندارند بشنوند می رسانیم و باید همچنان امیدوار باشیم شاید نگاهی تازه و جدید به مقوله مدیریت در شهرستان پاوه شود. و تحقق مطالبات مردم در اولویت قرار گیرد.

10 پاسخ برای “چند خطی کوتاه و عامیانه با مسئولان !/ فرهاد صالحی

  • ناشناس در تاریخ مرداد 6, 1399 گفت:

    کاش دلنوشته ای برای مردم مردم مظلوم نسمه که از بوی متعفن مرغداری به ستوه امده اند مینوشتید بنده به عنوان یک گردشگر از گردش یک ساعته پشیمان شدم

  • همشهری در تاریخ مرداد 5, 1399 گفت:

    ازدغدغه ودلسوزی شماوهمکارانتان سپاسگذارم درد دل مردم رابیان کردی کوچه های دوروبر سالن امام رادیدم.ورودی وخروجی شهر رادیدم.کوچه بانک کشاورزی ودوروبرش رابگم کوچه مخابرات یاکوچه سنگفرش رابنویسم ازبی توجهی شهرداری وعدم رعایت همشهریان بگم ازکدام درد شهربی قانون وبی دلسوزبگم.واقعا اینی که آقای صالحی فرمودندگوشه ای ازمشکلات مردم است.

  • جواد در تاریخ مرداد 2, 1399 گفت:

    باسلام درسته در هرشهر و مکانی راضی و ناراضی وجود دارد اما وجدانا کارهای مفیدی هم دیده این باید یک طرفه قضاوت نکرد آقا جان اگه بی آبی هست چه ربطی به اداره آب دارد سفره زیرزمینی کم آب است اگه قطعی برق است یک بحران در کشور است و یا اگر بحث شهرداری است حتما بودجه کم است مطمئن باشید کارو امور مردم انجام شده‌است دیگه اینجوریاس هم نیست که مردم اعتراض میکنند

  • نیما در تاریخ مرداد 1, 1399 گفت:

    کاک فرهاد دستت دردنکند ازشهردار پاوه وکارکنان اجرایی می خواهم یک لحظه به خیابان انقلاب کوچه پایین دست مدرسه حضرت خدیجه (خانقاه)کوچه شهید حسامی سری بزنندکه سال گذشه بامجوز آنها وکلی دریافت غرامت درچندین قسمت حفاری شده است اماتاکنون مرمت نشده وبه علت داشتن شیب زیاد وتماما” دست اندازباعث مشکلات زیاد برای خودروهای عبوری شده است . محض رضای خدا فکری اساسی برای این کوچه انجام بدهید.

  • ناشناس در تاریخ مرداد 1, 1399 گفت:

    سلام کاک فرهاد درود فراوان بر شما که درد و دل مردم را اینگونه واضح و بی پرده بیان کردید شهر پاوه مشلات فراون تری داره اما از شما دوست عزیز خواهش مندیم که این گونه مطلاب را زود زود بیان کنید تا انشاالله دردی را دوا کند …..

  • ناشناس در تاریخ تیر 31, 1399 گفت:

    سلام آقای صالحی لطفا به گوش شهردار ……….. شهرمون برسانید چرا جدول گذاری و پیاده رو سازی رو تا نرسیده به سه راهی کومکال رساند و قریب بر دوماهه تمامه پروژه رو همینجوری به امان خدا ول کرده و انگار نه انگار که آلودگی دیداری و تنفسی و گرد وخاک و از جا کندن تابلو راهنمایی رانندگی و دیگر مشکلات رو در این محله واسه مردم درست کرده واقعا آبرو ریزی بزرگی واسه مسئولان یک شهر این گونه مشکلات رو واسه مردم به وجود میارن و هیوقت هم به روی مبارکشون نمیارن

  • ولدبیگی در تاریخ تیر 31, 1399 گفت:

    بسیار زیبا و جسورانه و مسئولانه موضوعات را مطرح کردید اولا سپاس فراوان ثانیا به نظر من هر ماه یکبار این موضوعات و مقولات را بصورت مکرر تکرار کنید تا این مطالبه گری عمومی شود

  • محمد غریب معاذی نزا در تاریخ تیر 31, 1399 گفت:

    با سلام خدمت دوست ونگارنده محترم ..درد نامه خوبی را مطرح کرده اید. احساس مسولیت بسیار کم شده است .بیشتر ساکنینش به فکر پول در آوردن وخالی کردن جیب هم شهرهایشان هستند رحم و مروت رخت بر بسته است.معازه دار جنسش‌را چند سال پیش با قیمت اندک خریداری نموده .فورا بحث دلار ۲۶ تومان را پیش میکشد انسانیت وجدان و اخلاق تعطیل شده است .زندگی وامرار معاش بخش زیادی از راه باغداری و محصولات جانبی بوده و هست به بهانه های بی ربط کسی خریدار محصولات باغی نیست سازمان و اداره ای هم نیست که دخول کند ساکنین بیشتر روستاها دلخوشیشان به همین محصولات باغی بوده و فورا گرما آنرا نابود میکند .ترافیک لاینحل باقی مانده دهها مشکل نگفته

  • ساکن چورژی در تاریخ تیر 31, 1399 گفت:

    سلام بر کاک فرهاد عزیز
    من ساکن چورژی هستم و بحق درد دل اهالی چورژی رو بیان کردید متاسفانه چورژی نه شورای درست و حسابی دارد نه دهیار فعالی . همه ارگانها هم اصلا چورژی و مشکلاتش رو نمیبینن و یا دوست ندارن ببینن و بی تفاوت هستن . اما اه این مردم قطعا دامن مسئولان بی لیاقت رو میگیرد .

  • فار، ق رسول ابادی در تاریخ تیر 31, 1399 گفت:

    سلام درود جناب صالحی اگر گوش شنوایی نیست شما همچنان زبان گویا باشید تابه رسالت خودعمل کرده باشید