س 18 اردیبهشت 1403 ساعت 07:16

این چه مسیری است که عده‌ای برادران و خواهران ما را زیر سؤال می‌برند و کسی هم نیست بپرسد چرا؟

این چه مسیری است که عده‌ای برادران و خواهران ما را زیر سؤال می‌برند و کسی هم نیست بپرسد چرا؟

به گزارش سلام پاوه :حاج ماموستا ملا قادر قادری در پیام جمعه این هفته با سخنانی انتقادی گفت :ما امروز جمعه نداریم و نبودن جمعه و تجمعات باعث شده هر کس هر چه باب میلش باشد در خصوص این مردم شریف می‌گوید و می‌نویسد و پخش می‌کند و کسی هم نیست بگوید چکار می‌کنید؛ این […]

به گزارش سلام پاوه :حاج ماموستا ملا قادر قادری در پیام جمعه این هفته با سخنانی انتقادی گفت :ما امروز جمعه نداریم و نبودن جمعه و تجمعات باعث شده هر کس هر چه باب میلش باشد در خصوص این مردم شریف می‌گوید و می‌نویسد و پخش می‌کند و کسی هم نیست بگوید چکار می‌کنید؛ این چه مسیری است که عده‌ای برادران و خواهران ما را زیر سؤال می‌برند و کسی هم نیست بپرسد چرا؟

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :با توجه به تعطیلی نماز جمعه پاوه بخاطر جلوگیری از احتمال شیوع ویروس کرونا ؛ برای بیستمین هفته متوالی حاج ماموستا ملا قادر قادری  امام جمعه پاوه همزمان با وقت نماز جمعه، بصورت زنده از طریق اینستاگرام با مومنین سخن گفت.ماموستا قادری

 

خطیب جمعه پاوه در این هفته ۴ مطلب مختصر،ترجمه و تفسیر آیۀ ۱۳۳ سورۀ مبارکۀ اعراف ،حدیثی از پیامبر اسلام (ص) ،آمارها و درس‌ها و عبرت‌ها و چند دعا را به‌عنوان پیام جمعه ارائه داد.

 

حاج ماموستا ملاقادر قادری در مقدمه سخنانش گفت: عزیزان من؛ برادران و خواهران ایمانی؛ امروز بیستمین جمعه‌ای است که نماز جمعه برگزار نمی‌شود و از دیدار دوستان در مسجد جامع محرومیم.به عرض می‌رسانم تعطیلی نماز جمعه سبب بروز مشکلات و مصائب زیادی در جامعه شده است؛ این ویروس کاری کرده است که ما باهم نیستیم و از هم دوریم و تجمع نداریم و این تعطیلی هم کاری جبری و اجباری و به خاطر حفظ جان انسان‌هاست. ولی ای‌کاش به‌جای هیاهویی که در نبود جمعه‌ها شاهد آن هستیم، درس و عبرت می‌گرفتیم و شکر خداوند را به‌جای می‌آوردیم و توبه می‌کردیم اما این‌گونه نیست.

 

امام جمعه پاوه افزود : بنده برای تمام انسان‌ها خصوصاً خواهران و برادران ایمانی خود از خدای بزرگ درخواست عزت، سلامتی و سعادت دنیا و آخرت را دارم. در پیام این جمعه سعی کرده‌ام جنبۀ معنوی برنامه بیشتر باشد تا بحث سیاسی و قضایای دیگر.

 

ماموستا قادری در بخش سوم از سخنانش به آمارهای کرونا در جهان و کشور و استان و شهرستان اشاره کرد و گفت :امروز آمار را نگاه می‌کردم؛ در دنیا حدود ۱۴ میلیون نفر که اکثراً از کشورهای غیرمسلمان‌اند و ادعای ترقی و پیشرفت علوم را دارند، مبتلا به کرونا شده‌اند و نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر هم در دنیا فوت کرده‌اند.

 

وی افزود :آمریکای ظالم که ادعای حکومت بر تمام دنیا را دارد تاکنون نزدیک به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار مبتلا دارد که حدود ۲ میلیون نفر آن‌ها بهبود یافته و ۱۴۰ هزار نفر هم در این کشور جان خود را ازدست داده‌اند.

 

امام جمعه پاوه ادامه داد و گفت : ۱۰ کشوری که در این مصیبت پیشتاز هستند عبارت‌اند از: آمریکا، برزیل، هند، روسیه، پرو، آفریقای جنوبی، مکزیک، ِشیلی، اسپانیا و انگلیس. این ۱۰ کشور که همگی از کشورهای غیرمسلمان و مدعی ترقی و پیشرفت در تمامی علوم هستند، مدت ۶ ماه است در مقابل یک ویروس این‌گونه گرفتار شده‌اند.

 

ماموستا قادری گفت :۴ کشور مسلمان ایران، پاکستان، عربستان و ترکیه هم بیشترین تعداد آمار مبتلا در میان حکومت‌های اسلامی را دارا می‌باشند. کشور ما هم تاکنون حدود ۲۶۰ هزار نفر مبتلا، ۲۲۲ هزار نفر بهبود یافته و متأسفانه نزدیک به ۱۴ هزار نفر فوتی داشته است.

 

وی افزود :کرمانشاه به‌عنوان منطقه قرمز اعلام شده و شهرستان ما هم در وضعیت قرمز قرار دارد. حسب آنچه شبکۀ بهداشت پاوه اعلام نموده در شهرستان ما حدود ۳۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده و ۸ نفر هم فوت کرده‌اند.

 

ماموستا قادری ادامه داد و گفت: مطلب دیگری که باید به آن توجه کرد این است که سلطه بر اوضاع شهرستان و منطقه ضعیف است. امروز می‌گویند وضعیت قرمز است و فردا می‌گویند سفید است. امروز راه‌ها را آزاد می‌کنند و فردا سخت‌گیری می‌کنند و پس‌فردا دوباره آزاد می‌کنند و سلطه‌ای هماهنگ بر اوضاع نیست.

 

وی افزود :به‌محض آنکه گرفتار این بلا شویم نزدیک‌ترین فرد به ما از ما دور می‌شود. بخصوص اگر ریه و تنفس ما درگیر این ویروس شود اوضاع بسیار بد خواهد شد، ان شاء الله هیچ برادر و خواهری به این درد گرفتار نشود؛ بنده هرچند در دورۀ این بیماری زجر کشیدم اما سبب بیداری و باعث صبر و شکر من شد.

 

ماموستا قادری اظهار داشت :معلوم نیست این مریضی کی تمام می‌شود پس سعی کنید هرکدام از شما برای خودتان یک طبیب و دکتر باشید، از ماسک استفاده و سایر دستورات بهداشتی را رعایت کنید؛ الآن بیمارستان‌ها تنها از افراد ۶۰ سال به بالا تست کرونا می‌گیرند؛ لذا خواهش می‌کنم در عین حالیکه نباید ترسید، موضوع را جدی بگیرید و غافل نباشید.

 

امام جمعه پاوه در بخش دیگری از سخنانش گفت : مطلب دیگر این است که قرار بود امروز در خصوص وضعیت شهر پاوه چند کلمه با برادران و خواهران خود صحبتی داشته باشم. قبلاً ما جمعه و تجمعات داشتیم و اگر اتفاقاتی در سطح شهرستان می‌افتاد تذکر می‌دادیم؛ اما ما امروز جمعه نداریم و نبودن جمعه و تجمعات باعث شده هر کس هر چه باب میلش باشد در خصوص این مردم شریف می‌گوید و می‌نویسد و پخش می‌کند و کسی هم نیست بگوید چکار می‌کنید؛ این چه مسیری است که عده‌ای برادران و خواهران ما را زیر سؤال می‌برند و کسی هم نیست بپرسد چرا؟

 

ماموستا قادری افزود : قرار بود امروز بنده علت و عوامل چگونگی برخورد با این مسائل را برای شما بحث کنم اما به احترام جمعی از دوستان امروز بحث نکردم. ولی بعداً خود را مسئول می‌دانم از زنان و مردان این شهر که اکثر بالأتفاق آن‌ها بی‌گناه هستند دفاع کنم.زنان ما تا دیروز شیر زن و مردان ما اهل ایثار و اهل جهاد بودند؛ چگونه است که امروز به قول بعضی بد و فاسد شده‌اند؟

 

خطیب جمعه پاوه در پایان به حادثه تروریستی منطقه هورامان تخت اشاره کرد و گفت :این هفته کاک جمال کریمی عزیز را از دست دادیم؛ کاک جمال، جوانی پاک، متدین، محب علما و اهل مسجد و دلسوز جمهوری اسلامی و مسئول بسیج بخش هورامان تخت بود.

 

ماموستا قادری افزود :روز چهارشنبۀ گذشته این جوان پاک به همراه دوستش کاک محمد به دست جماعتی خودفروش و مزدور که ۴۰ سال است فرزندان ما را می‌کشند و دختران ما را فریب می‌دهند، به شهادت رسیدند.

 

وی گفت : آن‌ها چگونه جواب مادر کاک جمال و کاک محمد را می‌دهند. مگر این‌ها کرد و هورامی نیستند؟ مگر انسان نیستند؟

 

امام جمعه پاوه ضمن همدردی با خانواده این دو عزیز گفت : من به روح پاک آن دو جوان عزیز درود می‌فرستم و به خانوادۀ آنان تسلیت عرض می‌نمایم. کاک محمد تنها فرزند ذکور خانواده بود که ۸ خواهر دارد. شما فکر کنید الآن چه آتشی در آن خانواده افتاده است درحالی‌که او یک رانندۀ سادۀ بخشداری اورامان تخت بود. مگر رانندگی جرم است.!؟!؟نفرین بر قاتلانی که فرزندان ما را این‌گونه شهید می‌کنند.

2 پاسخ برای “این چه مسیری است که عده‌ای برادران و خواهران ما را زیر سؤال می‌برند و کسی هم نیست بپرسد چرا؟

  • ناشناس در تاریخ تیر 30, 1399 گفت:

    جریان چیه ///////

  • جواد بهرامی در تاریخ تیر 28, 1399 گفت:

    باسلام و احترام ، درود بر حاجی ماموستا انشاا… سلامت و پیروز باشید