س 11 اردیبهشت 1403 ساعت 19:31

۸ روز جانسوز که به ۱۰۰ ها سال زندگی خاتمه داد/لزوم شفاف سازی مسئولان!/خلیل امینی

۸ روز جانسوز که به ۱۰۰ ها سال زندگی خاتمه داد/لزوم شفاف سازی مسئولان!/خلیل امینی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : امروز در خبرها و از زبان عضو اطفاء حریق انجمن سبز جوانرود و در ادامه بخشدار باینگان و سپس فرماندار پاوه و …شنیدیم که پس از ۸ روز مبارزه با آتش در جنگل های بکر و بی همتای مرخیل و بوزین این آتش سوزی پایان یافت. پایانی تلخ و […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : امروز در خبرها و از زبان عضو اطفاء حریق انجمن سبز جوانرود و در ادامه بخشدار باینگان و سپس فرماندار پاوه و …شنیدیم که پس از ۸ روز مبارزه با آتش در جنگل های بکر و بی همتای مرخیل و بوزین این آتش سوزی پایان یافت.

پایانی تلخ و شوم برای عزیزان از دست رفته، مردم مرزدار و قهرمان اورامانات در آتش جنگل هایی که به گفته دکتر اسماعیل کهرم به نقل قول از نماینده جمعیت جهانی طبیعت و حفاظت از منابع طبیعی((اگر در ایران یک منطقه خاص داشته باشیم همین ۳۰ هکتاری است که در بوزین است))این منطقه بکر و دست نخورده است و دخالت انسانی در آن وجود نداشته است و طبیعت خود را بازسازی کرده است.

دکتر اسماعیل کهرم کارشناس و پژوهشگر محیط زیست می گوید زمانی که فهمیدم این منطقه آتش گرفته است تمام آن مناطق پیش چشمم آمد و نتوانستم بخوابم و از این فاجعه بسیار شکسته شدم.

آیا مدیران و مسئولان شهرستان پاوه نیز که در این منطقه هستند چنین خواب به چشمشان نمی رود و شکسته می شوند!؟

یا منتظر نیروهای مردمی و چشم به آسمان می مانند که آتش جان جنگل های بکر بوزین و مرخیل را با جان دادن در آن خاموش کنند؟

مدیریت بحران در فاصله این ۸ روز به ما نشان داد که سوءمدیریت بیداد می کند و اخبار متناقص است. مدیریت بحران می گوید بالگرد نمی تواند در منطقه پرواز کند و منطقه صعب العبور است و دود جلوی دید چرخ بال را می‌گیرد.

اما سرهنگ عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها در مصاحبه چند روز پیش تلویزیونی با شبکه خبر می‌فرمایند که هیچ درخواستی برای پرواز بالگرد نداشته ایم و هر لحظه که احساس نیاز باشد با تماس تلفنی اجازه پرواز بالگرد را خواهیم داشت.

 

مسئولین ارشد اورامانات و استان کرمانشاه حتی تماسی برای اعزام بالگرد برای خاموش کردن آتش نداشتند!!!

 

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها، مراتع و ابخیز داری کشور در گفتگو با شبکه خبر: تا این لحظه هیچ درخواست بالگردی برای مهار آتش سوزی بوزین و مرخیل به ما ندادند و گفتند امکانات هست و آتش مهار شده

 

این تناقصات در حرف های مدیریت بحران و فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها برای مردم سردرگمی نگران کننده ای ایجاد کرده است.

همچنان که شاهد بودیم صرف حضور در منطقه آتش گرفته بوزین و مرخیل و عدم مدیریت و عدم استفاده از امکانات و تجهیزات دردی را دوا نکرد و نمی کند.

۳ نفر از نیروهای بسیار دلسوز اورامانات جانشان را تقدیم طبیعت کردند و ۳نفر نیز بشدت زخمی و در بیمارستان بستری و نیاز به عمل های جراحی دارند، این عزیزان نشان دادند انسانیت و ایثار و فداکاری ریشه در خاک و خون ما مردم اورامانات دارد.

هرچه بگوییم و هرچه نقد این ۸ روز را در گزارشات خبری بنویسیم و بخوانیم کم است! و حال که آتش از جان کوه ها با همت نیروهای مردمی و محلی و انجمن های زیست محیطی و نظامی و آتش نشانان و محیط بانان عزیز فروکش کرده است وقت آن است به روشنی به مردم گزارش دهند؟

مسئولان شهرستان پاوه و مدیریت بحران و نماینده محترم اورامانات در این ۸ روز چه کارهایی انجام داده اند و برای آتش سوزی های آینده چه تمهیدات و درخواست ها و اقداماتی را از مسئولان کشوری و استان مطالبه کرده اند؟

2 پاسخ برای “۸ روز جانسوز که به ۱۰۰ ها سال زندگی خاتمه داد/لزوم شفاف سازی مسئولان!/خلیل امینی

  • احسان خلیلی در تاریخ تیر 13, 1399 گفت:

    مرخیل سوخت که سوخت زلزله شد که شد سه نفر شهید شدند مهم نیست هر اتفاقی افتاد اصلا مهم نیست مهم اینه که امنیت داریم. وقتی هر چی مسئول هست باید از فیلتر امنیتی رد بشه طبیعی هست که جایی برای تخصص و متخصص باقی نمونه وقتی هم تخصص نباشه بازهم طبیعیه که دستپاچگی و سردرگمی واکنش مسئولان به بحران باشه

  • همشهری در تاریخ تیر 13, 1399 گفت:

    محاکمه محاکمه محاکمه