د 17 اردیبهشت 1403 ساعت 23:52

ناسیونالیسم کوچک شهر من! / آلا نادری

ناسیونالیسم کوچک شهر من! / آلا نادری

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : قرن ۲۱ تاریخی نا آشنا با گوش هایی که اندیشه شان خشک و لب هایشان جز به تعصب نمی جنبد؛خیال های باطلی که تکاپوی جامعه را برای پیشرفت سرکوب میکنند و بر برتری های شخصی مهر افتخار میزنند؛آدم هایی که به قول فروغ همزمان که تورا میبوسند طناب دارت […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : قرن ۲۱ تاریخی نا آشنا با گوش هایی که اندیشه شان خشک و لب هایشان جز به تعصب نمی جنبد؛خیال های باطلی که تکاپوی جامعه را برای پیشرفت سرکوب میکنند و بر برتری های شخصی مهر افتخار میزنند؛آدم هایی که به قول فروغ همزمان که تورا میبوسند طناب دارت را می بافند فارغ از اینکه ما مردم این شهر کوچک با یک طناب مشترک یا به عرش میرویم یا به فرش،تار و‌ پود ریسمان این طناب ذهن های خام کودکان مان است که با این اتفاقات و دشمنی های عبث روز به روز سیاه تر و درمانده تر میشود و عقب مانده تر از پیشرفت و اندیشه هایی که در بند ابطال نیستند!آلا نادری

به همین قدرت و به اصطلاح شرافتی که امروز برایش می جنگید فردا ندامت و پشیمانی میبارد از تن های از نبرد بازگشته تان،وقتی که چشم هایتان جوانانی را میبیند که پرورده ی همین ذهن های ستیهنده ی غاضب اند که به جای مهر و‌دوستی و همدلی،سپر برداشته و جنگ مدیر و مدیریت میکنند و شما در کنج خانه هایتان عاجز و ناتوان افسوس روز هایی را میخورید که به جدال و ستیز گذشت و‌امروز تان خالی از خاطره های خوبِ مهربانی است…

اگر دلتان غم خوار و چشم هایتان نگران فردای این شهر است،دلتان را روشن و چشم هایتان را باز کنید و آدم ها را نه از روی مسئولان دیروز و امروز،نه از روی سوران و‌ گوران بلکه از روی شایستگی و میزان خدمت کردنشان بسنجید که این بدیهی ترین اصل پیشرفت است؛ ارزش و‌ لیاقتی که به انسانیت باشد نه صرفا آدم بودن!

بگذارید تیتر اخبار شهرمان خبر های خوب باشد نه جوابیه ،استعفا و اعتراض های نا به جا! و بگذارید برای ما جوانان رسم پشت هم بودن تان مثال شود نه تخریب ها و دوگانگی ها! باشد که این دیار روزی بدون کینه و خصومت به خود بیند و دل مردمانش برای رستگاریِ همگانی بتپد نه سعادت های فردی!

من شهروند کوچکی در این شهر با تجربه ای کم که هنوز درگیر دنیای آدم بزرگ ها نشده ام و انگار صدای ساز و دهل شان هم به گوش هایم چندان خوش نیست،حرف هایم برای ناصح بودن اکتفا نمیکند اما سخن خدا از هر سخنی والا تر است که می فرماید:

«یا ایهاالناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوباً و قبائل لتعارفوا انّ اکرمکم عند اللّه اتقیکم انّ اللّه علیم خبیر»

ای انسان ما شما را از زن و مرد آفریدیم و شما را شعبه شعبه و قبیله قبیله قرار دادیم تا همدیگر را بشناسید. با کرامت ترین شما نزد خدا باتقواترین شماست، خدای سبحان به حق دانا و خبره است.

 

14 پاسخ برای “ناسیونالیسم کوچک شهر من! / آلا نادری

  • فرهنگی پاوه ای در تاریخ تیر 18, 1399 گفت:

    سلام و درود
    تعصب پوچ و اندیشه خشک مربوط به کوه های اطراف پاوه می باشد
    باید فکری برای جابه جایی این کوه ها نمود.
    خانم نادری مطالب ارزنده ای بیان فرمودید،احسنت

  • باینگان در تاریخ تیر 14, 1399 گفت:

    آفرین مطالب عالی بود

  • ناشناس در تاریخ تیر 14, 1399 گفت:

    خیلی خوب و به جا بود دست مریزاد بانو♥️

  • فرمیسک فرهادی در تاریخ تیر 13, 1399 گفت:

    دەست وەش بۆ ئالا گیان

    خامەت سەوز ! نۆنەمام

  • ناشناس در تاریخ تیر 13, 1399 گفت:

    ستیهنده. [ س ِ هََ دَ / دِ ] (نف ) نافرمان و سخن ناشنو. (برهان ). بی فرمان. (جهانگیری ). || ستیزه کننده. (برهان ) (آنندراج ). لجوج. (منتهی الارب ). عنید. عنود. (ربنجنی ) (دهار) :
    بحیله چو روبه فریبنده بود
    بکینه چو تیر ستیهنده بود.
    بوالمثل بخاری.

  • فاروق در تاریخ تیر 13, 1399 گفت:

    عالی بود ولی ستیهنده غاضب رو از کجا آوردی این مهم بود

  • فرهنگی در تاریخ تیر 13, 1399 گفت:

    همه با وعده و وعید اینکه کارایی مهمه نه این مسایل نظر مردم را به خود جلب میکنند همینکه خرشون از پل گذشت کار خودشون و انجام میدهند!!

  • شهروند در تاریخ تیر 13, 1399 گفت:

    عالی بود👌

  • هیجا در تاریخ تیر 13, 1399 گفت:

    درود برشما خانم نادری اصل مطلب رو خلاصه وار بیان فرمودین واقعیت رو گفین ولی ای کاش ای کاش.این درد به صورت یک اپیدمی خیلی کهن از دیر باز در این منطقه وجود داشته البته با تلاش جناب لهونی و در جریان انتخاب ایشان کور سوی امیدی به وجود امد .گله مندی از عواممان نیست که شاید اندک توجیهی برای این تعصب خشک و کهن داشته باشند چون عامیند و روشن گری نیست و نشده درد از خواص تحصیل کردست که ادعای علامه دهری بودن دارند به قول شما قرن ۲۱ است و خیلیها هستندکه با وجود تحصیلات عالیه بازهم در این دایره بزرگ جهانی شدن هنوز یک نقطه بیشتر رشد و بلوغ اجتماعی و فرهنگی را طی نکردند

  • ناشناس در تاریخ تیر 13, 1399 گفت:

    افرین به نویسنده ی کوچک

  • فرهنگی در تاریخ تیر 12, 1399 گفت:

    افرین الای عزیز

  • امید در تاریخ تیر 12, 1399 گفت:

    آفریم الا خانم .عالی بود

  • ژیوان در تاریخ تیر 12, 1399 گفت:

    دست مریزاد زیبا بود

  • ناشناس در تاریخ تیر 12, 1399 گفت:

    افرین الای عزیز