س 11 اردیبهشت 1403 ساعت 14:49

نقدی بر عملکرد مدیران شهرستان پاوه /آقای فرماندار عذرخواهی کن و استعفا بده! /امیر احمدیان

نقدی بر عملکرد مدیران شهرستان پاوه /آقای فرماندار عذرخواهی کن و استعفا بده! /امیر احمدیان

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : برهمگان هویداست که هرسال با شروع فصل گرما و تابستان، بخش قابل ملاحظه ای از خطه همیشه سرسبز و ستبر زاگرس به طور عام و دیار سنگ و آب و درخت اورامانات به طور خاص به دلیل کمبود امکانات ، نیروهای متخصص و کارآزموده در زمینه اطفای حریق و […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : برهمگان هویداست که هرسال با شروع فصل گرما و تابستان، بخش قابل ملاحظه ای از خطه همیشه سرسبز و ستبر زاگرس به طور عام و دیار سنگ و آب و درخت اورامانات به طور خاص به دلیل کمبود امکانات ، نیروهای متخصص و کارآزموده در زمینه اطفای حریق و تجهیزات تخصصی و همچنین نبود متولیان مشخص طعمه آتش‌ سوزی می شوند و این موضوع به یک تراژدی تلخ و ادامه داری تبدیل شده است و هیچ وقت تمام نشدنی است.

در‌ منطقه ما هم اطفای حریق متاسفانه با وسایل ابتدایی و فقط توسط انجمن های مردمی محیط زیست انجام می شود در این زمینه هیچ یک از ارگانهای ذی ربط و مسئولین مربوطه دین و وظیفه سازمانی و سلسله مراتبی خود را آن طور که شایسته و بایسته این مسئولیت بزرگ است انجام نداده اند و خورداری از کمپ های اضطراری و استراتژیک و تخصصی در این مناطق که لازمه توجه به محیط زیست و زیستگاههای طبیعی و به تبع آن مدنیت هر کشوریست، عزم جدی و پیگیری سریع مسئولان مربوطه در رده ها و لایه های مدیریتی کلان تا خرد را می طلبد تا اقدامات و تدابیر واکنشی و فراکنشی بر اساس مدیریت استراتژیک، جهت کاهش و برون رفت از عمق فاجعه زیست محیطی و انسانی اتخاذ شود.

تراژدی غم انگیز اخیر در منطقه زیست بوم پاوه و شهادت سه نفر از فعالان محیط زیست برگی است بر این مدعا که تا این لحظه از زمان حفظ محیط زیست و صیانت و پاسداشت از آن برای سپردن این امانت به نسلهای بعد، بر دوش این دلاور مردان بوده است و تن سوخته آنان سندی است که مسئولین نامسئول و بی دغدغه را به چالشی عمیق فرا میخواند و عزم جدی و پیگیری سریع مسئولان اورامانات و فرمانداران را می طلبد که اقداماتی جهت هر چه کم کردن عمق فاجعه زیست محیطی و انسانی شوند . آنچه که مهم است این است که با شهادت سه نفر از فعالان محیط زیست مسئولان امر و فرماندار باید جوابگو باشند و در این میان سئوالاتی از فرماندار پاوه به عنوان بالاترین نهاد سیاسی و دولتی این شهرستان و سایر مسئولین مطرح است و نیاز است که پاسخگو باشند:

١- چرا با وجود آتش سوزی در فضای گسترده جلسه خیلی اضطراری البته در محل حادثه انجام ندادید ؟
٢- چرا مسئولان از کرمانشاه و استانها و شهرهای همجوار تقاضای کمک نکردند ؟
٣- چرا با وجود مسبوق به سابقه بودن آتش سوزی در منطقه و پتانسیل های موجود تمهیدات و اقدامات اوراژانسی را پیش بینی و اعمال نکردید؟
۴- چرا با توجه به منطقه صعب العبور بودن و عدم دسترسی سریع تقاضای بالگرد جهت خاموش کردن آتش نکردید ؟
۵- چرا صرفا انجمن های حمایت از محیط زیست موظف به انجام وظیفه غیر ذاتی و سازمانی خود هستند و دیگران به عنوان مسئولین مربوطه در این باره از وظایف خود شانه خالی کرده و یا بی تفاوت باشند؟
۶- چرا با وجود اینکه پدیده آتش سوزی در اورامانات وجود دارد و به هیچ عنوان قابل اجتناب نیست به طور جد و اساسی در این راستا از دولت تقاضای تخصیص بودجه و اعتبارات ویژه از ردیف بودجه مرتبط با سوانح و مخاطرات زیست محیطی برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی نکرده اید ؟
٧- برگزاری جلسات بی نتیجه با مسئولان به کجا انجامید لطفامسئولان جوابگو باشند ؟
٨- چرا این جلسات هیچ خروجی نداشته است ؟و چرا اورژانسی عمل نکردید و نتیجه آن را برای مردم اعلام نکردید؟ فقط عکس گرفتید و در فضای مجازی پخش کردید.

 

فرماندار محترم پاوه و مسئولان امر، وقت آن است که با توجه به این حادثه ناگوار از مردم عذرخواهی کنید و از خانواده های داغ دیده این شهیدان دلجویی و متقاعب آن استعفا دهید چون این وضعیت در حوزه مدیریت شماها اتفاق افتاده است و باید پاسخگو باشید که نتوانستید وظایف خود را به درستی انجام دهید از فرماندار محترم و مسئولان تحت امر در پاوه خواهشمندم با توجه به کوتاهی های صورت گرفته وبا توجه به این وضعیت استعفای خود را تقدیم کنند.

شهیدان محیط زیست جان خود را فدای درختان ستبر و نستوه بلوط کردند تا ما بهتر نفس بکشیم و مدیون آنها هستیم و باید راه آنها را ادامه دهیم پیشمرگانی بدون هیچ مزد و بدون ریا و نه برای کسی و نه به خاطر کسی فقط برای دل خود جان خود را در راه محیط زیست پاوه فدا کردند تا بلوط های اورامانات همیشه مستحکم و پابرجا مثل خودشان باشند و به حق که شهیدان محیط زیست هستند و پای در جای شهید باجور و یارانش گذاشتند تا نگذارند که بلوط ها مثل ساکنان آن در مقابل ناملایمات قد خم کنند.

در پایان به همه خانواده های این عزیزان ،مردم پاوه و اعضای انجمن ژیوای تسلیت عرض می نماییم و همه مردم اورامانات را در غم خود شریک بدانید به امید روزی که دیگر در سوگ مرگ جوانان رشید این مرز و بوم نباشیم و طبیعت ستبر و خطه همیشه سرسبز اورامانات شاهد چنین حوادث غم انگیزی نباشد.

12 پاسخ برای “نقدی بر عملکرد مدیران شهرستان پاوه /آقای فرماندار عذرخواهی کن و استعفا بده! /امیر احمدیان

  • حس ششم در تاریخ تیر 13, 1399 گفت:

    عجله نکنید ب زودی فرماندار جدید میاد جناب حیدری مشاور استاندار با حمایت نماینده قراره بشن فرماندار پاوه

  • قاضی در تاریخ تیر 12, 1399 گفت:

    وقتی عده ای از مسولین باحمایت ایشان ودرآسایش وتام الاختیار با یک تماس تلفنی ایشان مسولی که معضل دارد وشهرونده ها گله مند که قرار جابه جا شود مشکل ان مسول حل می شودبا همان تماس .چاره نیست باید ساخت وسوخت و عزیزانم فدای طعبیت بکر می شوند که هورامان همیشه سر سبز باشد .روحشان شد

  • مرادی در تاریخ تیر 11, 1399 گفت:

    ایدە پور سالهاست استعفا دادە

  • علی در تاریخ تیر 11, 1399 گفت:

    خخخخخخ
    استعفا؟؟؟؟ نویسنده مقاله تحت پیگرد قرار نگیرد خیلی خوبه…

  • جواد بهرامی در تاریخ تیر 11, 1399 گفت:

    باسلام در هر شهر وحتی هر کشوری انتقاد و راضی وناراضی وجود داره اما وجدانی حرف بزنیم باید اقدامات دولت را نادیده نگیریم من از فرماندار و تمام مدیریت های اجرایی شهرستان تشکر میکنم .

  • ایمان در تاریخ تیر 11, 1399 گفت:

    مسئولیت در این دیار فقط روزمرگی است یعنی هر شخص عادی را در همان پست ها بزاری روال به همین منوال می گذرد در حادثه اخیر دریغ از یک فعالیت گسترده و حمایت از این انجمنها.در بخش رسانه ، حدود ۹ ماه است رسانه ده نگی نوریاو که در کنار رسانه سلام پاوه بود بدون هیچ دلیل و توضیح قانع کننده ای متوقف شده است وشما دریغ از یک موضع گیری . به قول دوستمون واقعا استعفا کمه و باید محاکمه بشن . برطبق اصول قانون اساسی ظرفیت برای کار انقلابی زیاد است اما پست ها باید به اهلش سپرده شود.

  • حقیقت گو در تاریخ تیر 11, 1399 گفت:

    تو مرکز هم امکانات اطفای حریق وجود نداره چه برسه به پاوه

  • ناشناس در تاریخ تیر 11, 1399 گفت:

    یعنی کسی نیست که بالانر از این فرماندار باشه و اونو عزل کنه

  • ناشناس در تاریخ تیر 11, 1399 گفت:

    جنابعالی هم نقد یکطرفه میکنید به واقعیات و امکانات مملکت نگاه کنید و بعد یکطرفه قضاوت کنید جناب فرماندار چن روزه خود به شخصه در مرخیل بودن و شخصا دیدم که مشغول خاموش کردن اتش بودن لطفا یکم منصفانه قضاوت کنیم

  • دانا در تاریخ تیر 10, 1399 گفت:

    جناب صالحی جدای از مشکلات و جدال شما با فرماندار
    بیاییم واقع بین به این قضیه نگاه کنیم
    به نظرتون مدیرانی که به هزار و یکجا بند هستن
    و اهمیتی به فرمانداری نمیدهند
    و حتی در بسیاری از موارد فرماندار رو هم تهدید میکنند،
    به نظرتون فرماندار چه کاری میتونه انجام بده؟
    اینجا باید گفت مدیران بی وجدان واقعا اگه توانایی و لیاقت میز اداره ات را نداری ، بلند شو و جایت را به کسانی دیگه بده که بتونن کار کنن،
    مدیری که از پاوه اخراج میشه میره جوانرود و دوباره برمیگرده ، به نظرتون چی باید گفت به این عمل

  • ازکات در تاریخ تیر 10, 1399 گفت:

    اقای فرماندار،منتظرن،پاداش بازنشستگیشو بگیرن و برن یه پست دیگری رو بعد بازنشستگی اشغال کنن.این اقا کی دغدغه مردم اوراماناتو داشته،تا توی این اخر خدمتش،داشته باشن.

  • وجدان بیدار در تاریخ تیر 10, 1399 گفت:

    استعفا هم کمه باید محاکمه بشن