د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 17:02

اولین نشست ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد/ عکس

اولین نشست ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه: با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاداسلامی و بنیادشهید و امور ایثارگران پاوه اولین نشست ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور معاون فرماندار و اصحاب رسانه در سالن جلسات بنیاد شهید پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه: در این نشست رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران پاوه در […]

به گزارش سلام پاوه: با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاداسلامی و بنیادشهید و امور ایثارگران پاوه اولین نشست ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور معاون فرماندار و اصحاب رسانه در سالن جلسات بنیاد شهید پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: در این نشست رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران پاوه در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت و جانفشانی شهدای منطقه پاوه توضیحاتی ارائه داد.

فرهاد تاوسه در خصوص مسائل و مشکلات خانواده های شهداء جانبازان و ایثارگران مباحثی را مطرح کرد و افزود: متاسفانه تاکنون برنامه جامع و کاملی در این خصوص انجام نشده است.

 

وی افزود: هدف از این نشست بررسی موانع و ارائه راهکارها و پیشنهادات در این خصوص است که قطعا همراهی و همکاری ادارات مرتبط و اصحاب رسانه جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مثمر ثمر خواهد بود.

 

تاوسه در ادامه با بیان اینکه یکی از وظایف و رسالت رسانه ها و مطبوعات این است که آثار شهدا و زندگینامه آنان را جهت شناخت بیشتر مردم‌ درسطح منطقه استان و کشور معرفی و بازگو نمایند از رسانه های شهرستان در این زمینه درخواست همکاری کرد.

 

معاون فرماندار پاوه در این نشست ضمن تاکید بر سخنان رئیس بنیاد شهید تاکید نمود به عنوان فردی در جامعه ایثارگری کوتاهی های کمی نسبت به گذشته صورت گرفته است و اگر انجام شده بیشتر قصورات قانونی بوده است.

 

هوشیار عبدالله زاده افزود:امروزه امنیت و آسایش ما در سایه خون شهدا،جانبازان و ایثارگران است که ما باید ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.

 

وی افزود: انتظار و توقع ما این است در هر شرایطی ضمن حرمت به جامعه شهدا و ایثارگران نیاز است که بیشتر در خدمت جامعه شهدا و ایثارگران باشیم و بتوانیم مشکلات آنها را برطرف نماییم چرا که نسبت به شهداء مدیونیم.

 

عبدالله زاده افزود: اعتقاد داریم‌ هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ اداری باید طوری در جهت شناخت فرهنگ ایثار و شهادت عمل نماییم که در نهایت رضایت حق تعالی را به همراه داشته باشد.

 

وی دیدار با تمام خانوادهای شهداء را مهمترین اولویت در جلسه شورای اداری مصوب شده دانست و از همه ادارات موظف هستند ضمن بازدید از خانواده‌های شهدا و ایثاگران نهایت همکاری را با بنیاد شهید داشته باشند.

 

معاون فرماندار پاوه افزود: یکی از مشکلات جامعه ایثارگری بحث اشتغال و بیکاری است که نیاز است با تلاش اداره بنیاد و همکاری سایر ادارات در حد توان مشکلات این عزیزان را با توجه به پتانسیلهای خوب منطقه برطرف نماییم.

 

وی خطاب به جوانان بیکار و فاقد شغل اعلام کرد سعی کنیم با توجه به تسهیلاتی که به صورت ۴ درصد دولت در اختیار افراد فاقد شغل قرار می دهد در مباحث گردشگری، باغداری و دامداری که ظرفیت های خوبی در منطقه وجود دارند بتوانیم زمینه اشتغال جوانان را فرهم نماییم.

 

رئیس اداره ارشاد اسلامی پاوه نیز در این نشست اعلام کرد: امروزه بخواهیم از مشکلات عبور کنیم باید به فرهنگ ایثار و شهادت مردم اتکا داشته باشیم.

 

رئوف محمدی راد افزود: فرهنگ ایثار و شهادت به ما کمک میکند نحوه برخورد و رفتار ما با این قشر بزرگوار می تواند درس آموزی داشته باشد که ما بتوانیم چگونه رفتار نماییم.

 

وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه آمادگی و پتانسیل لازم را جهت برپایی و همکاری هر نوع برنامه ای را در این خصوص دارد چرا که زندگی نامه شهدا و دلنوشته و خاطرات خاصتا شهدای منطقه اورامات می تواند انعکاس خوبی داشته باشد.

 

در پایان اصحاب رسانه و جمعی از کارمندان ادارات ارشاد اسلامی و بنیادشهید به ارائه نظرات و پیشنهادات در این خصوص پرداختند.

گزارش : صهیب زربان