ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 18:29

مشاوران نماینده دست به کار شدند!/ آیا معترضان دیروز، مدیران امروز می شوند؟/هومن آژند

مشاوران نماینده دست به کار شدند!/ آیا معترضان دیروز، مدیران امروز می شوند؟/هومن آژند

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در کشورهای کمتر توسعه یافته هیچگاه شاهد برتری و تفوق مصالح عمومی بر مصالح فردی نخواهیم بود و کسانی که به هر دلیل در حلقه نزدیکان نماینده و یا مسئولین عالی رتبه قرار می‌گیرند با قاطعیت میشود رد پای مسئله ی فوق را در آنها رصد کرد. که این […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در کشورهای کمتر توسعه یافته هیچگاه شاهد برتری و تفوق مصالح عمومی بر مصالح فردی نخواهیم بود و کسانی که به هر دلیل در حلقه نزدیکان نماینده و یا مسئولین عالی رتبه قرار می‌گیرند با قاطعیت میشود رد پای مسئله ی فوق را در آنها رصد کرد. که این افراد، هیچگاه در صدد تامین منافع عمومی گام برنخواهند داشت و در صورت برآورده نشدن امیال شخصی، دست به تخریب، توهین و سیاه جلوه دادن هر آنچه خدمت صادقانه است می زنند و نمایندگان مجلس از معدود کسانی هستند که تقریباً اکثریت قاطع نزدیکانشان را روز به روز و ساعت به ساعت از دست خواهند داد!

از یک نگاه می شود؛ این از دست دادن را، امتیازی مثبت در کارنامه نمایندگان تلقی کرد!! که امیدوارم نماینده محترم پاوه و اورامانات آقای لهونی هم مورد غصب نزدیکانش در صورت برآورده نکردن اهدافشان قرار نگیرد.

با این مقدمه میتوان گفت؛ آنچه حائز اهمیت است این است که چه میزان نماینده محترم مجلس به شعارهای انتخاباتی خود پایبند می باشد و نزدیکان و مشاوران ایشان تا چه اندازه در امورات عزل و نصب ها دخالت می کنند و آیا در جهت پیشبرد شعارهای انتخاباتی نماینده، در هیچ عزل و نصبی دخالت نمی کند یا کار شخصی برای هیچ کس انجام نمی دهد و دیدگاه های فرا منطقه‌ای نماینده که خود امری مبارک و قابل تحسین می باشد را همراهی میکنند و یا در مسیر دیگری که همانا خط و نشان کشیدن برای مدیران است، گام برمی‌دارند؟!!!

اما شواهد امر حکایت از چیز دیگری دارد؛ حکایت از جابجایی های فراوان در ادارات سطح شهرستان و منطقه که در آینده ای نزدیک در شرف انجام است.

این تغییرات به خودی خود امری بدیهی و لازم می‌ نمایاند، چرا که از یک جهت نماینده یا بهتر است بگوییم مشاوران نماینده محترم برای پیشبرد اهداف خود در سطح شهرستان این تغییرات را انجام می دهند و از جهت دیگر شاید به نوعی جواب زحمات افراد صاحب نفوذ را که همیشه در سایه قرار دارند را داده باشند اما فراموش نکنیم آزموده را آزمودن خطاست و افرادی که سابقه مدیریتی ضعیف در کارنامه خود دارند و مروج تعصبات قومی و قبیله ای در حیطه مدیریتی خود بوده اند برای تصدی مجدد برگزیدن، امری غیر حرفه ای و به مثابه‌ی آزمون وخطا قرار دادن افراد در این تعویض مدیریتی میباشد.

گرچه هر آمدنی رفتنی دارد و امروز یکی از مدیران کارآمد و با تجربه که ۴ سال مهمترین مرکز فرهنگی و تربیتی شهرستان را به شایستگی اداره کرد و هرگز به دنبال حاشیه سازی نبود و انتخاب ایشان به‌ عنوان مجری در روز حضور مقام معظم رهبری در این شهرستان گواه واقعیت هایی از اخلاص ایشان به نظام است و اجرای برنامه های خلاقانه ای همچون نشست شب های تربیتی و اعتقاد عملی به گفتگو و مشورت با صاحبنظران و پیشکسوتان، توان انکار ناپذیر مدیریتی اش را به رخ می کشد، به ناچار استعفایش را به مدیرکل آموزش و پرورش استان تقدیم کرد تا مشاوران نماینده که در این مدت از هیچ کوششی برای جابجایی این مدیر صادق و کارآمد فروگذار نکردند، این بار استعفا را دست مایه حملات جدید قرار دهند.

متأسفانه در سیستم مدیریتی موجود در اورامانات همیشه عریضه نویس های دیروز مدیران امروز خواهند شد و مدیران بر پایه رابطه ها انتخاب میشوند. نه تخصص و توانایی. و این زخم مکرر در دوران نمایندگان محترم به قوت و یا ضعف بوده و افسوس در آینده نیز تداوم می یابد.

امیدوارم مشاورین نماینده محترم در جهت شعارهای انتخاباتی ایشان و برای رسیدن به اهداف مورد نظر و نیازهای منطقه گام به گام آقای لهونی حرکت کرده تا هزینه های سیاسی و اجتماعی کمتری در طول نمایندگی به ایشان اعمال نمایند و امیدوارم معترضان یکسویه ی دیروز، مدیران امروز نباشند.