چ 19 اردیبهشت 1403 ساعت 03:38

سخنان ماموستا قادری در چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه پاوه توسط وی / انتقاد به وضعیت قرنطینه اخیر و افزایش آمار کرونا

سخنان ماموستا قادری در چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه پاوه توسط وی / انتقاد به وضعیت قرنطینه اخیر و افزایش آمار کرونا

به گزارش سلام پاوه : همزمان با چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه پاوه توسط حاج ماموستا ملا قادر قادری وی در سخنانی که بصورت اینستاگرامی پخش شد با انتقاد از عدم قرنطینه بر خلاف اعلام مسئولین در شهرستانهای اورامانات گفت: چگونه با تردد ۳۰ هزار خودرو غیر بومی در تعطیلات اخیر در پاوه انتظار پایان […]

به گزارش سلام پاوه : همزمان با چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه پاوه توسط حاج ماموستا ملا قادر قادری وی در سخنانی که بصورت اینستاگرامی پخش شد با انتقاد از عدم قرنطینه بر خلاف اعلام مسئولین در شهرستانهای اورامانات گفت: چگونه با تردد ۳۰ هزار خودرو غیر بومی در تعطیلات اخیر در پاوه انتظار پایان کرونا را داشته باشیم؟

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : با توجه به تعطیلی نماز جمعه پاوه بخاطر جلوگیری از احتمال شیوع ویروس کرونا و همزمان با چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه توسط حاج ماموستا ملا قادر قادری در پاوه و برای پانزدهمین هفته متوالی امام جمعه پاوه همزمان با وقت نماز جمعه، بصورت زنده از طریق اینستاگرام با مومنین سخن گفت.

ماموستا قادری در آغاز سخنانش با اشاره به اینکه چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه توسط وی در پاو گفت:عزیزان؛ امروز در حیات من روزی استثنایی است.

وی به موضوعات این جمعه اشاره کرد و گفت :سه مطلب مختصر را آماده کرده‌ام که به‌عنوان پیام جمعه به عرض برسانم.۱-حمد خدای بزرگ و شکر مردان نیک روزگار ۲-اشاره‌ای کوتاه به صدماتی که ویروس کرونا به جامعۀ بشری بخصوص جامعۀ اسلامی وارد کرده است ۳- مروری بر پیام‌های ۱۴ جمعۀ گذشته

امام جمعه پاوه با حمد خدای بزرگ و شکر مردان نیک روزگار گفت :برادران عزیز و خواهران محترمه؛ امروز ۲۳ خرداد سال ۹۹ یادآور یک صفحه از تاریخ زندگی ۴۰ سال مسئولیت و دعوت به خیر، بنده است. ۴۰ سال پیش در چنین روزی درحالی‌که عمرم ۲۸ سال بیشتر نبود، از طرف بنیان‌گذار جمهوری اسلامی (ره) رسماً مسئولیت اقامۀ نماز جمعۀ پاوه به من واگذار شد؛ از آن تاریخ تا به امروز اگر میانگین هر سال ۵۲ جمعه را حساب کنیم، ۲۰۸۰ نماز جمعه را برای مردم متدین پاوه اقامه نموده ایم.

ماموستا قادری افزود: حسب اطلاع خودم در این ایام ۴۰ ساله ۲۱ جمعه را به دلیل سفر حج و یا سفرهای خارجی و ۱۵ جمعه را هم به دلیل شیوع ویروس کرونا – مجموعاً ۳۶ جمعه –  نتوانسته‌ام شخصاً اقامه نمایم؛ ولی در این چهل سال ۲۰۴۴ بار در محراب مسجد جامع پاوه برخاسته‌ام و به عزیزان مؤمن و شریف از برادران و خواهران ایمانی خود «السلام علیکم و رحمه الله وبرکاته» گفته‌ام؛ امروز هم خطاب به تمامی اهل ایمان و دلسوزان دین یک‌بار دیگر می گویم «السلام علیکم و رحمه الله وبرکاته»

خطیب جمعه پاوه گفت :۴۰ سال گذشته برای بنده و خانواده‌ام پر از فراز و نشیب بوده است، در این سالها هم تقدیر و خسته نباشید و هم برخوردهای دور از شئون انسانی و فحاشی را شنیده‌ایم، ولی به لطف خداوند بزرگ بنده در میان آن‌همه فراز و نشیب روزگار به امروز رسیده‌ام.

ماموستا ملا قادر قادری افزود :در سال ۹۸ تصمیم داشتم امروز یعنی ۲۳ خرداد سال ۹۹ مطالبی خاص را تقدیم و تصمیمی خاص بگیرم اما این مصیبت کرونا هم تصمیم مرا تغییر داد وهم نتوانستم برنامه‌ام را اجرا کنم؛ پس به فرمودۀ آیه ۱۵ سورۀ احقاف امروز وظیفه دارم تشکر کنم و حمد خداوند را به‌جای آورم برای دوستان خود دعای خیر نمایم.

وی با بجا آوردن حمد و سپاس پرودگار بخاطر این چهل سال خدمت گفت : اولاً حمد پروردگار را به‌جای می‌آورم و می‌گویم: پروردگارا؛ متواضعانه و خاشعانه حمد تو را به‌جای می‌آورم. تو به من لطف داشته‌ای و گرنه من نه عشیره، نه پول و نه پارتی داشته‌ام که از من حمایت کند؛ اگرچه دوستان خوب و مخلص داشته‌ام اما حمایت تو مافوق همۀ حمایت‌ها بوده است. من در برابر لطف تو تسلیم و حمد و ثنای تو را به‌جای می‌آورم و درود می‌فرستم به روح حضرت خاتم انبیاء (ص) که من اگر شایسته هم نبودم اما در محراب آن بزرگوار ۴۰ سال است برای دین او دعوت کرده‌ و امربه‌معروف و نهی از منکر انجام داده‌ام.شکر و سپاس خود را خدمت مؤمنین شهر پاوه از علما و مشایخ و فرهنگیان و بازاریان و پیر و جوان تقدیم می‌کنم؛ دست یکایک برادران را می‌بوسم و برای خواهران دینی خودم آرزوی عزت، سلامتی، سربلندی و عفت رادارم. به روح پرفتوح بنیان‌گذار جمهوری اسلامی هم درود می‌فرستم که در آن روز حساس این مسئولیت را به بنده واگذار کردند، ضمن درود به امام بزرگوار و آرزوی توفیق، عزت، سلامتی و سربلندی برای مقام معظم رهبری و همۀ مسئولانی که در طول این ۴۰ سال به بنده لطف داشته‌اند و برای پیشبرد کار دینی و فرهنگی با من همکاری نموده‌اندریال دارم .

 

امام جمعه پاوه ضمن تشکر و طلب دعای خیر برای اعضای ستاد نماز جمعه پاوه گفت؛ خداوند بزرگ آنان را توفیق خیر دهد که ۴۰ سال است در کنار من بدون هیچ چشمداشتی زحمت اداره ستاد نمازجمعه را تقبل و خطبه‌های بنده را به شیوه‌های خاص در میان مردم پخش نموده و زحمات این عزیزان باعث شده پیام ما تنها مختص پاوه نبوده، بلکه به خارج پاوه هم رسیده است. از خدای بزرگ برای این عزیزان طلب توفیق دارم.

 

ماموستا قادری با اشاره به واکنشهای مختلف نسبت به وی پس از چهل سال اقامه نماز جمعه پاوه گفت : در طول این ۴۰ سال نظر افراد نسبت به بنده مختلف بوده است؛ دوستان مخلص زیادی در کنارم بوده و هستند و در کنار این دوستان دو گروه هم با حضور بنده مخالفت کرده‌ و راضی نبوده‌اند. گروهی حسودان داخلی بوده‌اند که در اثر حسادت یا تحریکات دیگران با بنده مخالفت کرده‌اند، امروز اعلام می‌کنم؛ هر کس در طول این ۴۰ سال با من مخالف بوده و مرا مورد غیبت و تهمت قرار داده است، اگر مخالفت وی به خاطر شخصیت و موقعیت من بوده، از این تاریخ در نزد پروردگار عفو باشد؛ اما اگر دشمنی وی به خاطر دین من بوده است، او را به خدای بزرگ می‌سپارم .گروه دوم مخالفین خارج نشین بوده اند که در خارج از کشور علیه من صحبت کرده و اهانت و توهین نموده‌ و همواره درصدد ترور شخصی و شخصیتی بنده بوده و از هیچ راهی کوتاهی نکرده و همواره درصدد نابودیم بوده‌اند و به عناوین مختلف به بنده اهانت کرده و می‌کنند، توصیه می‌کنم و می‌گویم: دست بردارید از این کارهایتان؛ ۴۰ سال است از توهین و اهانت و افترا و دروغ و ترور شخصیت چه نتیجه‌ای گرفته‌اید؟ تجدیدنظر کنید و تاریخ را بخوانید؛ هیچ قومی در تاریخ با دشنام و اهانت به‌طرف مقابل خود موفق نبوده است. کالای خود را به مردم عرضه کنید اگر کالایتان خوب باشد مردم ما را تنها می‌گذارند و کالای شمارا می‌خرند؛ من برای این دسته هم از درگاه باری‌تعالی درخواست هدایت و توفیق دارم. حضرت علی (ع) می‌فرماید: «الغیبه جهد العاجز» غیبت، افترا و دشنام دادن پیشۀ درماندگان و بدبختان و ضعیفان تاریخ است. ما راه خود را باصلابت ادامه می‌دهیم اما بهتر است شما هم تجدیدنظر کنید.

 

عبدالقادر گیلانی (رحمه الله علیه) معلم اخلاق جمله‌ای دارد و می‌فرماید: «سبحان مَنْ ألقیٰ فی قلبی نُصحَ الخَلقِ و جَعَلَهُ أکبَرَ هَمِّ» خدای بزرگ شایسته هرگونه سپاس و حمد و شکر است که لطف فرموده و به من نصیحت و ارشاد مردم را واگذار و این کار را به مهم‌ترین مسئولیت من تبدیل کرده است.بنده هم شکر آن خداوند را به‌جای می‌آورم و می‌گویم: خدایا به خاطر عزت و عظمت خود گذشته من را قبول بفرما و در آینده هم برای آنچه مورد رضایت توست، توفیق خیرم عطا فرما.

 

خطیب جمعه پاوه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره‌ای کوتاه به صدماتی که ویروس کرونا به جامعۀ بشری بخصوص جامعۀ اسلامی وارد کرده است گفت: ما در دورانی زندگی می‌کنیم که تاریخ کمتر به خود دیده است و هیچ وبا و طاعونی این‌چنین تمام دنیا را گرفتار نکرده است.تا این لحظه در دنیا ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده که در بین این‌ها ۳ میلیون و ۳۳۱ هزار نفر بهبود یافته و متأسفانه ۴۳۳ هزار نفر هم در دنیا فوت کرده‌اند. ازلحاظ آمار ابتلا و فوت آمریکا در صدر تمام کشورها قرار دارد بعد از آمریکا به ترتیب برزیل با ۸۰۰ هزار نفر مبتلا، روسیه با ۵۰۰ هزار نفر مبتلا و هند و انگلیس با ۳۰۰ هزار نفر مبتلا و اسپانیا و ایتالیا و پرو و آلمان و ایران و ترکیه و فرانسه با بیش از ۱۵۰ هزار مورد ابتلا کشورهای پیشتاز در شیوع ویروس کرونا هستند. تعداد مبتلایان کشورمان تا دیروز ۱۸۰ هزار نفر و تعداد ۱۴۲ هزار نفر هم بهبود یافته و ۸ هزار و ۵۵۰ نفر از هم‌وطنانمان هم فوت کرده‌اند.

 

ماموستا قادری گسترش این بیماری منجر به تبعات بسیاری از جمله اقتصادی ، اجتماعی ، اخلاقی ، دینی در پی داشت است.

وی گفت : قرار بود امروز بنده نماز جمعه را اقامه نمایم، اما دوستان در شبکه بهداشت گفتند: صلاح نیست نماز جمعه اقامه شود من هم عرض کردم جان مردم در نزد ما بسیار ارزشمند است و این جمعه را هم نمی‌خوانم تا ببینم در آینده چه پیش خواهد آمد.

امام جمعه پاوه با اشاره به گسترش آمار مبتلایان به کرونا در پاوه گفت : ما در اوایل تعطیلی جمعه در ۱۶ اسفند، هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا نداشتیم و تا اواخر رمضان به گفتۀ شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه تنها ۷ نفر در شهرما مبتلا بودند، در ایام تعطیلات عید رمضان تعداد مبتلایان به حدود ۳۵ نفر رسید اما دیروز اعلام کردند نزدیک به ۹۰ نفر مبتلا در شهرستان پاوه وجود دارد و وضعیت شهرستان قرمز اعلام شده است؛ یک سؤال اینجا مطرح است که چرا به اینجا رسیدیم!؟ چرا پاوه و جوانرود در وضعیت استثنایی قرار دارند!؟

 

ماموستا قادری افزود: در ۱۳ خرداد سال ۹۹ صدا و سیمای مرکز کرمانشاه اعلام کرد در روزهای تعطیل ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ خرداد ورود مهمانان به اورامانات و شهرهای پاوه و روانسر و جوانرود ممنوع است؛ اما آمارها نشان می دهند در طول این سه روز از طریق جادۀ کرمانشاه ۲۰ هزار و ۲۴۸ خودرو وارد پاوه شده‌اند و از مسیر مریوان و سروآباد و نوسود ۹ هزار و ۸۴۷ ماشین به پاوه تردد داشته‌اند که مجموعاً در طول آن ۳ روز ۳۰ هزار و ۹۵ مورد اتومبیل در شهر ما رفت‌وآمد داشته‌اند. خودتان قضاوت کنید چگونه مبتلا نشویم؟ از چه کسی گله کنیم، به کی بگوییم؟ به حدی گله کرده‌ایم دیگر گله هم نداریم! اما باید بدانیم خودمان تخم این مصیبت را کاشتیم و باید خودمان هم آن را درو کنیم.

 

وی ادامه داد و گفت : از سوی دیگر رسانه‌ها اعلام کردند ۷ هزار پرستار، کادر و پزشک در طول این ۳ ماه و ۸ روز در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بنده به‌عنوان کسی که کارم تبلیغ است، از پزشکان، پرستاران محترم و همه کادر درمانی که در طول این مدت برای مردم ما زحمت کشیده‌اند، تقدیر دارم.

 

ماموستا قادری با تمجید از فعالیت پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا افزود: ما شاهدیم بستگان بیماران جرأت نزدیکی به عزیزان خود را ندارند، اما پزشکان و پرستاران زحمتکش ناز این بیماران را می‌کشند، بنده ممنون آن‌ها هستم و از خدای بزرگ برایشان درخواست عزت دارم.همچنین از رادیو و تلویزیون کرمانشاه و تمامی رسانه‌ها خصوصاً شبکۀ استانی زاگرس که مرتب به ما خبرها را می‌دهد ممنون و سپاسگزارم.

 

وی در پایان گفت : خلاصۀ کلام؛ مردم ما باید مسائل بهداشتی را رعایت و مسئولان ما هم برنامۀ مدون داشته باشند و از مردم پشتیبانی کنند. اگر توجه نکنیم خسارت زیادتری خواهیم دید. خسارت و ضرر ما هم ضرر ملکت و نظام بوده و جبران‌ناپذیر است. بنده از خدای تبارک‌وتعالی می‌خواهم به ما رحم کند.لذا دست‌هایم را بلند می‌کنم و می‌گویم:رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَهً وَفِی الْآخِرَهِ حَسَنَهً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا وَ إِسْرافَنا فِی أَمْرِنا وَ ثَبِّتْ أَقْدامَنا وَ انْصُرْنا عَلَى الْقَوْمِ الْکافِرِینَ‌

رَبَّنَا اکْشِفْ عَنَّا الْعَذابَ إِنَّا مُؤْمِنُونَ

اللهم احفظنا من البلایَ والفِتَن واحفَظنا مِن وباءِ کرونا یا رب العالمین. واحفَظْ أَهلَنا و اولادنا و ازواجَنا وَ بَلَدَنا یا أَکرَم الأَکرَمین

وصلی الله تعالی علی سیدنا محمدٍ و علی آله و صحبه و سلم

آمین یا رب العالمین.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

یک پاسخ برای “سخنان ماموستا قادری در چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه پاوه توسط وی / انتقاد به وضعیت قرنطینه اخیر و افزایش آمار کرونا

  • پاوه در تاریخ تیر 1, 1399 گفت:

    با تشکر از زحمات شما خواهشمند است اماکن عمومی را تعطیل نمایید تا مردم و ملت در امان باشند مثل رستوران و قهوه خانه ها . مراسمات عروسی . مهمانانی که از شهرهای دور راهی شهرستان پاوه می شوند جلسات و کتابخانه های عمومی و همچنین تجمع های فاقد منفعت …و…