د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 21:15

وضعیت شهرستان پاوه و آمار مبتلایان کرونا به کجا می رسد؟/ بیمارستانی که هنوز رئیس ندارد!/فرهاد صالحی

وضعیت شهرستان پاوه و آمار مبتلایان کرونا به کجا می رسد؟/ بیمارستانی که هنوز رئیس ندارد!/فرهاد صالحی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در دو هفته اخیر هر زمان که آمار مبتلایان به کرونا به روز رسانی شده است شاهد این تیتر خبری بودیم:”سیر صعودی مبتلایان به بیماری کرونا”.. آمار بالای مبتلایان به کرونا در اورامانات و همچنین روند رو به رشد آن در سطح شهرستان پاوه نگرانی هایی را نه تنها […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در دو هفته اخیر هر زمان که آمار مبتلایان به کرونا به روز رسانی شده است شاهد این تیتر خبری بودیم:”سیر صعودی مبتلایان به بیماری کرونا”..

آمار بالای مبتلایان به کرونا در اورامانات و همچنین روند رو به رشد آن در سطح شهرستان پاوه نگرانی هایی را نه تنها در بین شهروندان به وجود آورده است بلکه ذهن خبرنگاران رسانه ها را نیز به نوعی با این سوال در گیر کرده است که در روزهای آتی این سیر صعودی، وضعیت شهرستان را به کدام سمت و سو خواهد برد؟

وضعیت شهرستان جوانرود و اعزام بیماران بستری با اتوبوس آمبولانس در روزهای اخیر نیز گویا باعث نشد که ما شاهد هشدارهای جدی ستاد بحران شهرستان پاوه و سیستم های مرتبط من‌ جمله بهداشت و درمان باشیم آن هم در زمانی که آمار خود شهرستان نیز سیر صعودی پیدا کرده است.

پیش از آغاز تعطیلات اخیر شاهد دستور استاندار مبنی بر قرنطینه اورامانات بودیم اما متاسفانه به دلیل بی توجهی مدیران ارشد در راس آن فرماندار پاوه و همچنین پایین بودن میزان حساسیت به این موضوع از سوی مدیر شبکه بهداشت و درمان پاوه شاهد بودیم که قرنطینه شهرستان در تعطیلات بیشتر حالت نمایشی به خود گرفت که طبیعتا همین امر منجر به افزایش دوباره مبتلایان خواهد شد .

در کنار این موضوع با رصد اخبار مربوط به این بیماری از کانال رسمی شبکه بهداشت و درمان پاوه شاهد عدم جنب و جوش مدیر شبکه بهداشت و درمان پاوه در مقایسه با مدیران سه شهرستان دیگر هستیم که همین موضوع میزان نگرانی های شهروندان را بیشتر کرده است.

لذا این سوال پیش می آید که سیاست و برنامه فعلی شبکه بهداشت و درمان در این روزها برای مبارزه بیشتر با ویروس منحوس کرونا و جلوگیری از بحران چیست؟ راهکار برای همراهی بیشتر شهروندان جهت کنترل شیوع چیست؟ آیا برنامه ریزی خاصی در این زمینه وجود دارد که شهرستان پاون نیز دچار بحران نشود؟

سکاندار کشتی بهداشت و درمان پاوه در این دریای پر تلاطم و هجوم وحشتناک کرونا چه سیاستی را پیش رو قرار می دهد؟

مسئله ای که بارها مطرح شده است و هیچ مسئولی پاسخی درست به آن نداده است این است که چرا تنها بیمارستان شهرستان پاوه در چنین روزهایی رئیس ندارد و آیابا یک مدیر داخلی می توان امیدوار بود که در بحران احتمالی افزایش بیماران مبتلا و بستری این بیمارستان برنامه ای اجرایی و عملی داشته باشد؟آنهم در شرایطی که شواهد بیانگر این است که مدیر شبکه نظارتی بر اوضاع بیمارستان ندارد. و تصمیماتش در خصوص بیمارستان بیشتر بر اساس شنیده ها است.

چرا بیمارستان پاوه ماه ها پس از شروع بحران بیماری کرونا هنوز رئیس ندارد؟ دلیل رئیس نداشتن این بیمارستان که بسیار نیازمند یک مدیر قوی است تا کمبودهایش را پر کند چیست؟

شهرستان جوانرود و به تبع آن بیمارستان حضرت رسول دچار بحران افزایش مبتلایان شده است در چنین شرایطی اگر میزان مبتلایان در پاوه افزایش یابد انجام سی تی اسکن برای بیماران و اعزام آنها به این شهرستان جهت سی تی اسکن آیا میزان بحران‌ را شدید تر نمی کند؟ براستی سرنوشت سی تی اسکن شهرستان به کجا رسید؟

امیدواریم مسئولین شهرستان و مدیر شبکه بهداشت و درمان با پاسخگویی خود نشان دهند که نگرانی های شهروندان و افکار عمومی برای آنها ارزشمند است چرا که سکوت را می توان به نوعی بی توجهی دانست و سکوت شایسته مسئولینی که باید خادم ملت باشند نیست!

یک پاسخ برای “وضعیت شهرستان پاوه و آمار مبتلایان کرونا به کجا می رسد؟/ بیمارستانی که هنوز رئیس ندارد!/فرهاد صالحی

  • رستمی تبار در تاریخ خرداد 21, 1399 گفت:

    سلام
    متاسفانه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون که در وضعیت قرمز قرار داریم با سیاست انکار و کتمان و بعضا تهدید مواجه بودیم. این رویکر موجب گردید در میان مردم حساسیت جدی بوجود نیاید. از مهمترین نقایص کار عدم ارائه آمار روزانه بود. سیاستی که در استان دیکته گردید. کاش می دانستیم مرگ برای همسایه نیست. شیوع کرونا اجتناب ناپذیر گشته است. همسفر و همسفره همه ما شده است . ظاهرا ماندگار است. با عبور از فصل گرم تابستان تازه میدان برای جولانش فراهم خواهد شد. اگر مدیران محترم نتوانند بسترهای لازم را برای مواجه با این ویروس تحمیلی فراهم سازند متاسفانه باید گفت پاییز و زمستانی تلخ در پیش خواهیم داشت.
    امید است بدون هراس, بدون ترس, با آرامش ولی خیلی جدی بدان نگریسته شود.
    خدایش محوش سازد انشاءالله