س 18 اردیبهشت 1403 ساعت 08:36

مجلس یازدهم، آگاهی بخشی نماینده مردم، اتاق فکر و مشاوران/ نذیر دولتخواه

مجلس یازدهم، آگاهی بخشی نماینده مردم، اتاق فکر و مشاوران/ نذیر دولتخواه

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : جمهوریت با مجلس شورای اسلامی معنا می یابد و این سبب قرار گرفتن مجلس در بالاترین جایگاه در کشور و به فرموده امام(ره) در راس امور قرار دارد و این مهم با عملکرد مفید نمایندگان کنونی ان شاءا… به سرانجام برسد و اعتماد از دست رفته ملت را دوباره […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : جمهوریت با مجلس شورای اسلامی معنا می یابد و این سبب قرار گرفتن مجلس در بالاترین جایگاه در کشور و به فرموده امام(ره) در راس امور قرار دارد و این مهم با عملکرد مفید نمایندگان کنونی ان شاءا… به سرانجام برسد و اعتماد از دست رفته ملت را دوباره به مجلس همراه داشته باشد و به جایگاه اصلی خود بازگردد و شعار خود را که با تحول خواهی به بهارستان راه یافته اند را تحقق بخشند.

مجلس دهم با تمام فراز و نشیب هایش به پایان رسید و حال در اوایل شروع به کار مجلس یازدهم و چالشی جدید می باشیم که به طور رسمی در تسخیر اصولگرایان می باشد و منتخبان با رای و اعتماد مردم شریف به بهارستان راه پیدا کرده اند و اکنون موسم تحقق وعده هاست؛ و پیروزی در انتخابات به منزله ی شروع کار اصلی و پذیرش مسئولیتی سنگین است که چشم امید بیش از دویست هزار نفر از مردم منطقه اورامانات به نماینده مجلس شورای اسلامی دکتر آرش لهونی دوخته شده است.

محاسنی که منتخب جدید را از نمایندگان ادوار گذشته متمایز می کند تکیه ایشان بر مسندهای مهم و حیاتی در سطح خرد و کلان همچون؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر دو استان کردستان و کرمانشاه، فرمانداری جوانرود، منتخب شورای اسلامی و… می باشد و این نشان از پختگی در اوج جوانی و هدرنرفتن سالیان اوایل رسالتش در مجلس می باشد و بر تمام زوایا اشراف دارد و سبب امیدواری برای منطقه خواهد بود که در چند روز از سپری شدن فعالیت نمایندگی ایشان شاهد تحرکاتش در منطقه و سطح ادارات هستیم.

ادوار گذشته بحث بر فراهم شدن شرایط ویژه برای نمایندگان خاص برای راهیابی به بهارستان بود و امیدواریم که ایشان فرصت خادمی مردم را پیدا کرده اند با عملکرد صحیح و بدون حاشیه این طرز تفکر ملت را از این عرف ها و حرف های همیشگی از ذهنشان پاک و به انتخاب مردم احترام گذاشته شود.

در یادداشت های قبلی توصیه هایی را ذکر نمودیم و مجددا چندین توصیه جدید را اعلام و یاداوری می نمائیم؛

  • عدم تخریب و جناح بندی و استفاده از تجربیات و ظرفیت های بالقوه نمایندگان و کاندیداهای ادوار گذشته به عنوان رقیبان دیروز و همکاران و همیاران امروز برای پیشرفت منطقه و خدمت به مردم
  • اعتبار دادن، مشورت، همکاری و همراهی با شوراهای اسلامی شهر و روستا با سپردن مسائل محلی و حل آنها
  • اعلام دارایی های خود حین و بعد از نمایندگی تا مردم تغییرات را رصد نمایند و تا بعد از اتمام دوران نمایندگی از تهمت ها و ردصلاحیت ها مصون باشد.
  • استقلال فکری و دوری از افراد نان به نرخ روز خور، ثروتمند و سهم خواه
  • بها دادن و استفاده از بانوان اورامانات در پست های مناسب و در خور شان آنها
  • ارتقاء جایگاه و به کارگیری جوانان متخصص و نخبه اورامانات در منطقه،استان و کشور
  • تمرکز بر تکمیل پروژه های اولویت دار و نیمه تمام منطقه اورامانات در حوزه های اقتصادی،گردشگری، جاده ها و راه های مواصلاتی، آب شرب، کشاورزی، اشتغال، کارخانه جات و…
  • صدای رسای باصداها و بی صداها و نماینده آن‌هایی باشد که دستشان به جایی نمی‌رسد و از محرومیت، فقر ، کمبود امکانات و تبعیض بیشتری رنج می برند.
  • با روحیه مطالبه گری، بدون حاشیه و با تدبیر حق و حقوق منطقه اورامانات ادا گردد و دولت را وادار به پاسخگویی مطالبات مردمی به حق نماید تا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم رفع گردد.
  • مبارزه با فساد و نظارت مستمر بر ادارات و تعیین تکلیف وام های کلان و علت عدم اجرای پروژه ها

به عینه در ادوار گذشته شاهد بوده ایم که برخی از منتخبین مردم انسانهایی پاکدست و درست کردار بوده اند اما اطرافیان ایشان مرتکب خطا یا کم کاری شده اند. با توجه به وسعت کاری بعید است که نماینده منتخب، به تنهایی بتوانند بر همه امور اشراف داشته باشند و اظهار نظر کند. لذا باید در هر چهار شهرستان اورامانات تیم مشاورین، اتاق فکر، مسئولین دفتر و حامیانش در حد خود ایشان اهمیت می یابند با مشورت از امامان جمعه، بزرگان و معتمدین، جوانان نخبه، تحصیلکرده و خوش فکر و استفاده از ظرفیت رسانه های پویا و مردمی  و با انتخاب های اصلح عیار کارش را به نمایش بگذارد.

چرا که نمایندگان مجلس بیشتر بایستی به اموری در سطح ملی بپردازند و برای کل کشور قانون وضع نمایند و آن کسانی که برای حوزه انتخابیه تصمیم می گیرند و خط مشی تعیین می کنند و مستقیم با مردم در ارتباطند، مسئولین دفاتر و مشاوران نماینده هستند.

مع هذا در همین راستا خود را در خط نخست نقد و مطالبه گری عالمانه، دلسوزانه و منصفانه می دانیم و انتظار توجه و تعاملی قابل ذکر از سوی نماینده مجلس و مردم برای حل مسائل منطقه اورامانات داریم و بی تردید خدمتگزاری به مردم عزیز اورامانات فرصت مغتنمی است که امیدوارم با نگاه مدبرانه، هم مشمول لطف حق تعالی قرار گیرید و هم اسباب رضایت خاطر آحاد مردم عزیز را فراهم سازید که آنچه باعث سرافرازی و سربلندی است خرسندی مخلوق و خشنودی خالق است.

3 پاسخ برای “مجلس یازدهم، آگاهی بخشی نماینده مردم، اتاق فکر و مشاوران/ نذیر دولتخواه

  • فاز 14 عسلویه در تاریخ خرداد 19, 1399 گفت:

    توصیه های نگارنده محترم کاملا بجا و منطقی هستش ولی داشتن پست مدیر عامل بودن هلال احمر و شورای شهر اصلا مزیت بحساب نمیاد چرا که هلال احمر از سازمانهای حاشیه ایی دولت می باشد. در دوره فرماندار بودنشونم عملکرد خوب و قابل قبولی نداشتن. بهتر است آدمها رو بیش از حد بزرگ نکنیم…
    حتی مخالفین شهاب نادری هم بر این واقف بودند ک نادری فردی بسیار فعال و کوشا بودند ولی متاسفانه مغرضانه و کینه توزانه دست از تخریب وی برنداشتند

  • لیلا در تاریخ خرداد 17, 1399 گفت:

    با سلام اقای شهروند راست میگویند ارش لهونی کی دکترا خوانده اند در ضمن هیچ نمایندهای به اندازه ی اقای شهاب ناادری نمی تواند فعال و دلسوز و کوشا باشد من طرفدار کسی نیستم اما بن نظر من اقای لهونی را خیلی بزرگ میکنند

  • شهروند در تاریخ خرداد 15, 1399 گفت:

    وجهه تمایز نماینده کنونی با ادوار عجیبه مگه ایشان استاندار بوده معاون وزیر بوده که شده وجهه تمایز براش .تا روزی که زندست به اندازه نصب نه مصطفی محمدی برای ثلاث ونه شهاب نادری برای او اورامانات نمیتونه مفید باشه لطفاً از کاه کوه نسازید . ضمنأ خیلیا میگفتن شهاب نادری کی و کجا دکتراش وگرفته لطفاً شما بفرمایید آرش لهونی کی وکجا دکتریش وگرفته .
    آقای صالحی اگه عدالت رسانه ای رو رعایت میکنید درج بفرمایید