ی 30 اردیبهشت 1403 ساعت 16:16

مجروح شدن پسر بچه ۹ ساله بر اثر حمله سگهای ولگرد در پاوه/ بی تدبیری مسئولان در کنترل جمعیت سگهای ولگرد!

مجروح شدن پسر بچه ۹ ساله بر اثر حمله سگهای ولگرد در پاوه/ بی تدبیری مسئولان در کنترل جمعیت سگهای ولگرد!

به گزارش سلام پاوه : در نتیجه حمله سگ‌های ولگرد پسر بچه ۹ ساله در محله دانشگاه پیام نور پاوه بشدت آسیب دید. به گزارش خبرنگار سلام پاوه ؛ حوالی ساعت ۱۸ امروز یک پسر ۹ ساله در جنب دانشگاه پیام‌نور پاوه بر اثر حمله سگ‌های ولگرد مجروح و بشدت آسیب دید و راهی بیمارستان […]

به گزارش سلام پاوه : در نتیجه حمله سگ‌های ولگرد پسر بچه ۹ ساله در محله دانشگاه پیام نور پاوه بشدت آسیب دید.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه ؛ حوالی ساعت ۱۸ امروز یک پسر ۹ ساله در جنب دانشگاه پیام‌نور پاوه بر اثر حمله سگ‌های ولگرد مجروح و بشدت آسیب دید و راهی بیمارستان شد.

یکی از نزدیکان این خانواده در تماس با خبرنگار سلام پاوه گفت: ازدیاد سگ های ولگرد در سطح شهر پاوه بیش از پیش شده است و این امر باعث ایجاد رعب و وحشت اهالی محل علی الخصوص کودکان محله شده است.

این شهروند افزود؛ متاسفانه برنامه مدون و درستی برای مهار سگ‌های ولگرد از سوی مسئولان وجود ندارد و اینک ما باید شاهد آسیب دیدن فرزندانمان در محل زندگیمان توسط سگها باشیم.

وی افزود ؛ انتظار داریم شبکه بهداشت و درمان ، شهرداری و فرمانداری به فکر چاره ای در این خصوص باشند.

این شهروند معترض همچنین نقدی هم به فعالان محیط زیستی که فقط مدعی حمایت از حیوانات هستند و عملا برای این مشکل راه چاره و برنامه ای ندارند و حتی مخالف بعضی اقدامات علیه سگ‌های ولگرد هستند داشت و گفت ؛ امیدواریم دوستداران محیط زیست هم آسیب دیدن کودکانمان را درک کنند و بجای نقد بدون راهکار کمک حالی برای حل مشکل ازدیاد سگ‌های ولگرد که در کل شهر پاوه جولان می دهند باشند.

وی در پایان از پیگیری های پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه برای حل مشکلات شهروندان تشکر و قدردانی کرد.

 

طرح زنده‌گیری و کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در پاوه به کجا رسید!

 

در تاریخ سوم مرداد ماه ۱۳۹۸ هوشیار عبدالله زاده معاون برنامه ریزی فرماندار پاوه از اجرای طرح زنده‌گیری و کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در پاوه  خبر داد .

 

هوشیار عبدالله زاده در این باره گفت : در اجرای دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد (زنده‌گیری و عقیم‌سازی) و پیرو مذاکرات و پیگیری‌های به عمل آمده در این رابطه، با حضور شهردار پاوه ، روسای  ادارات منابع طبیعی، محیط زیست، دامپزشکی شهرستان و نماینده شبکه بهداشت و درمان پاوه محلی جهت انجام و اجرای طرح زنده‌گیری و کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در پاوه جانمایی و مشخص شد.

 

وی گفت : صبح امروز از محل در نظر گرفته شده برای جمع آوری و نگهداری سگهای ولگرد که مشکلات فراوانی را برای شهروندان در داخل شهر بوجود آورده اند و بصورت مکرر شهروندان از حضور گسترده این سگهای ولگرد گلایمند و درخواست ساماندهی این موضوع را داشتند بازدید به عمل آمد.

معاون فرماندار پاوه افزود : با توجه به ازدیاد بیش از حد جمعیت این حیوان در دو سال اخیر، نیاز به اجرای سریع برنامه کنترل جمعیت این حیوان بوده که با اجرای دستور العمل جمع آوری نگهداری و واکسیناسیون آنها می توان با مدیریت و اجرای مناسب و صحیح این برنامه جمعیت سگهای ولگرد داخل و حومه  شهر پاوه را در حد نرمال کنترل و کاهش داد.

 

عبدالله زاده ابراز امیدواری کرد با جانمایی این مکان و تسطیح و حصار کشی و مشارکت ادارات مربوطه این مشکل شهروندان حل و فصل شود و جمعیت سگ های ولگرد که خطرات ناشی از الودگی و بیماری و حتی حمله به شهروندان را دارند کنترل شود.

وی در پایان گفت :در راستای اجرای مصوبات کار گروه سلامت شهرستان مبنی بر جمع آوری و مدیریت سگهای ولگرد رئیس منابع طبیعی از محل پیشنهادی برای اجرای پروژه از سوی منابع طبیعی شهرستان که خارج از شهر و زمین بدون معارض و با دست رسی آسان و کمترین‌تخریب در عرصه منابع طبیعی پیشنهاد گردید و اقداماتی در چند بند مصوب شد از جمله :

_ ضمن تائید محل از سوی کلیه اعضاء توافق و هماهنگی شد.

_ شهرداری در خصوص تسطیح محل و راهداری شهرستان در خصوص تغیه زنی جاده دست رسی اقدام‌نمایند.

_ شبکه بهداشت ، دامپزشکی و بهداشت درمان ضمن اعلام‌امکانتی که میتوانند برای اجرای طرح در اختیار شهرداری قرار دهند، آنالیز زنده گیری ، نگهداری ، عقیم سازی و رهاسازی در طبیعت را به شهرداری اعلام‌نمایند.

_ شهرداری براساس آنالیز و اعلام‌امکاناتی که در اختیار پیمانکار طرح قرار خواهد داد را به مناقصه بخش خصوصی بگذارد.

_ با مشخص شدن پیمانکار شهرداری با همکاری بخشداران و شهرداران هر سه بخش و تعاونی دهیاران بخشها فنس کشی تهیه امکانات رفاهی را در دستور کار قرار خواهد داد.

لذا از کله شهروندان تا اجرای شدن طرح به نکات دستوری ابلاغی در سایتها از سوی شبکه بهداست ، دامپزشکی و محیط زیست توجه ویژه داشته باشند تا سلامتی شهروندان حفظ شود و از تغذیه سگها جدا” خود داری نمایند .

حال در کمتر از ۳ ماه مانده به یک ساله شدن از اجرای این طرح شاهد حمله سگهای ولگرد به کودک ۹ ساله و مجروح شدن آن هستیم . همچنین تصاویر ارسالی از شهروندان نیز حکایت از حضور گسترده سگهای ولگرد در سطح خیابانهای شهر می باشد .باید گفت برگزاری جلسات بی خروجی و دید و بازدیدهای بی نتیجه نمی تواند مشکل شهروندان را حل کرد و با گفتار درمانی مشکل حل نخواهد شد. امیدواریم حداقل مسئولان تدبیر و امید در این مهم تدبیری اندیشیده و قبل از وقوع اتفاق ناگوار دیگری و هجوم مجدد سگهای ولگرد به شهروندان چاره اندیشی و اقدامی عملی داشته باشند.

 

گفتنی است شهروندان پاوه ای در کنار تهدید ویروس منحوس کرونا باید حضور سگهای ولگرد یا به قولی بی صاحب را در شهر تحمل کنند که کمترین ارمغان حضور آنها در پاوه حمله به کودکان و خطر بیماری های خطرناکی از جمله کیست هیداتیک و هاری می باشد.

 

 

 

 

6 پاسخ برای “مجروح شدن پسر بچه ۹ ساله بر اثر حمله سگهای ولگرد در پاوه/ بی تدبیری مسئولان در کنترل جمعیت سگهای ولگرد!

  • شهروند در تاریخ خرداد 9, 1399 گفت:

    متاسفانه علاوه بر کوتاهی مسئولین، برخی از ساکنین شهر که به سگهای ولگرد غذا می دهند در این مشکل نقش دارند. سگها در حالت گروهی تهاجمی و خصوصا برای کودکان بسیار خطر ساز هستند. این چند ماه اخیر که به علت همه گیری کرونا محله ها خلوت بودند، جمعیت گله های سگ افزایش پیدا کرده که علاوه بر موضوع بیماری و خطرات مختلف، خطر بالقوه ای برای حیات وحش منطقه هستند. امیدوارم مردم فهیم ما متوجه عواقب منفی غذادادن و حمایت احساسی از سگ های ولگرد بشوند تا مسئولین هم بدون نگرانی جمعیت این سگهای مهاجم را محدود کنند

  • ناشناس در تاریخ خرداد 8, 1399 گفت:

    خیلی از مریضیها از طریق سگ به انسان منتقل میشه
    چندبار شاهد حمله سگها به موتور سوارو عابرای پیاده بودیم لطفا فکری بکنید

  • ناشناس در تاریخ خرداد 8, 1399 گفت:

    بابا سگ ولگرد در سطح شهرمثل آفت برای زمین های کشاورزیه وباید به فکر سلامت مردم و ظاهر شهر بود

  • پاوه در تاریخ خرداد 6, 1399 گفت:

    کرونا از طریق سگ منتقل میشود.
    آیا این واقعیت دارد؟سگ و خفاش خیلی خطرناکند.

  • شعروند در تاریخ خرداد 5, 1399 گفت:

    قابل توجه شهردار نوسود

  • ناشناس در تاریخ خرداد 5, 1399 گفت:

    لطفا مثل قدیما اونهارو کنترل کنید