س 01 خرداد 1403 ساعت 22:27

روابط عمومی‌ها نقش بسیار تعیین کننده‌ای در تحقق اهداف ادارات دارند

روابط عمومی‌ها نقش بسیار تعیین کننده‌ای در تحقق اهداف ادارات دارند

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کرمانشاه گفت: روابط عمومی‌ها نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در تحقق اهداف سازمان‌ها، ادارات و دستگاه‌های اجرایی دارند و در واقع هرکدام آنها که از نیروهای خلاق و پویاتری برخوردار باشند بیشتر به موفقیت نزدیک خواهند بود.   وحید خسروی روز جمعه […]

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کرمانشاه گفت: روابط عمومی‌ها نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در تحقق اهداف سازمان‌ها، ادارات و دستگاه‌های اجرایی دارند و در واقع هرکدام آنها که از نیروهای خلاق و پویاتری برخوردار باشند بیشتر به موفقیت نزدیک خواهند بود.

 

وحید خسروی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی ها (۲۷ اردیبهشت) اظهارداشت: روابط عمومی ها یک وظیفه مدیریتی و در جایگاه مشاورانی امین برای مدیران دستگاه های اجرایی هستند که جایگاه مهمی را در فرآیند تصمیم گیری به منظور اجرای برنامه ها و سیاست های آن مجموعه برعهده دارند.وحید خسروی

 

وی تصریح کرد: یک روابط عمومی پویا و کارآمد می تواند با شناسایی ظرفیت ها، امکانات و پتانسیل های اداره خود و متعاقب آن برنامه ریزی صحیح و هدفمند، به پیشرفت مجموعه اش کمک و زمینه توسعه و تعالی بیش از پیش آن را فراهم آورد.

 

خسروی ادامه داد: روابط عمومی هر دستگاهی در واقع نقشی راهبردی دارد چرا که می تواند با شناسایی تهدیدها و فرصت ها و همچنین پیدا کردن نقاط ضعف و قوت، شرایط را برای رفع تهدیدها و نقاط ضعف و همچنین تقویت فرصت ها و نقاط قوت ایجاد کند.

 

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه با اشاره به ۲ نقش مهم روابط عمومی ها که شامل ارتباطات برون سازمانی و درون سازمانی می شود، گفت: هنر برقراری این ارتباطات در جهت افزایش وفاق و همدلی کارکنان درون سازمان و اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته برای مخاطبان برون سازمان موضوع مهمی است که یک روابط عمومی خلاق می تواند آن را ایفا کند.

 

وی، مردم داری را یکی از هنرهای روابط عمومی با دانش و خلاق دانست و گفت: انتقال خواسته ها و توقعات آنها به مدیران و اطلاع رسانی صحیح و به موقع از اقدامات صورت گرفته موضوع مهمی است که می تواند نظر آحاد جامعه را به خود جلب کند.

 

خسروی یادآور شد: روابط عمومی را می توان قلب تپنده هر سازمانی دانست که پویایی و طراوت هر دستگاهی به روابط عمومی آن بستگی دارد.

 

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنانش به ارتباط میان رسانه ها و روابط عمومی ها نیز اشاره و اظهار داشت: افراد شاغل در روابط عمومی در واقع نوعی نقش رسانه ای دارند که ایجاد یک هم افزایی فراگیر با اهالی مطبوعات می تواند آنها را هرچه بیشتر در اجرای وظایف محوله کمک کند.

 

وی با اشاره به رویکردهای مشترکی که روابط عمومی ها و اصحاب رسانه رسانه برعهده دارند، گفت: هردو لازم و ملزوم یکدیگرند و بدون وجود هم انجام بخشی از رسالتشان ناقص می ماند.

 

خسروی با بیان اینکه نقش مطالبه گری رسانه ها و پاسخگویی روابط عمومی ها نباید در تضاد باهم قرار گیرد، گفت: متاسفانه برخی اوقات این دوگانگی ها ایجاد و چون طرفین نمی توانند زبان مشترکی پیدا کنند موضوع مطالبه گری و پاسخگویی ناقص می ماند.

 

مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: عدم شناخت کافی دوطرف از یکدیگر و نوع اختیارات و بی اطلاعی از محدودیت های موجود گاهی اوقات سبب می شود روابط عمومی و رسانه ها به جای اینکه در کنار یکدیگر قرار بگیرند در تقابل هم باشند.

 

وی یکی از وظایف روابط عمومی ها را پاسخگویی و تنویر افکار عمومی دانست و گفت: رسانه ها نیز نماینده افکار عمومی هستند که مشکلات و دغدغه های آنان را بیان می کنند بنابراین دو طرف باید با ادبیاتی مشترک اقدامات صورت گرفته و یا در دست اقدام را رسانه ای و در اختیار مخاطبان خود که مردم هستند، قرار دهند.

 

خسروی تاکید کرد: زمانی که رسانه و روابط عمومی در کنار یکدیگر قرار بگیرند و متوجه این موضوع باشند که هدفشان یکی و آن هم رفع دغدغه مندی مردم است، بهتر می توانند اقدامات صورت گرفته را اطلاع رسانی و در میان مردم ایجاد امیدواری کنند.

 

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه همچنین با بیان اینکه رسانه ها می توانند نقش پشتیبان را در ارایه خدمات صورت گرفته به مردم ایفا کنند، گفت: یکی از این رسانه ها ایرنا بوده است، به گونه ای که طی سال های اخیر هرجایی که لازم بوده است میان مردم افکارسنجی و سپس نتایج آن را به مسوولان مرتبط ارجاع داده و سپس در خصوص آن به جمع بندی و نتیجه رسیده است.

 

وی همچنین از تدوین دستورالعملی در شورای روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان خبر داد و گفت: در این دستورالعمل مدیران روابط عمومی سازمان ها و ادارات مکلف خواهند شد سواد رسانه ای خود را ارتقا بخشیده و مدیران جدیدی که هم سرکار می آیند باید واجد برخی شرایط که در این دستورالعمل آمده است، باشند.

 

خسروی در پایان گفت: این دستورالعمل در جلسه آتی شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با استاندار که قرار است به مناسب روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی ها برگزار شود مطرح و در صورت تصویب به همه ادارات و سازمان ها ابلاغ می شود.

یک پاسخ برای “روابط عمومی‌ها نقش بسیار تعیین کننده‌ای در تحقق اهداف ادارات دارند

  • حسین در تاریخ اردیبهشت 28, 1399 گفت:

    ممنون از خبر از خوبتون از سایت خبری ماهم دیدن کنیدhttp://safireaflak.ir/