س 11 اردیبهشت 1403 ساعت 12:08

انتقاد ماموستاقادری به اطلاعیه شبکه بهداشت در خصوص تکذیب ابتلا به کرونای یکی از فوت شدگان در پاوه 

انتقاد ماموستاقادری به اطلاعیه شبکه بهداشت در خصوص تکذیب ابتلا به کرونای یکی از فوت شدگان در پاوه 

به گزارش سلام پاوه : امام جمعه پاوه با انتقاد به اطلاعیه مسئولان شبکه بهداشت و درمان پاوه در خصوص تکذیب ابتلا به کرونای یکی از فوت شدگان در پاوه به تناقض آمار حاصل از سی تی اسکن و آزمایشات اختصاصی کرونا اشاره کرد.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه : با توجه به تعطیلی نماز جمعه پاوه […]

به گزارش سلام پاوه : امام جمعه پاوه با انتقاد به اطلاعیه مسئولان شبکه بهداشت و درمان پاوه در خصوص تکذیب ابتلا به کرونای یکی از فوت شدگان در پاوه به تناقض آمار حاصل از سی تی اسکن و آزمایشات اختصاصی کرونا اشاره کرد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : با توجه به تعطیلی نماز جمعه پاوه بخاطر جلوگیری از احتمال شیوع ویروس کرونا؛ برای ششمین هفته متوالی حاج ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه همزمان با وقت نماز جمعه، بصورت زنده از طریق اینستاگرام با مومنین سخن گفت؛ وی  با اشاره به روند شیوع کرونا در کشورمان گفتند: وضعیت ما به‌گونه‌ای است که مسئولان محترم ما یک گام به جلو و یک گام به عقب برمی‌دارند و این امر سبب شده است عده‌ای فرصت‌طلب سوءاستفاده کنند؛ توقع از دولت محترم این بود قاطعانه‌تر برخورد کند؛ اما می بینیم مقداری در برخورد و تذکر کوتاه می آیند و این باعث شده لحظه‌به‌لحظه گرفتاری در جامعۀ ما بیشتر شود.

 

ماموستا قادری در ابتدای سخنان خود گفت: امروز ششمین جمعه است که محروم از دیدار عزیزان در نماز جمعه هستم. از کاک مصلح قادری و آقای مولودی که در این ۶ جمعه زمینه ارسال پیام بنده را به اهل دیانت و دلسوزان جامعه فراهم کرده اند، ممنونم و از خدای بزرگ می‌خواهم این بلا و فتنه را از جامعۀ ما دور و یک بار دیگر به دیدار هم شاد شویم.

 

امام چمعه پاوه در بخش اول سخنان خود با اشاره به اینکه خسارت روحی و مالی و جانی بیماری کرونا در طول تاریخ بی‌سابقه است، خاطرنشان کرد: با مطالعۀ تاریخ درمی‌یابیم که بلاها و مصائب بسیاری همانند وبا، طاعون و … و انواع جنگ‌ها در طول تاریخ انسان‌ها را گرفتار خود کرده است اما هیچ‌کدام همانند ویروس کرونا جهانگیر نبوده و به جامعه ضربه وارد نکرده است.

 

 ماموستا قادری با بیان اینکه عمر این ویروس منحوس به نزدیک چهار ماه رسیده اما هنوز اعلام نشده که چه وقت از دست آن نجات پیدا خواهد کرد؛ افزود: این مصیبت که شرق و غرب و شمال و جنوب نمی شناسد تأثیرات بسیاری بر معیشت، دیانت، اقتصاد و سیاست مردم داشته و سبب شده است مساجد و مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز مذهبی چون حرمین شریفین تعطیل شوند.

 

وی به اذان یکی از مساجد در کشور مراکش اشاره کرد و گفت: چند روز پیش در یکی از سایت‌ها اذانی را که مربوط به یکی از مساجد کشور مغرب بود نگاه میکردم، درب مسجد کاملاً بسته بود، اما مؤذن در داخل مسجد مشغول گفتن اذان بود، وقتی به اشهد ان محمداً رسول‌الله رسید اذان قطع شد و مؤذن با حالاتی ناراحت گریست؛ شاید با خود می گفت: ای رسول‌الله قبلاً مردم را در وقت اذان به نماز دعوت می‌کردیم اما افسوس حالا باید به مردم بگوییم نیایید برای نماز و در خانه‌هایتان بمانید «صلوا فی بیوتکم»

 

ماموستا قادری ادامه داد : با دیدن این اذان، یاد داستان بلال حبشی افتادم که بعد از فوت رسول‌الله دیگر نتوانست اذان بگوید و مدینه را ترک کرد و به مکه و سپس به شام رفت و بعد از حدود ۳ سال از خلافت حضرت عمر (رض) در میان استقبال اصحاب به مدینه بازگشت و ازآنجا هم به مسجد مدینه رفت و به اصرار اصحاب برای اذان به بالای منبر رفت، با صدای اذان بلال، اصحاب رسول‌الله (ص) و حاضرین در مسجد تصویری از دوران حیات رسول‌الله (ص) را برای خود مجسم کردند و بلال به‌محض آنکه به “اشهد ان محمداً رسول‌الله” رسید، اذان را قطع و به گریه افتاد و حزن و اندوه تمام مسجد را گرفت.

 

ماموستا قادری در ادامه گفت: امام محمد غزالی که رئیس نظامیه بغداد بود در عصری که اختلافات در بغداد بود، به زادگاهش طوس بازگشت و دوستانش عرض کردند: وضعیت بغداد که آن زمان مرکز امپراتوری عباسیان بود، چگونه است؟ امام فرمود: «ما رأیت الا شرطیاً غضبانَ، او عالماً حَیرانَ وَ او تاجِراً لهفانَ» وضع بغداد این‌گونه است؛ مأموران از دست مردم عصبانی‌اند، عالمان و دانشمندان از وضع پیش‌آمده حیران‌اند و تاجران هم غمبار و محزون و ناراحت‌اند.

 

وی ادامه داد: اگر امروز امام محمد غزالی زنده بود این‌گونه از عصر ما هم تعریف می‌کرد؛ که مأموران در حکومت‌ها برای کنترل مردم خسته و ناراحت‌اند، عالمان و دانشمندان متحیرند و تاجران که اوضاع اقتصادی آن‌ها لحظه‌به‌لحظه بدتر می‌شود ناراحت‌اند.

 

امام جمعه پاوه در ادامۀ سخنان خود به آمار کرونا در جهان و کشورمان اشاره کرد و گفت: در دنیا تا این لحظه یک‌میلیون و ۶۰۵ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که ۳۶۵ هزار نفر بهبود یافته و نزدیک به ۹۶ هزار نفر هم فوت کرده‌اند؛ در ایران هم تا دیروز تعداد مبتلایان به بیش از ۶۶ هزار نفر رسیده و بیش از ۳۲ هزار نفر هم بهبود یافته‌اند و متأسفانه بیش از ۴ هزار نفر هم فوت کرده‌اند. در شهرستان پاوه هم ظاهراً تعداد مبتلایان و مشکوکان به ابتلا حدوداً ۱۵ نفر هستند و البته در هفتۀ گذشته هم ۲ نفر در شهرستان فوت کرده‌اند.

 

وی افزود: وضعیت ما به‌گونه‌ای است که مسئولان محترم ما یک گام به جلو و یک گام به عقب برمی‌دارند و این امر سبب شده است عده‌ای فرصت‌طلب سوءاستفاده کنند؛ توقع از دولت محترم این بود قاطعانه‌تر برخورد کند؛ اما می بینیم مقداری در برخورد و تذکر کوتاه می آیند و این باعث شده لحظه‌به‌لحظه گرفتاری در جامعۀ ما بیشتر شود.

 

وی تصریح کرد: مظلومانه، خاشعانه و خاضعانه از حضور پروردگار می‌خواهیم این وضع را بهتر بگرداند؛ حسبنا الله ونعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر.

 

خطیب جمعۀ پاوه در بخش دوم سخنان خود به وظیفۀ همه ما در این ایام همه‌گیری ویروس کرونا اشاره نمود و گفت: وظیفۀ ما این است هوشیاری خود را حفظ، همتمان بلند و صبر داشته باشیم؛ از اسباب روز استفاده کنیم و ضمن همکاری با یکدیگر توصیه‌های بهداشتی را نیز رعایت نموده و عبادت مخلصانه انجام داده و دعا کنیم و صدقه و احسان را نیز به کسانی که این روزها گرفتارند فراموش نکنیم.

 

ماموستا قادری گفتامروز صبح رسانه ها، شهری را در ایتالیا که بزرگ‌ترین مصیبت بعد از امریکا دامن‌گیر این کشور است، نشان دادند که تا به امروز به خاطر آنکه مردمش دستورات را رعایت کرده‌اند و از خانه بیرون نیامده‌اند و امدورفت در خیابانها را تعطیل کرده اند، هیچ موردی از ویروس کرونا در آن شهر مشاهده نشده است.

 

ماموستا قادری بابیان اینکه ویروس کرونا قسی و بی‌رحم است، خاطرنشان کرد: درست است که ویروس کرونا بی‌رحم است اما از طرفی دیگر بخشی از عدالت را در آن می‌بینیم که فقیر و ثروتمند و رئیس و وکیل و وزیر و شهری و روستایی را مثل هم گرفتار کرده است.

 

وی سرعت شیوع این ویروس را در برخی کشورها مورد تأکید قرار داد و افزود: تا به امروز پیشرفت این بیماری در حکومت‌هایی است که در دنیا مزاحم مردم و کشورهای دیگر هستند، مثل چین و امریکا و کشورهای اروپایی که بعضاً حق وتو دارند و جنگ درست می‌کنند و مردم را می‌کشند و منازل مردم را ویران می‌کنند.

 

وی بابیان این موضوع که تمام کارشناسان و پزشکان و دولت‌های قوی در مقابل این ویروس تسلیم شده اند، گفت: کارشناسان و پزشکان و سیاسیون در رسانه ها در خصوص این بیماری تحلیل و توجیه و تفسیر می‌کنند ما هم گوش می‌دهیم و غصه می‌خوریم و برای خودمان هم از کلمات آن‌ها و هم از کلمات دینی که مطالعه کرده‌ایم عرض می‌کنیم باید بپذیریم «خلق الانسان هلوعا» که انسان کم‌صبر، ضعیف و توان و عملش محدود است؛ در این عصر انسان مغرور چنان می‌پنداشت که در علم و قدرت و ثروت به اوج رسیده اما این مهمان ناخوانده که دیده نمی‌شود نشان داد ما واقعاً ضعیف هستیم.

 

امام‌جمعۀ پاوه در ادامه به منافع در خانه ماندن در این ایام کرونایی اشاره و خاطرنشان کرد: مرحوم احمد شوقی شاعر می‌گوید: یتیم کسی نیست که پدر و مادر نداشته باشد امروز بسیاری از نسل جدید یتیم هستند زیرا پدرشان فرصت کافی و مادرشان هم توان لازم را برای تربیت آن‌ها ندارند.

 

وی افزود: به گفتۀ احمد شوقی اکثر فرزندان ما ازنظر فکر و تربیت و اخلاق و علم بی‌کس و یتیم هستند اما الآن فرصتی پیش‌آمده که پدران و مادران و فرزندان باهم باشند؛ انتظار هست والدین محترم از این فرصت استفاده نموده و فرزندانشان را تعلیم دهند و اخلاق نیکو به آنان بیاموزند.

 

ماموستا قادری با بیان اینکه دولت چین با قرنطینۀ ۱۱ هفته‌ای شهر ۱۱ میلیون نفری ووهان نتیجه گرفت، گفت: دیروز بعد از حدود ۸۰ روز قرنطینۀ صددرصدی شهر ۱۱ میلیون نفری ووهان برداشته شد و مردم جشن گرفتند؛ و حتی مسئولان شهر ووهان خاکستر فوت شدگان کرونا را در داخل جعبۀ مخصوصی تحویل خانواده‌هایشان دادند.

 

وی افزود: چین با قرنطینه نتیجه گرفت؛ اما متأسفانه ما تمکین نداریم و قرنطینۀ دولت ما هم آن قاطعیت را ندارد، طبیعی است برای جشن نجات زمان لازم است اما با این حال امیدوارم هر چه زودتر ما هم جشن آزادی و جشن دایرشدن مدارس و دانشگاه‌ها و مساجد و بازار و کسب‌وکارها را بگیریم.

امام‌جمعۀ پاوه در بخش سوم سخنان خود ۵۲ روز گرفتاری مردم ایران با ویروس کرونا را مورد بحث قرارداد و گفت: در طول این مدت هر کس در این مملکت با عقلانیت کارکرده و به توصیه‌های پزشکان و مسئولان گوش داده است در منزل او آرامش برقرار است و هرکسی که گوشش بدهکار نبوده گرفتار شده است.

وی با بیان اینکه در بدو کار، هم ملت و هم دولت، زمان را با نصیحت و توصیه سپری کردند، ضمن اظهار ناراحتی برای مردم عزیز سقز، بانه و سنقر که در دو استان کردستان و کرمانشاه بیشتر گرفتار شده اند، ادامه داد: اگر امروز شهرهایی چون سقز و بانه در استان کردستان و سنقر در استان کرمانشاه بیشتر از سایر شهرها گرفتارند قطعاً دراثر بی احتیاطی بوده است .

 

ماموستا قادری ضمن تشکر از زحمات پزشکان و پرستاران سفید پوش و تمامی استانداران و فرمانداران زحمت‌کش در قضیۀ کرونا گفت:ضمن تقدیر از زحمات تمامی این عزیزان، عرض می‌کنم در ابتدا قاطعیت نبوده و جمعی از مردم از نرمش مسئولان سوء استفاده کرده اند؛ آمار دقیق دارم در روز سیزده‌بدر بیش از ۱۲۰۰ خودرو در جادۀ پاوه به نوسود و بیش از ۲۵۰ خودرو در مسیر پاوه و روانسر تردد داشته‌اند و بعد از روز ۱۳ هم هجمه زیاد و مرز شکنی بیشتر بوده و وضع بدتر شده است به‌طوری‌که در شهر ما پاوه تعداد مبتلایان ۲ برابر و حتی نزدیک به ۳ برابر شده است و دو نفر هم فوت کرده‌اند که از خداوند متعال می‌خواهم آن‌ها را مورد رحمت و غفران خود قرار دهد.

 

امام‌جمعۀ پاوه ضمن انتقاد به اطلاعیه شبکه بهداشت پاوه در خصوص تکذیب ابتلا به کرونای یکی از فوت شدگان در پاوه گفت: از دیدن این اطلاعیه ناراحت شدم چراکه قبل از صدور اطلاعیه با اقوام و آشنایان متوفی تماس گرفتم و گفتم جنازه را چگونه دفن کردید؟ گفتند: ما از دور فقط نظاره‌گر بودیم و آمبولانس آمد و جنازه را گذاشت و روحانی روستا نمازش را خواند و چند نفر با لباس مخصوص جنازه را دفن کردند و گفتند : مراسم نداریم و هر کس به منزل خود مراجعت کرد.

 

ماموستا قادری افزود: سئوال این است اگر این شخص مبتلا به کرونا نبوده چرا اینگونه دفن شده است؟! این بندۀ خدا به اتهام کرونایی بودن، نه غسل و نه تیمم و نه کفن شده و معلوم نیست چگونه دفن شده است! شبکۀ بهداشت نباید این شک را درست می‌کرد و با قاطعیت علت فوت را اعلام می نمودند.

 

وی به تناقض آمار حاصل از سی تی اسکن و آزمایشات اختصاصی کرونا اشاره کرد و گفت: خواهش می‌کنم تناقض آمار کیت‌ها و سی‌تی‌اسکن ها را اصلاح کنید؛ از ۱۰۰ نفری که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند جواب ۸۰ در صد کیت‌ها منفی اما جواب ۸۰ درصد سی‌تی‌اسکن‌ها مثبت است!!؟ این امر باید اصلاح شود تا زحمات دوستان در شبکه بهداشت هدر نرود و انسان‌ها بی احترامانه دفن نشوند؛ خداوند می‌فرماید: «ولقد کرمنا بنی‌آدم» خداوند بنی‌آدم را محترمانه خلق کرده است؛ این بندگان خداوند که با درد کرونا فوت می کنند، گناهی مرتکب نشده اند نباید با آنها غیرمحترمانه برخورد شود.چه اشکالی دارد اگر کسی فوت می‌کند و مشکوک به بیماری کرونا است ۲ تا ۳ روز جنازه‌اش در بیمارستان بماند تا قضیه مشخص شود و باعث ناراحتی خانواده‌ها نشود.

 

امام جمعه پاوه با بیان اینکه غربی‌ها با آیات قرآن دارند به خود آرامش می‌دهند، اضافه کرد: دیروز در فضای مجازی دیدم که در یکی از خیابان‌های هلند به زبان لاتین قسمتی از آیۀ ۳۲ سورۀ مائده «ومن احیاها فکانما احیاالناس جمیعا» (هرکس انسانی را زنده کند مثل آن است که کل بشریت را زنده کرده باشد) چرا باید آن‌ها از این آیه استفاده کنند و ما به‌عنوان مسلمان از آن استفاده نکنیم؟

 

امام‌جمعه پاوه گفت: دیشب اینستاگرام را به من نشان دادند مردم به خیابانی در برزیل در امریکای جنوبی آمده بودند و به دیواری تکیه داده و گریه می‌کردند و می‌گفتند: خداوندا امیدمان به انسان‌ها نیست، بلکه به محبت سیمای توست. ای خدای بزرگ ما را از دردهایمان نجات بده، این ویروس شرور به ما حمله کرده و این درس را به ما داد تا بار دیگر تجدیدنظر کنیم، خدایا؛ اعتراف می‌کنیم که گناه کرده‌ایم، خطا و بدرفتاری ما را ببخش، تنها امیدمان به توست. این دعای مسیحیان برزیل بود.

 

وی افزود: ما ملت کرد ۱۴۰۰ سال است اهل مناجات هستیم و دوست دارم چند بیتی از مناجات ماموستا پیره میرد را برایتان بخوانم :

ئه ی به خشاینده ی خاوه نی عه تا … ئه ی خوداوه ندی پوشنده ی خه تا

خوایه نازانم چیم له تو بویت … هر چیم ئه ده ی تی من ئه وه و ئه ویت

ده رگای بزرگان شه وان دا ئه خریت… قاپی تو شه وان هانای پی ئه بریت

تو خوداوه ندی که خه لقت کردوین … شه یتان گه وره یی تو له یاد بردوین

له گه ل ئه وه شدا هه رتو به خشنده ی … نانمان نابری که ره م کونه نده ی

خوایه وام لی بکه ئاگام له خوم بیت … که وتم الله هه ر له گه ل توم بیت

ماموستا قادری در پایان با اشاره به درگذشت جناب ماموستا هرتلی گفت: بنده برای فوت ایشان پیام تسلیت نفرستادم چون قصد داشتم امروز در این پیام جمعه از ایشان یاد کنم؛ یکی از دوستان نوشته بود ماموستا هرتلی نووی زمان بود. بنده هم معتقدم امام نووی چه اندازه به فقه و مذهب امام شافعی خدمت کرد، ماموستا هرتلی هم در زمان ما به اندازه ایشان خدمت کرده است. خدای بزرگ به ماموستا جزای خیر عطا و به رحمت خود ایشان راشاد کند، وی انسان بزرگواری بود. ان شاء الله آثار غنی ایشان هرگز نمی گذارد فوت کند. به خانواده محترم ایشان و ماموستایان عزیز در هولیر و سلمانیه و حلبچه تسلیت عرض می‌کنم خداوند علمای ما را برقرار و امنیت را در جامعه حاکم گرداند.

 

حاج ماموستا قادری با ذکر چند دعا به سخنان خود خاتمه دادند.

رَبَّنَا اکْشِفْ عَنَّا الْعَذابَ إِنَّا مُؤْمِنُونَ

رَبَّنَا وَلَا تُحَمِّلْنَا مَا لَا طَاقَهَ لَنَا بِهِ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا أَنْتَ مَوْلَانَا فَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ

اللَّهُمَّ اجْعَلْنا صَبُورًا وَاجْعَلْنا شَکُورًا یا رَبَّ العٰالمینَ

اللهم انا نسئلک العفو و العافیه فی اهلنا و اولادنا و ازواجنا و امواتنا یا رب العالمین

اللهم احفظنا بالاسلام و احفظنا بالقرآن و نجِّنا من کل شرٍّ یا رب العالمین.

اللهم انا نعوذ بک من البرص والجنون والجذام و سیئ الاسقام و من جمیع البلاء یا ارحم الراحمین

4 پاسخ برای “انتقاد ماموستاقادری به اطلاعیه شبکه بهداشت در خصوص تکذیب ابتلا به کرونای یکی از فوت شدگان در پاوه 

  • شهروند در تاریخ فروردین 24, 1399 گفت:

    از جناب آقای فرماندار جناب آقای لهونی نماینده منتخب مردم خواهشمندم به شبکه بی سروسامان پاوه سر یکی کنند

  • علی در تاریخ فروردین 24, 1399 گفت:

    در بین ضعفیفترین مدیران شبکه بهداشت کرمانشاه دکتر ولدبیگی نمرش منفی میباشد ایشان با پرسنل و کادر درمانی رابطه خوبی ندارد انظباط کاری هم ندارد قاطع هم نیستن متاسفانه آدم خودرای میباشد و به حرف دلسوزان گوش نمیدهد با همه سر ناسازگاری دارد جناب اقای ولدبیگی شما قبل از این دوره مدیریت قبلش هم مدیر یودید و عملکردتون ضعیف بود نمیدونم چرا بازم فرماندار محترم این سکان مهم رو به دست شما داد آیا ازموده را آزمودن خطا نیست با تشکر

  • حمید نادری در تاریخ فروردین 23, 1399 گفت:

    با سپاس از حاجی ماموستا کە تنها ایشان صدای رسای این مردم مظلوم وبی دفاع هستند اما صد دریغ کە گوش شنوایی نیست،مستحضرهستین جوانان نوسودی خودجوش اقدام بە قرنطینە شهر نمودند وقریب بە یک ماە است اوضاع نوسود بە خواست خدا مناسب است اما متاسفانه امروز ۲۳ فروردین از مراجع مختلف دولتی وقضایی از آنان خواسته اند که پستهای قرنطینە را جمع آوری بکنند واین کار موجب نگرانی شدید مردم شدە است لذا لازم است حضرتعالی مداخله نمایید وتوصیە نمایید کە قرنطینە تا مدتی دیگر تداوم یابد با سپاس

  • ناشناس در تاریخ فروردین 23, 1399 گفت:

    ا تشکر از مدیر سایت و اما جمعه محترم ولی خداییش دکتر ولدبیگی مدیریتش خیلی ضعیفه تو این دو ماه به جز بیانیه تبریک هیچی انجام‌نداده اینقدر هم تو مدیریت قبلی بیمارستان جناب دکتر سهرابی که از جیب خودش هزینه میکرد گیر داد و علیهش کوبید تا مجبور به استعفاشد تورو خدا جناب آقای فرماندارجناب نماینده این مسول بی مدیریت رو عوض کنیدتورو خدا چرا باید کارمنداش شبکه بهداشت و بیمارستان دغدغه ماسک و دستکش داشته باشند