ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 19:33

آب آشامیدنی روستای شمشیر 100درصد آلوده است .

آب آشامیدنی روستای شمشیر 100درصد آلوده است .

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ايسنا :جمال بهرام زاده با اشاره به مشکلات روستای هدف گردشگری شمشیر، اظهار کرد: در حال حاضر اصلی ترین مشکل روستای تاریخی و هدف گردشگری شمشیر، آب آشامیدنی آن است. وی افزود: آب آشامیدنی روستا با 2500 نفر جمعیت از طریق چاهی در پایین دست روستا تامین می‌شود […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ايسنا :جمال بهرام زاده با اشاره به مشکلات روستای هدف گردشگری شمشیر، اظهار کرد: در حال حاضر اصلی ترین مشکل روستای تاریخی و هدف گردشگری شمشیر، آب آشامیدنی آن است.

وی افزود: آب آشامیدنی روستا با 2500 نفر جمعیت از طریق چاهی در پایین دست روستا تامین می‌شود که این چاه در شش ماهه دوم سال (فصول بارندگی) مملو از آلودگی است.روستای شمشیر

بهرام‌زاده گفت: اگر یک بطری از آب آشامیدنی این روستا را در دست بگیرید، به راحتی رنگ غیرطبیعی و آلوده آن را ملاحظه خواهید کرد. چندی پیش نیز نمونه‌ای از آب آشامیدنی این روستا را به آزمایشگاه دادیم که مشخص شد 100 درصد آلوده است.

وی ادامه داد: اهالی روستا در فصول بهار و تابستان از چشمه‌های بالادست روستا جهت تامین آب آشامیدنی خود استفاده می‌کنند اما در فصول بارندگی ناچارند که از آب آشامیدنی و لوله کشی شده روستا استفاده کنند که کاملا آلوده است.

بهرام زاده اظهار کرد: با همکاری اهالی روستا، گروهی از مهندسین مجرب را برای گمانه زنی احداث چاه جدیدی در بالادست روستا برای تامین آب آشامیدنی به کار گرفتیم که این گروه، منطقه‌ای در بالادست باغات شمشیر و زیر رشته کوه شاهو برای حفر چاه مشخص کرده‌اند. برآورد اولیه این است که احداث این چاه جدید و اتصال آب آن به خطوط لوله کشی آب شرب روستای شمشیر به اعتباری حدود 400 میلیون تومان نیاز دارد.

وی یادآور شد: متاسفانه تاکنون هیچ کدام از مسئولین آب و فاضلاب روستایی استان در این راستا اقدامی نکرده و می‌گویند که بودجه‌ای برای انجام این کار ندارند.

روستای کوهستانی شمشیر از توابع بخش مرکزی شهرستان پاوه است. این روستا از شمال و شمال غرب به کوه سربرده، از غرب و جنوب غربی به کوه سرپاسارد و از شرق به کوه قاقران محدود می‌شود. شمشیر، روستایی کوهپایه‌ای با بافت مسکونی متمرکز است که اکثر خانه‌های آن در یک طبقه و با سقف‌های مسطح و به صورت پلکانی ساخته شده‌اند، به طوری که سقف یک خانه، حیاط خانه دیگری است.