س 18 اردیبهشت 1403 ساعت 01:22

سندروم داون یعنی۱+۴۶/کروموزوم ۴٧،کروموزوم مهربانی است/شهلا صادقی

سندروم داون یعنی۱+۴۶/کروموزوم ۴٧،کروموزوم مهربانی است/شهلا صادقی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : محمد کافی است در هر شرایطی احساس کند که تو ناراحت هستی فوری سراغت می‌آید و شروع به محبت کردن می‌کند. حتی وقتی می‌فهمد اشتباهی کرده است، فوری عذرخواهی می‌کند. او بی‌ اندازه مهربان است آن‌ قدر که مطمئنم این میزان محبت را شما در بچه‌های عادی پیدا نمی‌کنید. […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : محمد کافی است در هر شرایطی احساس کند که تو ناراحت هستی فوری سراغت می‌آید و شروع به محبت کردن می‌کند. حتی وقتی می‌فهمد اشتباهی کرده است، فوری عذرخواهی می‌کند.

او بی‌ اندازه مهربان است آن‌ قدر که مطمئنم این میزان محبت را شما در بچه‌های عادی پیدا نمی‌کنید. همیشه می‌گویم آن کروموزوم اضافی، کروموزوم مهربانی است.

این را در همه بچه‌های سندروم داون دیده‌ام و به این نتیجه رسیده‌ام که نکند ما ۴۶‌تایی‌ها چیزی کم داریم و این بچه‌ها چیزی کم ندارند.

گاهی به خودم می‌گویم ما همه تلاشمان این است که این بچه‌ها را با دنیای خودمان تطبیق بدهیم در صورتی‌ که این‌ها برای خودشان یک دنیای زیبا و قشنگ دارند و ما باید این تفاوت را بپذیریم. بچه‌های سندروم داون خلقت خدا هستند. و من افتخار می‌کنم که دوست این خلقت خاص خدا هستم.

بچه‌های سندروم داون فرشته‌اند،چرا؟ چون بدجنسی بلد نیستند.اصلاً در ذاتشان بدی نیست. نمی‌توانند بدی کنند. نمی‌توانند دروغ بگویند. نمی‌توانند داد بزنند، این بچه‌ها انگار درون آدم‌ها را با چشم دومشان می‌بینند.

به بغل هرکسی نمی‌روند، با هرکسی ارتباط نمی‌گیرند.و ما باید آنها را فرشته صدا بزنیم . فرشته‌هایی با گوش‌ها و دستان کوچک ، چشم‌هایی درشت و چهره‌هایی معصوم. کودکانی که به خاطر یک کروموزوم بیشتر، به سندروم داون مبتلا می‌شوند. برای همین است که به آن کروموزوم اضافی می‌گویند «کروموزوم مهربانی»!

بی شک خدا در هر خانه که یک فرشته سندروم داون به آن‌ها داده است می خواهد یک نماینده قطعی از بهشت در خانه‌شان همیشه وجود داشته باشد.

 

این روزها کرونا ویروس مهمان ناخوانده ای که همه را نگران کرده و نه تنها باعث دلنگرانی و مراقبت های بیش از پیش ما شده بلکه ، نقطه عطفی برای حال هوای هم داشتن را هم دارد و اگر از جنبه ی مثبت آن بنگریم همه از کوچک و بزرگ توصیه پوشیدن دستکش در خارج از منزل و زدن ماسک را دارند. حتی محمد کوچولوی شیرین را به کشیدن نقاشی واداشته است .

محمد لطیفی نو آموز آمادگی مرکز توانبخشی طلوع پاوه با کشیدن این نقاشی زیبا همه مارا دعوت کرده به چالش زیبا و از مادرش خواسته که این تصویر را به آموزگار مهربان خود خانم سارا یزدانبخش نیز ارسال کند.

و از این طریق به مردم توصیه کند که حتما در هنگام بیرون رفتن از خانه ماسک بزنند. ما در این روزها چه کارهایی انجام داده ایم برای این فرشته های خاص آیا حاضر بودیم به خاطر وجود این بچه های دلسوز و واقعا مهربان تمام نکات ایمنی را در شهرمان رعایت کنیم ،یادمان باشد در این وضعیت شیوع بیماری با رعایت کلیه اصول بهداشتی و در خانه ماندن و توکل به خدای بلند مرتبه این فرشته های معصوم را با دعای خیر خود فراموش نکنیم.