د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 14:02

تشریح عملکرد موسسه خیریه صلاح الدین ایوبی پاوه در سال ۹۸/عکس

تشریح عملکرد موسسه خیریه صلاح الدین ایوبی پاوه در سال ۹۸/عکس

به گزارش سلام پاوه : در بحبوحه تورم در بازار ، نیاز و مشکلات اقتصادی هستند کسانی که بی ادعا مالشان را می بخشند ، و دستگیر نیازمندان می شوند و در کنار این نیز افرادی مخلص و بی ادعا زمینه ساز این رابطه نیکو و حسنه می شوند و پل ارتباط مهربانی می شوند. […]

به گزارش سلام پاوه : در بحبوحه تورم در بازار ، نیاز و مشکلات اقتصادی هستند کسانی که بی ادعا مالشان را می بخشند ، و دستگیر نیازمندان می شوند و در کنار این نیز افرادی مخلص و بی ادعا زمینه ساز این رابطه نیکو و حسنه می شوند و پل ارتباط مهربانی می شوند.

 

باید درودی خالصانه و ارادتی خاضعانه را نثار نیکوکاران و دلسوزان و عزیزانی فرستاد که با طبعی کریم و کرمی عمیم به خدمت هم نوعان نیازمند می پردازند. و در این سردی روزگار گرمابخش  و مظهر مهر می شوند. بانیان موسسه صلاح الدین ایوبی پاوه از تبار بارانند. و قطره های مهربانیشان را در کویرهای خشک فرود می آوردند و جریانبخش امید و شادی می شوند. آنها با صفا و ساده و بی ادعا هستند و با همت خیرین دلسوز شهرستان دستگیر افراد بی بضاعت و نیازمند و…. می شوند.

 

موسسه خیریه صلاح الدین ایوبی پاوه با ده سال سابقه اولین موسسه رسمی اورامانات می باشد که منطقه ای به جغرافیای “شمشیر تا هیروی ” را تحت پوشش قرار می دهد. مدتها است این مرکز، کانونی برای مهر و مهربانی و اقدامات نیکو شده است در همین راستا به سراغ مدیرعامل این موسسه رفتیم تا ضمن خسته نباشید به این عزیزان کوتاه از موسسه مذکور بپرسیم و ببینیم و بشنویم.

 

مدیرعامل موسسه صلاح الدین ایوبی پاوه در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت: جامعه هدف این موسسه شامل زنان سرپرست خانوار،افراد بی بضاعت، فقرا، نیازمندان ،و بدسرپرستان،ایتام، و دانش آموزان و دانشجویان خانوادهای نیازمند می باشند.

 

اقبال لطفی پور افزود: تحت پوشش قراردادن هر خانوار پس از بررسی دقیق توسط مددکار موسسه و مراجعه به محل سکونت و هماهنگی و مشورت با معتمدین محلی صورت می گیرد تا در واقع کمک های خیر شهروندان به دست نیازمندان واقعی برسد.

 

وی افزود : پس از تشکیل پرونده رتبه بندی خانوارها صورت میگیرد و کمکهای موسسه بصورت سبد غذایی در هرسال ۷ دوره بصورت میانگین هر ۴۵ روز یکبار و به مبلغ حدودا ۵۰ میلیون تومان و در پایان سال عیدی بصورت نقدی جداگانه پرداخت میشود.

 

لطفی پور گفت :سبد غذایی توزیعی شامل :برنج ، روغن ، قند و شکر ، مرغ ، گوشت ، لوازم شوینده و غیره میباشد که در محل توزیع واقع در جنب فرمانداری پاوه بصورت کاملا رایگان طبق برنامه زمان بندی در هر دوره توزیع میگردد. ضمنا پرداخت به ایتام این موسسه بصورت نقدی هر ۴۵روز به مبلغ ۲۰۰ هزارتومان میباشد که بصورت جداگانه از خانوارها پرداخت میشود.

 

وی با اشاره به تحت پوشش قرار دادن ۵۷۰ خانوار تا به امروز توسط این موسسه گفت : موسسه صلاح الدین ایوبی جمعیتی بالغ بریک هزار نفر و تعداد۲۱نفر ایتام را تحت پوشش دارد که با کمک خیرین بزرگوار در سال جاری ۵۸۰ میلیون تومان کمک جمع آوری شد.

 

مدیرعامل موسسه خیریه صلاح الدین ایوبی پاوه افزود :کمکهای موردی هم که به نیازمندان که دارای پرونده نزد موسسه نیستند در هر دوره توزیع حدودا به مبلغ ۴ میلیون تومان است.موسسه صلاح الدین ایوبی

 

وی با اشاره به تحت پوشش قرار داشتن ۳۵ دانشجو در مقاطع مختلف گفت : به این دانشجویان بصورت ترمی و نقدا مبالغی به حساب آنها واریز میگردد و اما دانش آموزان در سه مقطع ابتدایی متوسطه اول و دوم به تعداد ۸۵ نفر نیز بصورت کمک هزینه تحصیلی لوازم التحریر و پوشاک مانتو و خرید کفش و حتی هزینه بیمه آنها هنگام ثبت نام بصورت نقدی ابتدای سال به آنها پرداخت می شود.

 

لطفی پور به تعامل این موسسه با نهادهای دولتی و غیر دولتی دیگر اشاره کرد و گفت: در راستای اهداف این موسسه ارتباط تنگاتنگ کاری با کمیته امداد امام خمینی(ره) پاوه در جهت مشارکت در طرح ایتام کمیته همکاری فعال داریم و به ایتام کمیته امداد هم کمک نقدی میکنیم و همچنین و همکاری و تعامل با اداره بهزیستی شهرستان پاوه داشته و در طرحهای آنها مشارکت فعال داریم.

 

وی به یکی از اهداف مهم این موسسه خیریه پرداخت و گفت : کمک به اشتغال زایی یکی از اهداف اصلی موسسه در قالب خرید خمیر گیر و چرخ خیاطی و تحویل به خانواده های نیازمند و نظارت بر کار آنها است. که تاکنون حدودا۲۰دستگاه خمیرگیر و ۵ چرخ خیاطی تحویل گردیده است.

 

لطفی پور مبارزه با تکدی گری را از دیگر اهداف موسسه دانست و گفت :خوشبختانه این موسسه با همکاری و حمایت کامل حاج ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه محترم پاوه و نیروی انتظامی و شهرداری و شورای شهر توانسته است با آن مبارزه کند و در راستای این امر پاوه را به عنوان دومین شهر بدون تکدی گری خیابانی بعد از تبریز در کشور به ثبت برساند که جای افتخاری است برای شهرستان پاوه و اورامانات و این موسسه .

 

تابلوی پاوه شهر بدون گدا

وی همچنین گفت : این موسسه در تیر ماه ۹۸  به عنوان موسسه نیکوکار برگزیده بهزیستی کشور در جشنواره سراسری موسسات در مشهد شرکت و تجلیل شد.

 

مدیرعامل موسسه صلاح الدین ایوبی پاوه به منابع مالی این موسسه اشاره کرد و گفت:کمکهای بی وقفه و مستمر فرهنگیان عزیز و خیرین و کارمندان بیمارستان و شبکه بهداشت و سایر ادارات و…. که همیشه حامی موسسه بوده اند باعث دلگرمی ما میباشند.

اقبال لطفی پور به تمجید از اعضای خیر موسسه پرداخت و گفت : اعضای هیات مدیره موسسه صلاح الدین ایوبی پاوه مشتمل بر ۱۲نفر مرد و زن می باشند و بدون استثنا بصورت افتخاری و بدون دریافت حقوق و فقط فی سبیل الله کار میکنند و در نوع خود بی نظیر می باشد.

وی با اشاره به فعالیتهای قابل توجه موسسه صلاح الدین ایوبی پاوه در حوادث و بلایای طبیعی در چند سال اخیر گفت :الحمدلله موسسه در تمامی حوادث این چند ساله اخیر از جمله زلزله ازگله و سرپل ذهاب و… حضور فعال و چشم گیری داشته ایم.

 

لطفی پور به اخرین مرحله توزیع سبد غذایی برای افراد تحت پوشش این موسسه پرداخت و گفت :با توجه به برنامه زمانبندی توزیع و مصادف بودن با بیماری کرونا که در تاریخهای ۲۵لغایت ۲۷ اسفند ماه ۹۸ بود جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و در راستای سلامتی جامعه و مددجویان و همکاران با هماهنگی کامل با شبکه بهداشت و رعایت توصیه های بهداشتی و هماهنگی با آقای هوشیار عبدالله زاده معاون فرماندار توانستیم آخرین توزیع سال را الحمدلله به پایان برسانیم که در ابن مرحله پرداخت عیدی آخر سال بصورت نقدی و توزیع  بیش از ۲ تن برنج و ۲۰۰کیلو گوشت و روغن و… در خدمت مددجویان عزیز منطقه باشیم.

مدیرعامل موسسه صلاح الدین ایوبی ضمن توصیه به شهروندان بر رعایت اصول بهداشتی و در خانه ماندن بخاطر پیشگیری از بیماری کرونا گفت :این موسسه حاضر به همکاری با خانواده کسانی است که تست کرونای آنها مثبت اعلام شده و جهت کمک سبد غذایی در حد توان با معرفی شبکه بهداشت و درمان حاضر به کمک رسانی است.

 

اقبال لطفی پور در پایان گفت : جا دارد در پایان بصورت ویژه از اصحاب رسانه سلام پاوه ، پاوه پرس، دنگی نوریاو و هفته نامه کویمکال،که در تمام سال بدون وقفه و هیچگونه چشم داشتی اخبار و فعالیتهای این موسسه را تحت پوشش قرار داده اند کمال تشکر و قدردانی کنیم و هم چنین ازخیرین گرامی و بازاریان عزیز و فرهنگیان که همواره حامی موسسه بوده اند کمال تشکر را داشته باشیم و پیشاپیش سال نو را خدمت همه همشهریان و مددجویان تبریک عرض نماییم و آرزوی سلامتی و سربلندی برای تک تک عزیزان نماییم .

گفتگو و تدوین : فرهاد صالحی

 

شما نیکوکار عزیز می توانید کمکهای خود را از طریق مذکور به دست نیازمندان این دیار برسانید :

شماره کارتهای :
ملی: ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۴۱۹۸۶
ملت: ۶۱۰۴۳۳۷۹۵۶۲۱۰۸۴۱
تجارت: ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۱۶۱۵۳۶۴
رسالت: ۵۰۴۱۷۲۷۰۱۰۰۷۹۲۶۵

شماره تماس:
موبایل: ۰۹۳۹۹۱۴۶۱۸۱

تلفن: ۴۶۱۳۰۷۱۶
فاکس: ۴۶۱۲۱۰۰۵
ایمیل: salahaldin1389@gmail.com