ج 28 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19

راه اندازی سامانه خودمراقبتی جهت مقابله با ویروس کرونا

راه اندازی سامانه خودمراقبتی جهت مقابله با ویروس کرونا

به گزارش سلام پاوه:رئیس مرکز بهداشت شهرستان پاوه از راه اندازی سامانه خود اظهار بیماریهای حاد ریوی نظام سلامت کشور حهت مقابله با ویروس کرونا خبر داد.   حشمت کریمی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت:همه شهروندان عزیز با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده گام بلندی در ارتقاء سلامت […]

به گزارش سلام پاوه:رئیس مرکز بهداشت شهرستان پاوه از راه اندازی سامانه خود اظهار بیماریهای حاد ریوی نظام سلامت کشور حهت مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

 

حشمت کریمی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت:همه شهروندان عزیز با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده گام بلندی در ارتقاء سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

 

وی در خصوص این سامانه اذعان داشت: هموطنان عزیز به جای مراجعه به مراکز درمانی و جلوگیری از هر گونه ازدحام که خود سبب انتشار ویروس کرونا می گردد می توانند از طریق سامانه salamat.gov.ir با وارد کردن شماره ملی خود به سوالات ساده خود ارزیابی بیماری کووید-۱۹ پاسخ داده و راهنمایی لازم را مطابق آخرین دستور عمل های وزارت بهداشت دربافت نمایند.

 

کریمی افزود:پس از ورود به سامانه علائم بیماری شامل تب ، لرز، سرفه خشک، گلو درد و تنگی نفس سوال شده و سپس از وجود افراد مشکوک به بیماری کرونا در خانواده سوال می گردد و در صورت مثبت بودن توصیه های بهداشتی انجام شده و راهنمایی لازم توسط مراقب سلامت یا بهورز مربوطه (نزدیکترین پایگاه سلامت/خانه بهداشت و یا مرکزخدمات جامع سلامت منتخب) انجام خواهد شد.

 

کریمی ادامه داد: همزمان مراقب سلامت یا بهورز مربوطه نیز پیامکی در همین ارتباط دریافت کرده و مسئول پیگیری های بعدی فرد مشکوک و اطرافیان وی خواهد بود .

رئیس مرکز بهداشت شهرستان پاوه افزود:پس از انجام غربالگری و مشکوک بودن فرد، مراقب سلامت از طریق تلفن با افراد مشکوک ثبت شده در سامانه تماس خواهد گرفت و مشاوره و پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.

 

کریمی ضمن آرزوی سلامتی، از همه همشهریان عزیز درخواست نمود تا با انجام خود ارزیابی در سامانه salamat.gov.ir با همکاران حوزه بهداشت همکاری نموده و با انجام غربالگری، رعایت دستورات بهداشت فردی و قرنطینه خانگی زنجیره انتقال ویروس و ایجاد بیماری کووید-۱۹ را قطع نمایند.

 

وی در پایان اعلام کرد:در این راستا و برای مراجعه حضوری هموطنان نیز یک مرکز خدمات جامع سلامت بیماریهای حاد ریوی(شبانه روزی یا ۱۶ ساعته) برای خدمت رسانی سرپایی در محل اورژانس بیمارستان قدیم راه اندازی شده است.

2 پاسخ برای “راه اندازی سامانه خودمراقبتی جهت مقابله با ویروس کرونا

  • سابق کتوال زاده در تاریخ اسفند 23, 1398 گفت:

    با اینکارا مبارزه با تکفیری کرونا هرگز
    پاوه رتبه ی ششم استان شده و روانسر رتبه اول
    کلا ۶ تا شهرستان داریم که آخرشدیم
    شاید حوزه بهداشت و درمان پاوه از مسئولان سفارشی خسته شده که در مبارزه با کرونا رتبه ی ششم شده
    بهداشت و درمان پاوه را ارتقا دهید نه سمت مسئولان پایین دست آن را

  • ناشناس در تاریخ اسفند 23, 1398 گفت:

    آقای کریمی آیا صحت دارد که یک نفر البته نه صد در صد در یکی از شهرهای مرزی در قرنطینه خانگی به سر می برد آیا اطلاع دارید و چه اقدامی در این باره نموده اید