د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 06:42

۱۲ روستای پاوه میزبان رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ است

۱۲ روستای پاوه میزبان رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ است

به گزارش سلام پاوه:رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پاوه از آمادگی ۱۲ روستای خوش آب و هوا و تاریخی این شهرستان برای میزبانی رویداد گردشگری کرمانشاه‌ ۲۰۲۰ خبر داد.   هادی شریفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت:روستاهای «زردویی، ساتیاری، دودان» در بخش باینگان و روستاهای «شرکان […]

به گزارش سلام پاوه:رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پاوه از آمادگی ۱۲ روستای خوش آب و هوا و تاریخی این شهرستان برای میزبانی رویداد گردشگری کرمانشاه‌ ۲۰۲۰ خبر داد.

 

هادی شریفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت:روستاهای «زردویی، ساتیاری، دودان» در بخش باینگان و روستاهای «شرکان و هجیج» در بخش نوسود و روستاهای «شمشیر، خانقاه، داریان و نسمه» به‌عنوان پایلوت رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ به کارگروه مرکزی استان معرفی می شوند.

 

او در ادامه با اهمیت معرفی نوع تهیه صمغ در این شهرستان تاکید کرد: میراث فرهنگی شهرستان ثبت فنون تهیه صمغ درخت ون را در دستور کار خود قرار داده است.

 

شریفی در ادامه با اهمیت خواندن میزبانی رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ که باید مورد توجه همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان قرار گیرد، اظهار داشت: تقویم گردشگری جامع پاوه برای برنامه ریزی بهتر تدوین می شود.

 

رییس اداره میراث فرهنگی پاوه در پایان گفت: در راستای توجیه و معرفی این رویداد و اهمیت آن این اداره، طی ماه پیش رو جلسات توجیهی با حضور دهیاران و بخشداران برگزار می کند.

 

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

 

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و … از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

 

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر دارد.

2 پاسخ برای “۱۲ روستای پاوه میزبان رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ است

  • دبیرقادری در تاریخ اسفند 10, 1398 گفت:

    خواهشا تو شهری که الکل ودستکش وجود نداره.این مراسمات برای چه است.

  • ناشناس در تاریخ اسفند 10, 1398 گفت:

    اره تواین وضع همین یه موردمون کمه همه جا میگن توخونهاتون بمونین کرونا نگیرین شما تبلیغ گردشگری میکنی