ج 28 اردیبهشت 1403 ساعت 10:57

پرورش ماهی بزرگ سردآبی روستای دشه در شهرستان پاوه کلنگ زنی شد/عکس

پرورش ماهی بزرگ سردآبی روستای دشه در شهرستان پاوه کلنگ زنی شد/عکس

به گزارش سلام پاوه :  به مناسبت دهه مبارک فجر طرح شیلات شرکت تعاونی کلاران دشه با ظرفیت تولید ۴۰۰ تن ماهی در سال با حضور مسئولان شهرستانی و استانی در پاوه کلنگ زنی شد. مدیر عامل شرکت تعاونی کلاران دشه در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت ؛ طرح پرورش ماهی سردآبی روستای دشه […]

به گزارش سلام پاوه :  به مناسبت دهه مبارک فجر طرح شیلات شرکت تعاونی کلاران دشه با ظرفیت تولید ۴۰۰ تن ماهی در سال با حضور مسئولان شهرستانی و استانی در پاوه کلنگ زنی شد.

مدیر عامل شرکت تعاونی کلاران دشه در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت ؛ طرح پرورش ماهی سردآبی روستای دشه با سیستم مکانیزه برای اولین بار در استان بصورت مجتمع هشت ضلعی (متفاوت با روش سنتی مرسوم)، که امکان افزایش تولید به بالای ۷۰۰ تن رو ایجاد می کند واقع در روبروی جاده نوسود ، بعد از تونل ، اراضی روستای دشه با حضور مدیرکل شیلات ، فرماندار و مسئولان شورای اداری و جمعی از اهالی روستا کلنگ زنی شد.کلنگ زنی پرورش ماهی دشه

 

مهندس قباد فرجی گفت ؛ این طرح در سال ۹۲ با پیشنهاد شورای روستای دشه بعنوان طرح اشتغالزا پیشنهاد گردید و پس از ۴ سال بوروکراسی اداری پیچیده مجوز فعالیت آن توسط اینجانب بعنوان نماینده شورا در این طرح اخذ شد.

 

وی با بیان اینکه ۵۰ نفر در این طرح سهیم هستند افزود؛ کل خانوارهای روستای دشه در این طرح مشارکت دارند که عده ای با فروش سهام به بقیه اکنون این طرح ۵۰ نفر عضو دارد.

 

فرجی افزود ؛ مساحت زمین واگذار شده طرح توسط منابع طبیعی و امور آب ۱ هکتار است .

 

وی با بیان اینکه کل هزینه های این طرح رقمی بیش از ۴ میلیارد و پانصد میلیون تومان است گفت ؛ تسهیلات دریافتی مصوب ۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون می باشد و یک میلیارد و صد میلیون تومان نیز برای اجرای این طرح سهم آورده اعضا می باشد. که تا به امروز نصف این تسهیلات پرداخت شده است.

 

مدیرعامل شرکت تعاونی کلاران دشه گفت ؛ در اجرای این طرح لازم است از تیم مدیریت شهرستان در راس همه فرماندار محترم ، معاونت فرمانداری ، بخشداری، شیلات ، منابع طبیعی، آب منطقه ای، جهاد کشاورزی، محیط زیست، دامپزشکی، اداره کار و سایر ادارات محترم قدر دانی کنیم .

 

قباد فرجی افزود؛ انتطار داریم دولت از این طرح که بزرگترین طرح اشتغالزایی شهرستان پاوه می باشد که بصورت مستقیم و غیر مستقیم ۶۰ نفر اشتغالزایی دارد همانند طرح های مشابه در گذشته، کمک بیشتری داشته باشد. چون با توجه به توپوگرافی منطقه تا پایان کار هزینه های خیلی زیادی در پیش داریم.

 

وی به پیشرفت فیزیکی ۵۰٪ طرح اشاره کرد و گفت ؛ تاکنون حدود ۵ هزار مترمکعب دیوار سنگی و ۴ هزار مترمکعب خاکبرداری سنگی و سخت داشتیم.

گفتنی است روستای دشه از توابع بخش مرکزی شهرستان پاوه می باشد.

کلنگ زنی پرورش ماهی دشه