ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 18:46

مروری کوتاه بر نمایندگان ادوار گذشته مجلس در حوزه پاوه و اورامانات/نهمین نماینده چه کسی است؟

مروری کوتاه بر نمایندگان ادوار گذشته مجلس در حوزه پاوه و اورامانات/نهمین نماینده چه کسی است؟

به گزارش سلام پاوه : انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز ۲ اسفند ماه ۱۳۹۸ همزمان در سراسر کشور برگزار می شود  تا تکلیف ۲۹۰ نماینده آینده مردم در خانه ملت مشخص شود. انتخابات ۲ اسفند ماه در حالی برگزار می شود که کمتر از ۵ روز تا خلق حماسه ی دیگر زمان مانده […]

به گزارش سلام پاوه : انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز ۲ اسفند ماه ۱۳۹۸ همزمان در سراسر کشور برگزار می شود  تا تکلیف ۲۹۰ نماینده آینده مردم در خانه ملت مشخص شود.

انتخابات ۲ اسفند ماه در حالی برگزار می شود که کمتر از ۵ روز تا خلق حماسه ی دیگر زمان مانده است و با نزدیکتر شدن به روز انتخاب شاهد هیجان و اضطراب بیشتر کاندیداها و هوادارانشان خواهیم بود.

در حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات با ثبت نام ۵۲ نفر نیز شاهد ثبت نام گسترده کاندیداهایی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بودیم که با اعلام هیئت نظارت شورای نگهبان استان کرمانشاه این تعداد تا به امروز به ۱۴ نفر کاهش یافت. و در ادامه با انصراف رسمی دو نفر دیگر لیست به ۱۲ نفر کاهش پیدا کرد و هر آن احتمال انصراف کاندیداهای دیگر وجود دارد. که این افراد در حالی خود را برای انتخابات دوم اسفندماه آماده میکنند که پیش از این ۸ نفر برای ۱۰ دوره نماینده ی مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی بوده اند.

تمامی این ۱۲ نامزد باقی مانده از کاروان ۵۲ نفره ثبت نام شده در حالی دارند خود را برای انتخابات ۲ اسفند و برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس آماده می کنند که پیش از این ۸ نفر برای ۱۰ دوره نماینده ی این مردم بوده اند.

با این مقدمه باز می گردیم به اولین دور مجلس، که تحت عنوان مجلس شورای ملی فعالیت داشته است و اینکه بدانیم چه کسی از حوزه پاوه و اورامانات برای اولین بار به مجلس راه یافته و تا به امروز که همه در تَبُ و تابِ یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می باشند.

۱-    انتخابات اولین دوره مجلس شورای ملی، پس از انقلاب ۵۷، در حالی روز ۲۴ اسفند ۱۳۵۸ خورشیدی، برگزار شد که در تاریخ ۷ خرداد ۱۳۵۹ خورشیدی، اولین جلسه مجلس اول برگزار گردید. بیشتر نمایندگان حاضر در این دوره از مجلس، در دوره رژیم پهلوی، از زندانیان سیاسی بودند که تعداد آنها ۳۳۳ نفر بود و ملا احمد بهرامیˈ موفق شد به عنوان اولین نماینده مجلس شورای اسلامی در حوزه پاوه و اورامانات به مجلس راه یابد.

 

۲-    انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۶ فروردین ۱۳۶۳ برگزار و اولین جلسه آن در ۷ خرداد ۱۳۶۳ به تعداد ۳۳۳ نفر برگزار شد، در این میان عبدالرحمان رحیمی بعنوان دومین نماینده حوزه پاوه و اورامانات به مجلس راه یافت.

 

۳-    دور سوم مجلس شورای اسلامی در ۱۹ فروردین ۱۳۶۷ برگزار شد و اولین جلسه آن در ۷ خرداد ۱۳۶۷ به تعداد ۳۳۳ نماینده با حضور علی‌محمد باباخاص بعنوان سومین نماینده از حوزه پاوه و اورامانات برگزار گردید.

 

۴-    انتخابات دور چهارم مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ فروردین ۱۳۷۱ برگزار و اولین جلسه آن در ۷ خرداد ۱۳۷۱ به تعداد ۳۳۳ نماینده و این بار با حضور سیدفتح الله حسینی از حوزه پاوه و اورامانات بعنوان نماینده دور چهارم در این حوزه برگزار شد.

 

۵-    دور پنجم مجلس شورای اسلامی در حالی اولین جلسه ی آن در ۱۲ خرداد ۱۳۷۵  برگزار شد که این بار محمد رئوف قادری طی انتخاباتی که در ۱۸ اسفند ۱۳۷۴ برگزار شد موفق شد بعنوان پنجمین نماینده این حوزه به مجلس راه یابد.

 

۶-    نماینده ی مردم پاوه و اورامانات در دوره ششم مجلس شورای اسلامی که انتخابات آن در ۲۹ بهمن ۱۳۷۸ برگزار و اولین جلسه آن در ۷ خرداد سال بعد به تعداد ۳۳۳ نفر برگزار شد، کسی نبود بجز مصطفی محمدی.

 

۷-    در انتخابات دور هفتم مجلس شورای اسلامی که در ۹ اسفند ۱۳۸۲ برگزار شد مصطفی محمدی با دوئل انتخاباتی خود توانست بار دیگر کار خود را بدون وقفه از ۷ خرداد ۱۳۸۳ از سر گیرد و بعنوان ششمین نماینده در هفتمین دور انتخابات کماکان در مجلس ماندگار باشد.

 

۸-    انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، در تاریخ ۲۴ اسفند سال ۱۳۸۶ در حالی برگزار شد. که با حواشی همراه بود و آرای ۳ حوزه انتخابیه باطل اعلام شد و تنور حزب  ها و جناح های اصلاح طلب، اصولگرا و متحد و … داغ شده بود در این دوره یکی دیگر از نمایندگان ادوار گذشته یعنی سید فتح الله حسینی نماینده دور چهارم توانست با ۳۱ هزار رأی بار دیگر به مجلس راه پیدا کند.

 

۹-    نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی جمعه، ۱۲ اسفند ۹۰ برگزار شد که در این میان ۶ نامزد از حوزه پاوه و اورامانات با هم به رقابت می پرداختند و نعمت اله منوچهری موفق شدبا کسب ۲۱/۶۰۲ رأی از مجموع ۸۲/۸۱۴ آرای صحیح مأخوذه به مجلس راه یابد و کار خود را از روز  ۷ خرداد ۹۱ آغاز کند.

 

۱۰-  دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی جمعه مورخ ۷ اسفند ماه ۱۳۹۴ برگزار شد که در این میان رقابت خاصی ما بین چهار نفر از کاندیداهای حوزه اورامانات بود که در نهایت شهاب نادری موفق شد با کسب ۳۲ هزار ۵۱۴ رای از مجموع ۱۱۶۳۳۶ آرای ماخوذه به مجلس راه یابد و کار خود را ۷ خرداد ۱۳۹۵ آغاز کند.

 

حال در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید منتظر ماند و دید نهمین نفر به عنوان نماینده جدید منطقه اورامانات چه کسی خواهد بود؟

 

4 پاسخ برای “مروری کوتاه بر نمایندگان ادوار گذشته مجلس در حوزه پاوه و اورامانات/نهمین نماینده چه کسی است؟

  • ناشناس در تاریخ بهمن 29, 1398 گفت:

    در میان این همه نماینده بجز محمدی که برای ثلاث و جوانرود و روانسر مفید بوده بقیه بود و نبودشان برای منطقه یکی بوده ولی برای خود و اقوامشان بی نظیر بوده اند امیدواریم نماینده بعدی راه هیچکدام نرود و همه را به یک چشم بنگرد و نمونه و الگو شود برای ادوار بعدی ولی بسیار بعید می دانم که اینگونه باشد اگر عمر وفا کند این دوره را هم می بینیم

    • ناشناس در تاریخ اسفند 15, 1402 گفت:

      میشه بگو ید چکار کرد برای جوانرود ثلاث روانسر

  • سعیدیانی در تاریخ بهمن 29, 1398 گفت:

    با سلام طوری تیتر زده اید فکر کردیم زندگی نامه و عملکرد آنها را بیان کرده است.

  • باینگان در تاریخ بهمن 29, 1398 گفت:

    انشاء… یازدهمین دوره مجلس جناب آقای آرش لهونی خواهد بود فردی باسواد منطقی و خدمتگذار است و خواهید دید چه فردی سالمی است