پ 27 اردیبهشت 1403 ساعت 09:31

برگزاری سی وهفتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم

برگزاری سی وهفتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم

به گزارش سلام پاوه : اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاوه و اورامانات از برگزاری سی وهفتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم خبر داد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاوه و اورامانات به استناد از حدیثی از حضرت رسول اکرم(ص): اَلقَلبُ الَّذی […]

به گزارش سلام پاوه : اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاوه و اورامانات از برگزاری سی وهفتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاوه و اورامانات به استناد از حدیثی از حضرت رسول اکرم(ص): اَلقَلبُ الَّذی لَیسَ فیهِ شَیءٌ مِنَ القُرآنِ کَالبَیتِ الخَرِبِ .« قلبی که در آن چیزی از قرآن نباشد، هم چون خانه ویران است.» گفت: گرایش جوانان و نوجوانان به قرآن کریم در عصری که قدرتهایملا هادی رمضانی استکباری با تمام قوا به مبارزه با ارزشهای معنوی پرداخته و سعی در اشاعه بی بند و باری و فحشا در میان جوانان دارند .امری مبارک و از الطاف الهی است.

ملا هادی رمضانی در ادامه به فراهم آوردن عرصه رقابت های قرآنی که همه ساله طی مراحل شهرستانی، استانی و کشوری توسط اداره اوقاف صورت می گیرد پرداخت وافزود: یکی از موثرترین راههای ترغیب، تبلیغ و ترویج گرایش جوانان به مباحث قرآنی برگزاری مسابقات قرآنی می باشد.

ایشان با دعوت از همه قرآن دوستان مناطق چهار گانه اورامانات: پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث بابا جانی که همیشه در مباحث قرآنی چون نگینی در خشیده اند دعوت کرد تا با ثبت نام در سایت http://www.guraniran.ir زمینه ی شرکت در مسابقات قرآنی مذکور را فراهم سازند .

عناوین مجاز برای شرکت کنندگان:

۱- حفظ ۱۰جزء (تا مرحله استانی)
۲- حفظ ۱۵ جزء(تا مرحله استانی)
۳- حفظ ۲۰جزء (تامرحله کشوری)
۴- حفظ کل (تامرحله بین المللی)
۵- ترتیل (تا مرحله کشوری)
۶- قرائت (تا مرحله کشوری)
۷- قرائت و حفظ ۵ جزء اول (تا مرحله شهرستانی)
۸- قرائت و حفظ ۱۰ جزئ( تا مرحله شهرستانی)
۹- اذان (برادران)
الف)- مفاهیم عمومی(یک مرحله)
ب)- مفاهیم تخصص (تا مرحله کشوری)

وی در ادامه یادآوری نمود: شرکت کنندگان گرامی می توانند از گزینه ۱تا ۸ را به همراه رشته مفاهیم عمومی و یا تخصصی انتخاب نمایند.

در این راستا آزمونی ( ورودی خیلی آسان) به عمل می آید :از ابتدای سوره مبارکه ملک تا آخر سوره مبارکه نوح همزمان با ثبت نام شما در سایت صورت می گیرد و پاسخ امتحان را نیز دریافت می نمایید (شرکت کنندگان محترم تا ۳ مرتبه در هر مسابقه در صورت نیاوردن نمره قبولی درآزمون شرط ورود فرصت امتحان مجدد فراهم می گردد.)

تاریخ برگزاری آزمون :

مفاهیم تخصصی ۹۳/۰۸/۲۲ راس ساعت ۸ صبح به صورت همزمان در سراسر کشور

مسابقه قرائت ، ترتیل ، حفظ و مفاهیم (خواهران)  ۹۳/۰۷/۲۸ و ۹۳/۰۷/۲۹  رأس ساعت ۸:۳۰ صبح به بعد

مسابقه قرائت ، ترتیل ، حفظ و مفاهیم (برادران) ۹۳/۰۷/۳۰و ۹۳/۰۸/۰۱ رأس ساعت ۸:۳۰ صبح به بعد

مکان مسابقات :

خواهران اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاوه و اورامانات و برادران مسجد حضرت عبدالله (رض)

درضمن جوایز نفیسی هم برای برندگان در نظر گرفته شده است که متعاقبا” اعلام خواهد شد .
در صورت داشتن هر گونه سوال ویا ابهامی می توانید با شماره ۰۸۳۴۶۱۲۳۱۲۲ تماس حاصل فرمایید.