ج 28 اردیبهشت 1403 ساعت 06:38

در آئینی باشکوه از پزشکان متخصص بومی پاوه تجلیل شد/۱۶۸ تصویر از این مراسم

در آئینی باشکوه از پزشکان متخصص بومی پاوه تجلیل شد/۱۶۸ تصویر از این مراسم

به گزارش سلام پاوه: به همت کانون سلامت واران، شورای شهر و شهرداری پاوه از پزشکان متخصص بومی شهرستان پاوه با حضور جمعی از مسئولین و حضور پرشور مردم در سالن اداره ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه: واران یا باران در اولین گامش محبت و مهربانی و […]

به گزارش سلام پاوه: به همت کانون سلامت واران، شورای شهر و شهرداری پاوه از پزشکان متخصص بومی شهرستان پاوه با حضور جمعی از مسئولین و حضور پرشور مردم در سالن اداره ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: واران یا باران در اولین گامش محبت و مهربانی و قدردانی خود را بر سر جامعه ای باریدن گرفت . که همه بی شک قدردان تلاشهای بی شائبه این جامعه می باشند. حکایت تقدیر کانون سلامت واران از پزشکان متخصص این دیار به پاس سالها تلاش و خدمت روایت شیرینی بود که شب گذشته در سال اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه رقم خورد.

 

به همت انجمن واران و شورا و شهرداری چهره های مهربان و آلام بخش دردهای شهروندان با حضور پرشور مردم قدردان پاوه سکانس زیبایی از فرهنگ زیبای قدردانی و قدرشناسی را به تصویر کشید.

 

انجمن واران

سعدی محمدنیا دبیر کانون سلامت واران ضمن خیرمقدم از زحمات تمامی پزشکان عمومی و متخصص،داروسازان و دندانپزشکان تقدیر کرد.

وی به کمبود دکتر جراح و متخصص پزشکان در پاوه اشاره کرد و از پزشکان بی نام و نشان تقدیر کرد.

 

محمدنیا به کمبود متخصصان در سالهای دور در بیمارستان پاوه اشاره کرد و گذری به حوادث و رویدادهای پزشکی‌ پاوه در سالهای دور انداخت و کمبودها و نواقص پزشک و پرسنل در بیمارستان پرداخت و گفت الحمدلله دردمندان امروزه به لطف خدای متعال از وجود پزشکان متعهد و متخصص شهر که از سرمایه های این جامعه هستند استفاده میکنند.

 

وی به زحمات پزشکان عمومی شهر اشاره کرد و گفت: شاید بیشترین تعامل را این اشخاص با مردم دارند و به نحوی بار اصلی درمان شهرمان روی دوش این گرانمایگان است.دکتر مرادی دکتر سلیمی ،دکتر بابایی،دکتر لطفی، دکتر ولدبیگی ، دکتر محمدی و … که زحمات بیشماری در بهبود وضعیت جسمانی  مردم شهر میکشند.

محمدنیا به سیاست گذاری در امر سلامت اشاره کرد و آن را امری سخت و طاقت فرسا عنوان نمود و افزود: باید بر اساس داده های آماری و با نگرش فرهنگی به هر جامعه ای و داشتن برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت  برنامه ریزی درست و مدونی در سیاست گذاری سلامت در جامعه ارائه داد.

 

وی به روز ۱۸ اکتبر به عنوان روز تجلیل از پزشک در کشور برزیل اشاره کرد و اعلام نمود که به جهت حرمت نهادن به پزشکان یک روز را تعطیل رسمی می باشد اما متاسفانه این روز در کشور ما کمتر به آن توجه میشود.

محمدنیا در پایان از زحمات پزشکان متعهد و اخلاص آنها تقدیر و آرزو نمود همواره در زندگی اختر دانش آنها پیوسته بر دل بیماران بتابد و همواره دعای خیر برقه راهتان باشد.

دکتر ستار سهرابی متخصص سونوگرافی به بحث علمی و مهم در جامعه امروز اشاره کرد و از موسسه سلامت واران درخواست نمود با توجه به بنیاد این انجمن مردم نهاد در امورات پزشکی ورود کرده و تعامل دوسویه با جامعه پزشکی داشته باشند.

وی به بیماریهای شایع در منطقه که باعث مرگ و میر میشوند اشاره کرد ازجمله بیمارهای قلبی و عروقی، حوادث ،سرطانها و بیماریهایی همچون دیابت و فشارخون که امروزه شایع ترین عوامل مرگ و میر را در کشور و منطقه تشکیل می دهند.

دکتر ستار سهرابی به بیماریهای قلب و عروق که مهترین علامت آن استرس و نگرانی است اشاره کرد و اعلام نمود که استرس و اضطراب تاثیر مثبتی روی مرگ و میر دارد.

وی به رابطه مستقیم سرطان و استرس اشاره کرد و گفت: استرس و نگرانی تاثیر مثبت و باعث رشد و در مدت نامشخص باعث مرگ می شود.

دکتر سهرابی در قسمتی دیگر از سخنان خود از طریق پاورپوینت به یکسری از عوامل آموزشی در مورد بیماریهای قلبی و عروقی اشاره کرد و توضیحاتی ارائه داد و به جملات بزرگان علم و دانش در زمینه استزس پرداخت.

وی به دو نکته مهم دیگر در جامعه خاصتا پاوه پرداخت و گفت: در طی چند سال اخیر همواره مشاهده میکنیم که خیل عظیمی از دانش آموزان رشته تحربی را انتخاب میکنند و به نحوی علاقه مند به تحصیل در رشته های مختلف پزشکی بنا به هر دلیلی می باشند که جا دارد در این زمینه تجدید نظری توسط کارشناسان صورت بگیرد.

دکتر سهرابی همچنین به مباحث مطرح شده در عرف جامعه در مورد پزشکان در پاوه اشاره کرد و گفت که اعلام میشود پزشکان در پاوه سواد و تشخیص لازم را ندارند که این حرف را به کل رد میکنم و اعلام میکنم الحمدلله در مدت چند سال خدمت بهترین و متخصص ترین پزشکان به لحاظ سواد و علم در پاوه حضور دارند که در حال خدمت رسانی هستند و امیدواریم این مباحث مطرح نشود.

وی در پایان گذری هم به مدیریت و جموعه شبکه بهداشت و درمان زد و گفت امیدواریم با برنامه ریزی درست و اصولی مجموعه بهداشت ودرمان توجه بیشتری به حضور پزشکان متخصص صورت بگیرد که متاسفانه مقداری شبکه بهداشت و درمان در این زمینه با جدیت بیشتری انجام وظیفه نماید.

در این مراسم که سعدی سپنجی با اجرایی مسلط  مجری گری آن را بر عهده داشت در حین برگزاری مراسم هر بار از پزشکان و متخصصین را معرفی میکرد که مورد تشویق گرم حضار قرار میگرفتند.

دکتر صباح فتاحی متخصص عمومی که به پنجه طلا در استان کرمانشاه معروف است.خانم دکتر فیروزه حسامی نقشبندی متخصص عمومی،دکتر ستار سهرابی و دکتر سید نور الدین ناصری هر دو متخصص سونوگرافی، دکتر جزا راهکان، دکتر حارث رضایی،دکتر شهریار مستوفی،خانم دکتر فهیمه ضیایی،دکتر سیدامیر محمودنژاد و دکتر اسدالله دانشفر متخصص کودکان و نوزادان ، دکتر سامان ، دکتر صابر امین زاده متخصص بیهوشی ، خانم دکتر مهین احمدی خانم دکتر پروین آذری متخصصین داخلی ، خانم دکتر آزادگان و…

در ادامه پیمان سلیمی مدرس دانشگاه و یکی از فعالین اجتماعی در مورد سلامت و ارتقاء سلامت جسمی در شهر پاوه توضیحاتی ارائه داد.

وی به تاریخ پزشکی در پاوه و کردستان اشاره داشت و مقولاتی و موضوعات جالبی ارائه داد.

دکتر جزا راهکان متخصص مغز و اعصاب سخنران بعدی مراسم بود که در مورد فضای نا امیدی و افسردگی به ارائه بحث پرداخت.

وی به آمارهایی در مورد اتفاقات رخ داده در جهان پرداخت و اعلام کرد هر دقیقه ۷ نفر به علت گرسنگی در دنیا میمیرند. در یک دقیقه به علت آب آلوده سه نفر میمیرند؛ به علت آلودگی داخل ساختمان ۳ نفر جان خود را از دست میدهند همچنین به علت بیماری مالاریا در یک دقیقه ۲ نفر در دنیا می میرند.

دکتر راهکان به موضوع رشد جمعیت ، رشد تولید مواد غذایی و … در جهان پرداخت و گفت : با توسعه و رشد علم میزان مرگ و میر در جهان نیز کاهش پیدا کرده است.


وی در بحثی دیگر به تفاوتهای زندگی و سبک و سیاق آن در گذشته حال و آینده اشاره و توضیحاتی ارائه داد.

 اجرای گروه موسیقی نوانس به سرپرستی پیمان حسن زاده و خوانندگی هنرمند شعیب خالدی زاد و اشعار کاک مومن یزدانبخش(مولوی زمانه) بود که شور و تنوع خاصی به مراسم بخشید.

در پایان با اهدای لوح و هدایایی از  دکتر صباح فتاحی ، دکتر جزا راهکان، خانم دکتر مهین احمدی، خانم دکتر پروین آذری ، دکترستار سهرابی ، دکتر حارث رضایی ، دکتر سید امیر محمودنژاد ، دکتر سید نورالدین ناصری ، دکتر صابر امین زاده ، خانم دکتر طاهره رشیدی ، خانم دکتر الهام شاه حسینی، خانم دکتر فیروزه حسامی نقشبندی ، خانم دکتر تبسم آزادیان ، دکتر اسداله دانشفر ، دکتر سامان شهابی ، دکتر سید امیر هومن قریشی تجلیل شد.

گفتنی است کانون سلامت واران برای اولین بار به اجرای برنامه در زمینه تجلیل از جامعه پزشکان متخصص بومی پاوه پرداخته است و اعضای هیئت مدیره آن آقایان سعدی محمدنیا ،ساجد سلیمی ؛عبدالله شهریاری و محمد نجیب یوسفی و خانم ها طلا نوری ، سودابه ناصری می باشند.

 

گزارش و عکس : فرهاد صالحی ، صهیب زربان ، خدر رمضانی

 

 

انجمن واران

 

 

یک پاسخ برای “در آئینی باشکوه از پزشکان متخصص بومی پاوه تجلیل شد/۱۶۸ تصویر از این مراسم

  • ناشناس در تاریخ دی 11, 1398 گفت:

    با سلام و تشکر از زحمات دوستان عزیز در سلام پاوه و تشکر از برگزار کنندگان این آیین ، کاش صبر می کردید و همزمان مصادف با روز پرستار از زحمات پرستاران هم تقدیر میشد این یک گلایه و دوم اینکه چرا تعداد سخنرانان در همایش ها اینقدر زیاد شده امیدواریم من بعد برنامه ریزی دقیق تر شود