د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 12:47

رعایت اخلاق رسانه در انتشار مطالب مهم است/ مسؤولان ظرفیت انتقادپذیری را در خود افزایش دهند/نخستین جشنواره مطبوعاتی با محوریت پاوه برگزار می شود

رعایت اخلاق رسانه در انتشار مطالب مهم است/ مسؤولان ظرفیت انتقادپذیری را در خود افزایش دهند/نخستین جشنواره مطبوعاتی با محوریت پاوه برگزار می شود

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، رعایت اخلاق در رسانه را مهم دانست و گفت: افرادی که مسؤولیتی را می‌پذیرند باید انتظار نقد و یا هر سخنی را داشته باشند و یا در غیر این صورت آن پست و مقام را نپذیرند.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه : […]

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، رعایت اخلاق در رسانه را مهم دانست و گفت: افرادی که مسؤولیتی را می‌پذیرند باید انتظار نقد و یا هر سخنی را داشته باشند و یا در غیر این صورت آن پست و مقام را نپذیرند.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : بهرام فاضلی‌زاد پیش از ظهر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه که در سالن جلسات فرمانداری پاوه برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت بودجه با تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ملت ما سبب شده است که در این زمینه نتوانیم بعضی از برنامه‌ها را برگزار کنیم.

 

وی افزود: در این شرایط ما باید به صورت سیار فعالیت داشته باشیم و وضع موجود را طوری مدیریت کنیم که از این وضعیت عبور کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: هدف ما از حضور در شهرستان‌ها کمک گرفتن از هنرمندان هر شهرستانی است و در جاهای دیگر نیز اداره‌کل کمک یار آن‌ها باشد که به صورت تعامل دوسویه بتوانیم برنامه‌ها را اجرا کنیم.

 

وی ادامه داد: وجود شخصیت بزرگی همچون جناب حاج ماموستا قادری در شهرستان پاوه ظرفیت بزرگی است که می‌تواند در بسیاری از برنامه‌ها ما را راهنمایی و کمک کند.

 

فاضلی‌زاد گفت: پاوه یکی از سیاسی‌ترین شهرستان‌ها در سطح استان است، اما خردی که بر این سیاست حاکم است شهر را متعادل نگه‌داشته است که آن هم به دلیل حضور شما اصحاب فرهنگ و هنر و برکت امام جمعه این شهر است.

 

وی افزود: در رابطه با مباحثی که در این جلسه مطرح شد ما یک کمیته خرید کتاب داریم به پاس احترام به نظر ادیبان و نویسندگان و شاعران این شهرستان یک نفر از پاوه به نمایندگی از جامعه اهل سنت و اورامانات به عنوان عضو کمیته خرید کتاب را معرفی کنید که وی در راستای تصمیمات خرید کتاب در استان و منطقه نیز آگاهی داشته باشد و به عنوان صاحب‌نظر در این زمینه ما را در خرید کتاب‌های روز همراهی کنند.

 

فاضلی‌زاد گفت: مسؤول ارشاد اسلامی پاوه در این شهرستان خوب عمل کرده است و ظرفیت خوبی است که از ایشان هم تقدیر و تشکر می‌کنیم.

 

وی در ادامه رعایت اخلاق در رسانه را مهم دانست و گفت: ستون «شنیده‌ها» با مبانی اعتقادی ما سازگار نیست، بلکه با بررسی موضوع به انتشار مطلب پرداخته شود و فضای رسانه‌ای به گونه‌ای نباشد که مردم و مسؤولان از آن هراس داشته باشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به سعه‌صدر و بالا بردن ظرفیت انتقادپذیری مسؤولان اشاره و بیان کرد: در مقابل هم، افرادی که مسؤولیتی را می‌پذیرند باید انتظار نقد و یا هر سخنی را داشته باشند و یا در غیر این صورت آن پست و مقام را نپذیرند.

 

وی با بیان اینکه ظرفیت رسانه در شهرستان پاوه بالا است، افزود: طرح جشنواره مطبوعات را با هماهنگی خانه مطبوعات استان ارائه که ان‌شاءالله نخستین جشنواره مطبوعاتی را با محوریت شهرستان پاوه برگزار کنیم.

 

فاضلی‌زاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساختمان‌های زیر مجموعه ارشاد اسلامی در پاوه، گفت: یک واحد از ساختمان این اداره که اکنون در اختیار اداره میراث فرهنگی پاوه است، نیاز است که برای اجرای برنامه‌های فرهنگی خود و با مطالبه هنرمندان این شهرستان به اداره ارشاد اسلامی بازگردانده شود.