د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 10:59

ماموستا قادری :دشمن نمی‌تواندبرادری شیعه و سنی را خدشه‌دار کند/آیت الله علما :دشمن با پشتوانه دین و وحدت قادر به جنگیدن با ما نیست

ماموستا قادری :دشمن نمی‌تواندبرادری شیعه و سنی را خدشه‌دار کند/آیت الله علما :دشمن با پشتوانه دین و وحدت قادر به جنگیدن با ما نیست

به گزارش سلام پاوه : مراسم جشن بزرگ میلاد پیامبر اسلام(ص) پیش از ظهر امروز با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان، علمای اهل سنت، اهل تشییع و فرماندهان نظامی و انتظامی همچنین مهمانانی از اقلیم کردستان عراق، استان کردستان در مسجد جامع شهرستان پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه :امام جمعه پاوه […]

به گزارش سلام پاوه : مراسم جشن بزرگ میلاد پیامبر اسلام(ص) پیش از ظهر امروز با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان، علمای اهل سنت، اهل تشییع و فرماندهان نظامی و انتظامی همچنین مهمانانی از اقلیم کردستان عراق، استان کردستان در مسجد جامع شهرستان پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :امام جمعه پاوه با بیان اینکه پاسداری از دین در این عصر با هجمه‌های دشمنان، وظیفه ما است، گفت: دشمن نمی‌تواند وحدت و برادری اهل سنت و اهل تشیع را خدشه‌دار کند.

 

حاج ماموستا ملا قادر قادری در این مراسم ضمن خیرمقدم به مهمانان و تبریک میلاد پیامبر اکرم، اظهار داشت: پاسداری از اسلام با وجود هجمه‌های دشمنان، وظیفه تک‌تک ماست.

 

وی افزود: پیامبر ما نجات‌بخش امت‌های مختلف بوده است، آیا شایسته نیست که ما در میلاد آن بزرگوار شادی کنیم و شاد باشیم‌.

 

امام جمعه پاوه با اشاره به اهمیت میلاد پیامبر اسلام، ادامه داد: چهار روز میلاد، بعثت، هجرت و وفات حضرت محمد(ص) هم مهم است و هم تاثیرگذار است.

 

ماموستا قادری گفت: آئین اسلام و پاسداری از آن برعهده پیامبر عزیز اسلام بود که پس از آن به‌دست محبان و جانشینان آن و امروز هم حفظ و ترویج آن برعهده ما مسلمانان است و ما هم حق داریم که از این دین پیروی کنیم.

 

وی با بیان هجمه‌ها دشمنان اسلام به دین و پیامبر اکرم (ص)، گفت: پاسداری از دین وظیفه ما است و برگزاری مراسماتی چون جشن میلاد یک نوع دفاع از پیامبر بزرگوار اسلام است که بارها شاهد توهین‌های مکرر دشمنان در گذشته و عصر امروز به آن حضرت بوده‌ایم.

 

ماموستا قادری با بیان اینکه در کشور ایران اسلامی، یک‌هشتم جمعیت کشور اهل سنت و جماعت هستند، گفت: گستره جمعیتی اهل سنت ایران در مرزها هستند و در ۱۳ استان کشور حضور دارند که جمعیت شافعی مذهب آن از مابقی مذاهب بیشتر است و ۱۷ هزار مسجد، یک‌هزار مدرسه علوم دینی اهل سنت در ایران وجود دارد.

 

وی گفت: در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی دشمنان توطئه‌ها و دسیسه‌های مختلفی را برای ایجاد اختلاف بین اهل سنت و اهل تشییع انجام دادند اما با وجود مقام معظم رهبری، وجود علمای آگاه و هوشیاری مردم  وحدت و برادری اهل سنت و اهل تشیع هیچ‌گاه خدشه‌دار نشده است، هرگز جامعه اهل سنت فریب دشمنان را نخورده است.

 

امام جمعه پاوه افزود: جشن میلاد پیامبر اکرم و چنین مراسمات وحدت‌آفرینی به نفع همه و مبارک است.

 

ماموستا قادری در پایان، گفت: تا زمانی که به این صورت یکدل وحدت داشته باشیم دشمن نمی‌تواند به ما ضربه‌ای وارد کند.

 

امام جمعه کرمانشاه

دشمن با پشتوانه دین و وحدت قادر به جنگیدن با ما نیست

 

آیت‌الله شیخ‌مصطفی علما ظهر امروز در مراسم بزرگ میلاد پیامبر (ص) که در مسجد جامع پاوه برگزار شد، اظهار داشت: از امام جمعه پاوه تقدیر و تشکر دارم که این مراسم را این‌چنین برگزار کرده و از علمایی از کرمانشاه، کردستان و عراق برای حضور در این مراسم دعوت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به صفات پیامبر بزرگوار اسلام، گفت: خود خدا برای رسول‌الله منبر رفته، خطبه خوانده و سخنرانی کرده است.

وی با اشاره به سخنانی از ملاصدرا فیلسوف شرق، گفت: ملاصدرا می‌گوید، هر گیاهی که از زمین سبز شود، و هر قطره بارانی که از آسمان ببارد یک ملائکه و یک انرژی خاصی کنار آن دارد.

 

علما ادامه داد: خداوند می‌فرماید، خودم و ملائکم و هرچه که در هستی دارم و شما از مومنین از اول خلقت، برای رسول خدا صلوات، درود، رحمت و عنایت می‌فرستند.

 

وی افزود: این چنین تعریف مخصوص از رسول خدا، شایسته و بایسته است؛ ایشان سرمایه ما مسلمانان پس از ۱۲۴ هزار پیامبر محسوب می‌شود.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه دین اسلام با پشتوانه و منطق زنده است، با دنیا حرف دارد و مبارز می‌طلبد، افزود: هرجایی که منطق باشد شکست معنایی ندارد، اما پشتوانه این پیروزی، دین خدا و رسول خدا است که کسی نمی‌تواند به میدان بیاید.

علما با بیان اینکه ۱۴۰۰ سال دشمن به فکر انواع نقشه علیه مسلمانان بوده، اما موفق نشده است،گفت: با پشتوانه دین و وحدت مگر می‌شود، جنگید؟.

نمایندگی ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: رسول خدا خلیفه اول و پشتوانه اسلام است، محور همه خیرات و برکات است، لذا اسلام شکست ندارد.

وی خاطرنشان کرد: هر نقشه‌ای که دشمنان بریزند و گرفتاری‌هایی همچون از ایجاد داعش درست کردند، فکرشان شکست خورده است.

علما منشا این پشتوانه را خدا دانست و اضافه کرد: چه کسی می‌تواند با خدا بحنگد، پس ما منطق داریم دین منطق دارد و با دین هم امکان ندارد جنگید، لذا همه برای دین فدا شده‌اند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: امروز اسلام لحظه به لحظه خودش را نشان می‌دهد و این آگاهی مردم و نسل جوان را نشان می‌دهد، شاید ریزش داشته باشد اما رویش آن فراوان است، چرا که اسلام جاذبه دارد.

وی با بیان اینکه ما باید اعتلای کلمه توحید و حق را سرلوحه کارمان قرار دهیم، گفت: دشمن امروز چرا این انشعابات را ایجاد و تکه‌تکه کرده است، به این دلیل است که دنیا بر روی اسلام حساب باز کرده است.

علما افزود: اگر می‌خواهیم قوی و ید واحد باشیم باید همین وحدتی را که امام راحل (ره) برای ما درست کرده است، حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه اگر این دوستی و یگانگی را داشته باشیم کسی نمی‌تواند مقابل ما بایستد، افزود: پیامبر چه قدرتی داشت که تمام اسلام دنیا را گرفت، این قدرت را نباید تضعیف کنیم و باید بر آن بیفزاییم.

علما با بیان اینکه کفر جهانی با فکر جوانای ما کار دارد، افزود: ثروت ما نفت و گاز نیست بلکه جوانان هستند که باید آنان را نگه داریم.

 

ماموستا فریدون عبدالرحمن

برای داشتن شفاعت پیامبر باید راه و سنتش را ادامه دهیم

 

ماموستا فریدون عبدالرحمن از سلیمانیه کردستان عراق در مراسم بزرگ میلاد پیامبر بزرگوار اسلام(ص)در مسجد جامع پاوه در سخنانی اظهار داشت: ما امروز در مراسم میلاد پیامبر بزرگوار اسلام هستیم ، در مراسمی که محبان آن حضرت به یاد آن حضور پیدا کرده اند.

 

وی افزود: خداوند که این جهان هستی و ماه و خورشید را درست کرد، پیامبران را برای هدایت بشر فرستاد وآخرین پیامبر، حضرت محمد(ص) را فرستاده است، برای انکه راه روشنایی را نشان دهد.

 

ماموستا فریدون عبدالرحمن گفت: ما در این روز مبارک و برای یادبود پیامبر بزرگوار به همدیگر مژده می دهیم، اما این کافی نیست بلکه اگر بخواهیم شامل شفاعت آن پیامبر شویم راه و سنت آن حضرت را باید ادامه دهیم.

 

وی در ادامه به توصیف صفات آن حضرت پرداخت.

 

ماموستا ملا عثمان سید احمد
ماموستا قادری توازن حریم کردستان ایران و عراق را حفظ کرده است

 

ماموستا ملا عثمان سید احمد از حلبچه عراق در پایان ضمن تقدیر و تشکر از امام جمعه پاوه در برگزاری این مراسم گفت: براستی توازن حریم کردستان ایران و عراق را حفظ کرده  است.

ماموستا ملا عثمان سید احمد از حلبچه عراق در سخنانی در مراسم میلاد پیامبر بزرگوار اسلام(ص) اظهار داشت: خداوند می فرماید که پیامبر بزرگوار اسلام(ص) برای جهانیان منشا رحمت بوده است.

 

وی افزود: امروز اگر اخلاق و روش خوب و پسندیده ای در بین مسلمانان حاکم است، برگرفته از آن سرور گرامی است.

 

 ماموستا ملا عثمان سید احمد با بیان اینکه در سایه رحمت پیامبر است که به رستگاری خواهیم رسید گفت: اگر پیامبر نبود ما خدا را نمی شناختیم و با تبعیت از پیامبر است که خداوند را می شناسیم.

 

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از امام جمعه پاوه در برگزاری این مراسم گفت: براستی بالانس حریم کردستان ایران و عراق را حفظ گرفته است.

2 پاسخ برای “ماموستا قادری :دشمن نمی‌تواندبرادری شیعه و سنی را خدشه‌دار کند/آیت الله علما :دشمن با پشتوانه دین و وحدت قادر به جنگیدن با ما نیست

  • باینگان در تاریخ آبان 21, 1398 گفت:

    حضور حاجی ماموستا ملا قادر قادری در کلیه جلسات ومولود خوانی ها مایه عزت برای پاوه و شهرستان پاوه می باشد آرزوی سلامتی وطول عمر ایشان را از خدای متعال خواستارم .بر کوری دشمنان ایشان لعنت

  • بهروزبابایی در تاریخ آبان 19, 1398 گفت:

    باسلام . سال ۵۸ در اولین بهار انقلاب اسلامی دشمنان انقلاب به همراه دست نشانده های داخلیشان چنان جو شیعه وسنی در جامعه غرب به راه انداخته بودن که شایع کرده بودن در جاده های مثلا شهر پاوه شیعه ها را سر می برند اما سوای هر گونه تعاریف یا خدایی ناکرده تملق و..مردی از دیار اورامانات، شمع گونه و پروانه صفت، آرام و در خفا،با درایت ومدیریت اتفاقات آن زمان، تمامی آرزوهای این دشمنان را یکی پس از دیگری نقش بر آب ساختند و برادران شیعه وسنی را دست در دست هم نهادند واین زمینه خوب وعالی امروزی را فراهم ساختندکه بنده وهزاران شهروند دیگر پاوه به مانند بنده شریک زندگیشان را از اهل تشیع گزیدند،صاحب زندگی وبچه شدند و سالهای سال در کنار هم بدون داشتن یک درصد مشکل مذهبی ادامه حیات میدهند.ماموستا قادری بزرگوار ما مردمان پاوه شهر علی الخصوص آنهایی که به مانند بنده، در بطن جامعه و فرهنگ های اهل تشیع، در حال گذران عمریم، بابت تمامی اعتماد سازیهایی که شخص حضرت والا در منطقه فراهم نمودین و باعث گردیدین که به احترام شما چنین محترمانه با ما برخورد نمایند، کمال تشکر و قدر ددانی ویژه داریم واز خداوند منان خواستاریم سایه شما را بر سر ما نگه دارد.