س 11 اردیبهشت 1403 ساعت 00:14

بهترین ماهی قزل آلای ایران در کوچکترین روستای اورامانات

بهترین ماهی قزل آلای ایران در کوچکترین روستای اورامانات

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : تولید انرژی پاک برق با استفاده از توربین در پرورش ماهی اخوان احمدی روستای نوخان در استان کرمانشاه بهترین ماهی قزل آلای ایران در روستای نوخان با فاصله ۱۱۰ کیلومتر از مرکزاستان کرمانشاه و در مسیر جاده اصلی کرمانشاه به شهرستان پاوه واقع شده است. این پرورش ماهی دارای […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : تولید انرژی پاک برق با استفاده از توربین در پرورش ماهی اخوان احمدی روستای نوخان در استان کرمانشاه

بهترین ماهی قزل آلای ایران در روستای نوخان با فاصله ۱۱۰ کیلومتر از مرکزاستان کرمانشاه و در مسیر جاده اصلی کرمانشاه به شهرستان پاوه واقع شده است.
این پرورش ماهی دارای ویژه گی های منحصر به فردی است از جمله اینکه از بهترین سرچشمه های اورامان و با آبی زلال و پاک و بدون هیچ گونه آلودگی و بدون سرازیرشده آب های جاری mahiرودخانه ای که ممکن است دارای آلودگی هااز جمله فاضلاب باشد با چشمه هایی زلال و با آبی بسیار سرد تولید و عرضه می گردد.
این روزها بسیاری از استخرهای پرورش ماهی به دلیل وجودبیماری خاص ماهی ها تعطیل شده اند اما این استخر پرورش ماهی همچنان با آب زلالش ماهی درجه یک و مرغوب تهیه می کند ، به طوری که ماهی هایش به خارج از کشور و به شهرهای اقلیم کردستان عراق ازجمله اربیل و سلیمانیه صادر میگردد و هواخواه زیادی دارد . این ماهی ها در محل استخر با قیمتی حدود ۵۰۰/۱۲ تومان به فروش میرسد . البته این قیمت همیشگی نیست و متغییر است و این درحالی است که قیمت این ماهی در بازارهای پاوه ۱۵۰۰۰ تومان و در بازار اربیل و سلیمانیه ۴۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ هزار تومان به فروش میرسد.
ویژگی برتر دیگر این پرورش ماهی تولید انرژی برق با توربین آبی است که انرژی تولیدی ذخیره ای تلمبه ای دارد و بدون نیاز به شبکه برق سراسری برق مورد نیاز پرورش ماهی خود را تولید و حتی به روستا هم برق میدهد و چراغ روستای کوچک نوخان با ۵ خانوار را روشن و تامین میکند .

باید برای این کار شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بابت تولید انرژی پاک برق با استفاده از توربین تشویقی و هدایای ویژه ای در نظر بگیرد.این تلاش مضاعف در دل دره های عمیق اورامان نشان از پایمردی مردان و زنانی سخت کوش دارد.
فاصله این روستا تا مرکز استان کرمانشاه ۱۱۰ کیلومتر و فاصله روستا تا شهرستان پاوه ۵۰ کیلومتر و در مسیر جاده کرمانشاه به شهر پاوه قرار دارد که از سه راهی روستای قوری قلعه و از مسیر روستای بزگوره می توان به بهشت رویایی نوخان رسید.

mahi (5

شایان ذکر است مدیریت این پرورش ماهی را آقای وزیر احمدی از اهالی شهر پاوه بر عهده دارد

نویسنده : محمدآشنا عباس منش 

وزیر احمدی

ماهی

 

7 پاسخ برای “بهترین ماهی قزل آلای ایران در کوچکترین روستای اورامانات

  • احمدی در تاریخ خرداد 31, 1394 گفت:

    09188321218 وزیر احمدی

  • سلام در تاریخ دی 10, 1393 گفت:

    سلام شماره تلفن رو لطفا بزارید

  • ناهید مولودی در تاریخ شهریور 10, 1393 گفت:

    ماهی فقط ماهی نوخان

  • سریاس در تاریخ شهریور 10, 1393 گفت:

    اب پرورش ماهی سفیدبرگ فاضلاب ابادی های شبانکاره وقوری قلعه ……..است اب پرورش ماهی روستای نوخان از چشمه قلانی میباشد

  • پیمان بهشتی زاده در تاریخ شهریور 9, 1393 گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت اقای احمدی

  • بشری عزیزی در تاریخ شهریور 8, 1393 گفت:

    سفید برگ خشک شد

  • ناشناس در تاریخ شهریور 8, 1393 گفت:

    به پای سپیدبرگ نمی رسد