س 11 اردیبهشت 1403 ساعت 01:07

یک بازداشت و یک مطالبه / محمود رستمی تبار

یک بازداشت و یک مطالبه / محمود رستمی تبار

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : امسال سال تلخی برای منابع طبیعی و جنگلهای کشور و استان ما بود. آمارهای اعلامی با سطوح سیاه شده و درختان سوخته و فعالیتهای انجمن هایی چون جوانان فعال انجمن ژیوای پاوه همخوانی ندارد.   جناب خلیل آقایی بعنوان نماینده پارلمانی جهاد کشاورزی در برابر نامه نمایندگان استان گلستان […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : امسال سال تلخی برای منابع طبیعی و جنگلهای کشور و استان ما بود. آمارهای اعلامی با سطوح سیاه شده و درختان سوخته و فعالیتهای انجمن هایی چون جوانان فعال انجمن ژیوای پاوه همخوانی ندارد.

 

جناب خلیل آقایی بعنوان نماینده پارلمانی جهاد کشاورزی در برابر نامه نمایندگان استان گلستان مبنی بر لزوم کنترل واردات برنج ایستاد و در صحن مجلس شورای اسلامی یقه پاره کرد.

 

در چهاردهم آذر ۹۶ علیرغم مخالفت جامعه دانشگاهی حوزه منابع طبیعی, با انتصاب وی بعنوان معاون وزیر جهاد و رییس سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور منصوب گردید.

 

در اردیبهشت ماه سال جاری در جمع مدیران حوزه کاری خود اظهارات عجیبی نمود «از فردا هیچ پرونده تخلفی پیگیری نمی شود. امروز من رییس سازمان جنگل ها هستم و به طبع این مسؤولیت،وظیفه دارم(به نقل از اسکان نیوز ،دوم اردیبهشت ماه سال ۹۸).

 

این اظهارات در حمایت از زمین خواران ایراد و سپس مخالفان و مدیران متعهد و دل سوزان حوزه منابع طبیعی را تهدید و دعوت به استعفا نمود. نتیجه استعفای تعدادی و مکاتبه عده دیگری را بدنبال داشت.

 

در تاریخ ششم آبان ماه خبر بازداشت وی رسمی و رسانه ای گردید. با مرور این چند موضوع , علت بی توجهی و یا کم توجهی های عجیب را در حوادث مرتبط با آتش سوزی های استان و اورامانات و قلع و قمع جنگل و تغییر کاربری های مختلف را متوجه می گردیم.

 

تنه سوخته درختان بلوط و فریاد اعضای انجمن ژیوای پاوه در نبرد با آتش سوزی مراتع و ناله جانوران مختلف به ما می گفت که سکّاندار اصلی این مجموعه برای منابع طبیعی این سرزمین سینه چاک نمی کند.

 

ممکن است اینک مشخص شود که چرا هیچ پرونده ای تشکیل نشد و اگر شد رسانه ای نگردید. هیچی مجرمی تنبیه نگردید. اینک که خبر بازداشت وی رسانه ای گردیده است چه کسی پاسخگوی تن سوخته شهدا و جانبازان و ایثارگران راه حفاظت از منابع طبیعی و جنگلها و هزاران اصله درخت سوخته و تنوع زیستی زغال شده است؟ کاش مسئولان مربوطه کمی بیشتر به سخن دل دوستداران طبیعت گوش دهند و سمن های محیط زیستی را فقط نردبانی برای صعود نبینند.