د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 12:30

بی توجهی و وعده های پوچ وزارت راه/ آقای نوبخت در حق مردم استان کرمانشاه ظلم کرد

بی توجهی و وعده های پوچ وزارت راه/ آقای نوبخت در حق مردم استان کرمانشاه ظلم کرد

به گزارش سلام پاوه:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از وزیر راه و شهرسازی به علت قصور در بازسازی جاده‌های منطقه اورامانات و نیمه تمام ماندن راه آهن کرمانشاه، گفت: نابسامانی و غیر استاندارد بودن جاده های این منطقه گردشگری، ظلم بزرگی در حق مردم است، مردمی که در ۸سال دفاع مقدس آسیب […]

به گزارش سلام پاوه:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از وزیر راه و شهرسازی به علت قصور در بازسازی جاده‌های منطقه اورامانات و نیمه تمام ماندن راه آهن کرمانشاه، گفت: نابسامانی و غیر استاندارد بودن جاده های این منطقه گردشگری، ظلم بزرگی در حق مردم است، مردمی که در ۸سال دفاع مقدس آسیب دیده اند و حقشان بی توجهی نیست.شهاب نادری

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:شهاب نادری تصریح کرد:راه آهن کرمانشاه طی ۱۶ سال گذشته بارها مسوولان زمان‌های متعددی را برای بهره‌برداری از این پروژه ریلی مطرح کردند اما با رسیدن به زمان مقرر، وعده ها محقق نمی‌شد، به هرحال با رایزنی ها وتلاش نمایندگان و همچنین پیگیری های متعدد استاندار کرمانشاه طرح با جدیت بیشتری دنبال شد تا اینکه  سوت قطار به صدا درآمد.

 

نادری: متاسفانه آقای نوبخت درحق مردم غرب کشورواستان کرمانشاه ظلم کرد

وی با اشاره به اینکه متاسفانه آقای نوبخت درحق مردم غرب کشورو استان کرمانشاه ظلم کرد، گفت: بزرگترین پروژه ریلی بین المللی که قرار بود شرق به غرب را بهم متصل کند اما بعد از گذشت این همه سال تنها به کرمانشاه رسیده که آن هم ایستگاهی در حد یک محله و یا ایستگاه روستایی است.

 

 

نادری خاطرنشان کرد: بودجه ای که قرار شد برای این پروژه بین المللی در نظر گرفته شود متاسفانه تنها ۶۰میلیارد به آن اختصاص یافت، درحالی که برای یک پروژه داخلی مانند راه آهن رشت – ساری ۱۰۰میلیارد بودجه اختصاص داده شد و این منطقی و انصاف نیست که این همه تبعیض بین استان ها قا ئل شد، چرا که اگر قطار تهران بغداد به بهره برداری می رسید هم از نظرتوسعه مبادلات اقتصادی بین شرق و غرب و هم از نظر ورود زا ئران کربلا این همه دغدغه و مشکل نداشتیم.

 

نماینده اورامانات با اشاره به بیانات “مقام معظم رهبری” که کرمانشاه را سینه ستبر کشور معرفی کردند، تصریح کرد: قطعا ما سینه ستبرکشور هستیم و در هر شرایطی از آب و خاک سرزمینمان دفاع خواهیم کرد، اما آیا مردم مظلوم و محروم این منطقه نباید از کمترین امکانات و توسعه نسبی برخوردار باشند؟

 

وی با بیان اینکه متاسفانه ما هم براساس قول و وعده مسوولین به مردم قول می دهیم، افزود: مسوولان بخصوص وزارت راه و شهرداری دراین خصوص وعده های پوچ دادند و هیچ کدام از این وعده ها عملی نشد و هیچ اقدام مثبتی برای مردم استان کرمانشاه صورت نگرفت.

منوریل کرمانشاه کاری منسوخ شده

شهاب نادری در پاسخ به این سوال که منوریل کرمانشاه به چه نتیجه ای رسیده است، تصریح کرد: این اتفاق منسوخ شده  بود و بدون کار کارشناسی شروع شد و نباید صورت می گرفت، متاسفانه نه تنها دردی را دوا نکرد بلکه منجر به از بین رفت درختان مسیر منوریل شد و بافت شهری را نیز از بین برد وهمچنین بودجه های سنگینی هم برای آن هزینه شد که درنهایت بدون نتیجه ماند که طول کشیدن این پروژه نیزجای سوال دارد!!!

 

 

وزیر راه باید جوابگوی مردم استان کرمانشاه باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بنده بارها در دیدار با وزیر راه و شهرسازی در سال های گذشته نسبت به وضعیت بحرانی و نامناسب جاده روانسر به کرمانشاه و برخی دیگر از جاده های منطقه هشدار دادم، اما تاکنون هیچ اقدامی برای رفع مشکلات این منطقه صورت نگرفته است.

 

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسرافزود: مسوولان بخصوص وزیر راه و شهرسازی باید جوابگوی مردم منطقه اورامانات باشند زیرا مسوول اصلی حوادث جاده ای، شخص وزیر راه خواهد بود و این حق مردم نیست که در بدترین شرایط زندگی کنند.

جاده های مرگ

نادری تصریح کرد: بارها در تمام تریبون ها اعلام کرده ایم که جاده های استان کرمانشاه بخصوص روانسر به کرمانشاه نیازبه اجرای طرح های عمرانی از جمله تعریض جاده و نصب علائم ایمنی و راهنمایی است، اما متأسفانه تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

 

 نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: جاده روانسر به کرمانشاه و بسیاری از جاده های منطقه در شرایط کنونی به جاده های مرگ تبدیل شده اند و هر روز جان تعدادی از هموطنانمان را می گیرد چرا که اغلب جاده های اورامانات تک بانده بوده و این مساله بر تشدید تصادفات جاده ای اثرگذار است، بنابراین وزارت راه و شهرسازی باید فکری به حال راه های شهری و روستایی منطقه بکند.

 

وی افزود: مردم غرب چه گناهی کرده اند که در نقطه صفر مرزی قرار گرفته اند و کمترین توجهی به آنها نمی شود در حالی که هر زمان نیاز بوده است اولین کسانی بودند که از مرزها دفاع کردند تا یک وجب از خاک کشور را به دست دشمن ندهند.

 

عضو کمیسیون مجلس با بیان اینکه مردم ولایت مدارکرمانشاه در ۸سال دفاع مقدس آسیب دیده اند و حقشان بی توجهی نیست، خاطرنشان کرد: منطقه اورامانت دارای پتانسیل های زیادی است ولی به دلیل اینکه مسوولان نهایت بی توجهی را به این منطقه داشته اند و بالاترین آمار بیکاری را نیز دارد.

 

وی در پایان گفت: مسوولان باید یک دید مثبتی به استان کرمانشاه داشته باشند چرا که مردم غرب مستحق این بی محبتی ها نیستند مردم کرمانشاه لایق بهترین امکانات و شایسته ترین خدمات هستند.

 

گفتگو:لیلا الیاسی

منبع:سایت خبری رخداد تهران

یک پاسخ برای “بی توجهی و وعده های پوچ وزارت راه/ آقای نوبخت در حق مردم استان کرمانشاه ظلم کرد

  • معین در تاریخ مهر 14, 1398 گفت:

    جناب نماینده همه مسولین به اورامانات خودی وغیر خودی من جمله پاوه ظلم مضاعف کردن جناب نمابنده تو خود خوب میدانی جریان امهال وام شده مثل بازشدن مرز شوشمی در این واپسین وآخرین نغسهای مانده نمایندگی شما هیچ کدام محقق نخواهد شد چون امهال وام اگه محقق شود طبق قانون کلیه وامها زلزله ۹۶بخشیده خواهد شد واین خود نیز به ضررکل ایران است پس لطفا این چند ماه کوتاه هم وعده پوشالی ندهیدکه با این زمان کم به سرانجام نخواهد رسید