ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 16:13

فاز نخست پروژه مسکن مهر «تپه کوله» پاوه با حضور وزیر کار افتتاح شد/ عکس

فاز نخست پروژه مسکن مهر «تپه کوله» پاوه با حضور وزیر کار افتتاح شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : ۱۹۲ واحد از پروژه ۶۲۰ واحدی مسکن مهر «تپه کوله» پاوه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری رسید. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : فاز نخست پروژه ۶۲۰ واحدی مسکن مهر «تپه کوله» پاوه لحظاتی پیش با حضور شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بازوند […]

به گزارش سلام پاوه : ۱۹۲ واحد از پروژه ۶۲۰ واحدی مسکن مهر «تپه کوله» پاوه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : فاز نخست پروژه ۶۲۰ واحدی مسکن مهر «تپه کوله» پاوه لحظاتی پیش با حضور شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بازوند استاندار کرمانشاه، نادری نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسؤولان استان و شهرستان افتتاح شد.وزیر کار

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پروژه مسکن مهر تپه کوله پاوه به افتتاح ۱۹۲ واحد مسکونی از تعاونی مسکن مهر شهر پاوه نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه در مجموع ۶۲۰ واحد است که امروز ۱۹۲ واحد آن افتتاح شد و مابقی نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصد در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

دکتر شریعتمداری با بیان اینکه این پروژه تا سال ۹۲ تعطیل بود، گفت: با همت استاندار و مسئولان محلی ساخت این پروژه از سر گرفته شد و اکنون شاهد افتتاح بخشی از این واحدها هستیم.

 

وی تصریح کرد که زیرساخت های لازم برای ساخت ۶۰۰ واحد مسکن مهر جدید در پاوه وجود دارد و در صورت داشتتن متقاضی می‌توانیم این واحدها را نیز احداث و واگذار کنیم اما فعلا متقاضی نداریم.

مدیر پروژه مسکن مهر «تپه کوله» پاوه در گفت‌وگو با خبرنگار سلام پاوه در حاشیه این مراسم، اظهار داشت: این پروژه در سال ۸۹ با قرداد سه جانبه بین بنیاد مسکن ،بانک مسکن و شرکت سازنده (چیلکو)برای ساخت یک‌هزار و ۲۴ واحد قرارداد منعقد شده که در سال ۹۰ پیمانکار با ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه را نیمکاره رها میکند .

محمد نادری افزود: این پروژه در سال ۹۱ از بنیاد مسکن تحویل راه و شهرسازی می‌شود و به مدت چهار سال هیچگونه عملیات اجرایی بر روی آن انجام نگرفته تا اینکه تعاونی‌ها برای احقاق حقوق اعضای خود در سال ۹۴ موضوع تعطیلی پروژه را پیگیری می‌کنند و در سال ۹۵ آن‌را از راه و شهرسازی تحویل و عملیات تکمیل و ساخت ۶۲۰ واحد پروژه را شروع می‌کنند و اکنون ۱۹۲ واحد آن آماده تحویل و مابقی تا پایان سال جاری به اعضا تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به توپوگرافی منطقه عملیات محوطه‌سازی پروژه مسکن مهر تپه کوله پاوه بسیار سخت و با هزینه بالا همراه خواهد بود.

نادری با اشاره به ‌کیفیت این پروژه، یادآور شد: پروژه دارای سازه بتنی صنعتی است که یکی از بهترین و محکم‌ترین سازه‌های روز دنیا محسوب می‌شود و در مقابل زلزله بسیار مقاوم است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز در ادامه این گفت‌وگو، گفت: فاز اول پروژه مسکن مهر ۶۲۰ واحدی تپه کوله پاوه که شامل ۱۹۲ واحد است، امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری رسید.

 

مسعود شریفی افزود: هزینه آماده‌سازی کل محوطه به‌دلیل توپوگرافی پاوه  ۱۶ میلیارد تومان برآورد شده، البته عمده فعالیت محوطه‌سازی انجام شده است.

 

وی هزینه آماده کردن این ۱۹۲ واحد را ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: سازه این پروژه بسیار مقاوم است به طوری که در زلزله آبان‌ماه سال ۹۶ کوچکترین آسیبی به آن وارد نشد.

 

به گفته شریفی، واحدهای باقی‌مانده پروژه  ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام، تنها نیازمند گازکشی و نصب آسانسور است.

وزیر کار