د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 17:18

استاندارکرمانشاه:مذاکره با مقامات کردستان عراق برای برقراری تردد مسافری از مرز شوشمی /شهاب نادری :تاکید برتسریع گاز رسانی به نوسود/انتقاد از وضعیت راهها

استاندارکرمانشاه:مذاکره با مقامات کردستان عراق برای برقراری تردد مسافری از مرز شوشمی /شهاب نادری :تاکید برتسریع گاز رسانی به نوسود/انتقاد از وضعیت راهها

به گزارش سلام پاوه : در بازدید یک روزه استاندار و نماینده مردم پاوه و اورامانات از مرز شوشمی نشست شورای اداری این بخش به ریاست استاندار برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست امام جمعه نوسود و فرماندار پاوه به ایراد سخنرانی پرداختند و ضمن مطرح کردن مشکلات مرز شوشمی […]

به گزارش سلام پاوه : در بازدید یک روزه استاندار و نماینده مردم پاوه و اورامانات از مرز شوشمی نشست شورای اداری این بخش به ریاست استاندار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست امام جمعه نوسود و فرماندار پاوه به ایراد سخنرانی پرداختند و ضمن مطرح کردن مشکلات مرز شوشمی به موضوع بیکاری و تسریع در گاز رسانی به شهر نوسود تاکید کردند.

استاندار کرمانشاه

مذاکره با مقامات اقلیم کردستان عراق برای برقراری تردد مسافری از مرز شوشمی

 

استاندار کرمانشاه صبح امروز پس از بازدید از مرز شوشمی و بررسی مشکلات و مسائل زیرساختی این مجموعه در نشست شورای اداری این بخش ضمن تشکر از امام جمعه نوسود و نماینده مردم پاوه و اورامانات گفت: لازم است از آقای نادری که همیشه پیگیری مشکلات مردم اورامانات می باشد تشکر کنم و بگویم چرا که خیلی از امورات را ایشان پیگیری می کند.

مهندس بازوند با بیان اینکه برای تکمیل زیر ساختهای مرز شوشمی اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است گفت :مبلغ ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت های این مرز مهم در نظر گرفته شده و هم اکنون عملیات اجرایی این پروژه توسط راه و شهرسازی در جریان است‌.علاوه بر این مبلغ، یک و نیم میلیارد دیگر تخصیص داده ایم تا زیرساخت های مورد نیاز این مرز مهم فراهم شوند.

 

هوشنگ بازوند افزود:در کنار برقراری عبور کالا، یکی از مطالبات جدی مردم منطقه اورامانات موضوع برقراری امکان تردد مسافری از مرز شوشمی است‌.

 

وی افزود : دولت ایران موضوع تردد مسافر از مرز شوشمی را به رسمیت شناخته است ولی اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق هنوز با این موضوع موافقت نکرده اند.

 

استاندار کرمانشاه افزود :ترجیحا در گام اول مشغول مذاکره با استانداران مرزی و مقامات اقلیم کردستان هستیم تا مشکل تردد مسافرین را از طریق آن ها حل کنیم.

 

مهندس بازوندگفت : هیئت دولت با گذراندن یک مصوبه، مرزهای شوشمی، شیخ صله و سومار را رسمی کرد که دو تا از این مرزها در منطقه اورامانات قرار دارد.

 

بازوند افزود: رسمی شدن مرز شوشمی یک فرصت ویژه در اختیار مدیران برای توسعه و عمران منطقه گذاشته است که باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم.

 

وی افزود: از مرز شوشمی سال هاست شاهد تجارت کالا بوده ایم و امسال نیز امکان تردد مسافری برای مرز فراهم شده است.تبدیل شوشمی به مرز گردشگری می تواند درآمدهای پایداری را نصیب مردم عادی منطقه کند و در مقایسه با تبادل کالا، توسعه پایدارتری را شکل دهد.

 

استاندار کرمانشاه با اعلام این خبر که هفته آینده با استاندار حلبچه دیداری با محوریت رفع مشکلات تردد مسافری از مرز شوشمی خواهیم داشت گفت : بی گمان برقراری تردد مسافری بر اقتصاد اقلیم کردستان و منطقه اورامانات تاثیر مثبت دارد.

 

مهندس بازوند در بخش دیگیری از سخنانش به موضوع ثبت جهانی اورامانات اشاره داشت و گفت : با تاکید رئیس جمهور پروژه ثبت منظر جهانی اورامانات به شکل ویژه توسط مجموعه دولت دنبال می شود که اینکار در طول عمر چهل ساله انقلاب بی سابقه است.

 

وی افزود :موضوع قوانین حریم راه یک مانع جدی برای سرمایه گذاری در طرح های گردشگری به وجود آورده است. برای حل این مشکل رایزنی های خوبی با معاونت راهداری وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است. و در همین راستا قرار است لیستی از پروژه های سرمایه گذاری خدماتی و بین راهی تهیه شود و با رعایت یک حریم راه منطقی به وزارتخانه برای تصویب ارائه شود. معتقدیم همانگونه که در جاده چالوس امکان احداث مجتمع های خدماتی کنار جاده ای داده شده، در اورامانات نیز این امکان مشابه فراهم شده است.

 

شهاب نادری 

تسریع در گاز رسانی به شهر نوسود/انتقاد از وضعیت راهها

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست شورای اداری بخش نوسود با بیان مشکلات بخش نوسود و شهرهای نوسود و نودشه افزود: گاز رسانی به این بخش باید سرعت بگیرد و بر به بهره برداری رسیدن این پروژه تاکید کرد.

 

شهاب نادری با انتقاد از وضعیت زیر ساختهای مرز شوشمی گفت : متاسفانه با وجود اینکه مرز شوشمی با مصوبه هیئت محترم دولت سرانجام رسمی شد اما ما شاهد زیر ساخت مناسبی در این مرز نیستیم .

 

وی با انتقاد شدید در خصوص راه های اورامانات و نوسود و وضعیت آنتن دهی در بخش نوسود از استاندار درخواست دستور ویژه برای رفع این مشکلات را داشت .

 

نادری گفت :ماده ۲۳ برای پروژه تعریض جاده از قزانچی تا مرز شوشمی به اتمام رسیده است اما نمی دانم چرا این پروژه خوابیده است.

نماینده مردم پاوه و اورامانات ضمن تقدیر و تشکر از استاندار بخاطر حضور در نقطه صفر مرزی گفت: مسئله مرز شوشمی برای مردم کل اورامانات است اما شرایطی که اکنون حاکم است، با ثبت جهانی اورامانات وضعیت زیر ساختها و جاده ها و آنتن دهی ما در این منطقه  همچنان با مشکل همراه است.

 

شهاب نادری با بیان مطالبات عمومی مردم نوسود افزود: تسریع در گاز رسانی به شهر نوسود و وضعیت راه های نوسود از مهمترین مطالبات به حق مردم نوسود است.

 

وی گفت: درآمد مرز شوشمی اگر در گذشته برای زیر ساخت خود این مرز هزینه می شد ما امروز مشکلی نداشتیم و الان ما با استقرار واحدهای اداری و نظامی در مرز با مشکل روبرو نبودیم.

 

نادری با اشاره به تصادفات جاده ای و کشته شدن چندین باره مردم اورامانات در این جاده ها افزود: ماده ۲۳ برای پروژه تعریض جاده از قزانچی تا مرز شوشمی به اتمام رسیده است اما نمی دانم چرا این پروژه خوابیده است.

 

وی گفت: بنا به دستور وزیر ما دستگاهها و ماشین آلات استانهای دیگری را برای کار به این استان آوردیم، که متاسفانه مدیران ما همان دستگاهها را بدون استفاده پس دادند .

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از استاندار گفت: مهندس بازوند در بحث ثبت جهانی اورامانات تلاش مضاعفی را به کار گرفتید چرا که این کار، کار بسیار ارزشمند و دارای امتیازهای خاصی از سازمان یوسنکو برای منطقه خواهد بود.

 

شهاب نادری با اشاره به خدمات سپاه پاسداران در مرز نیز گفت: طی گفتگوهایی که با مسئولان ارشد این سازمان داشته ام، اعلام کردند که ما در بحث خدمت به مردم اورامانات هیچ مشکلی نداریم و هرکجا که بحث از ما باشد، ما پای کار خواهیم بود.

 

وی به مطالبات شهرداری و شورای نوسود نیز اشاره داشت و گفت : از استاندار محترم درخواست داریم در خصوص زمین چمن برای نوسود و اعتبار برای تکمیل ساختمان شهرداری تصمیمات و اعتبارات لازم در نظر گرفته شود.

 

نادری خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای شهر نوسود از ارزش افزوده شد. و بر تسریع بر گاز رسانی سریع به شهر نوسود نیز تاکید کرد.