د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 01:50

مدیر یک رسانه باید حکیم باشد/ جامعه امروزی گرفتار اضطراب است

مدیر یک رسانه باید حکیم باشد/ جامعه امروزی گرفتار اضطراب است

به گزارش سلام پاوه : امام جمعه پاوه گفت: اگر مدیر یک رسانه بخواهد کارش روند مثبتی داشته باشد، باید حکیم بوده و در مسیر حرکت خویش اول فکر و سپس عمل کند. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : ماموستا ملاقادر قادری عصر دیروز در نشست اصحاب رسانه پاوه، حکیم بودن را از خصوصیات بارز یک مدیر […]

به گزارش سلام پاوه : امام جمعه پاوه گفت: اگر مدیر یک رسانه بخواهد کارش روند مثبتی داشته باشد، باید حکیم بوده و در مسیر حرکت خویش اول فکر و سپس عمل کند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : ماموستا ملاقادر قادری عصر دیروز در نشست اصحاب رسانه پاوه، حکیم بودن را از خصوصیات بارز یک مدیر رسانه دانست و اظهار داشت: رسالت رسانه‌ها، خبررسانی و آگاهی دادن به مردم، نشر معلومات و علم جدید به بشر و در واقع بیدار کردن مردم است که بدانند در دنیا چه می‌گذرد.

 

امام جمعه پاوه بارزترین کار رسانه را نقد از جامعه برای اصلاح آن دانست و گفت: نقد منصفانه نوعی دلسوزی است که رسالت رسانه و در حقیقت بارزترین ویژگی مثبت آن، برای تصحیح و اصلاح است.

 

وی هر رسانه را حاوی ۲ پیام ایجابی و سلبی دانست و خاطرنشان کرد: همه رسانه‌ها از جمله محراب، صداوسیما، روزنامه‌ها و سایت‌ها، هم می‌توانند نقش سلبی و منفی و هم نقش ایجابی و تشویقی داشته باشند.

 

قادری با اشاره به انواع رسانه‌های امروزی، گفت: در عصر ما سه نوع رسانه؛ مسموع (شنیداری) همانند رادیو، مشهود همانند تلویزیون و ماهواره و مکتوب یا خواندنی مانند کتب، مجلات، روزنامه و سایت‌ها، وجود دارند که در این میان رسانه مشهود پیشتازتر از بقیه رسانه‌هاست چرا که فهم آن آسان‌تر است.

 

وی حکیم بودن را از خصوصیات بارز یک مدیر رسانه دانست و گفت: عقلای ما معتقدند اگر مدیر یک رسانه بخواهد کارش روند مثبتی داشته باشد باید حکیم بوده و در مسیر حرکت خویش اول فکر و سپس عمل نماید.

 

امام جمعه پاوه اضافه کرد: مدیر هر رسانه باید خیلی هوشیار باشد و از انتشار هر مطلبی که به‌دستش می‌رسد خود‌داری کند، زیرا احتمال دارد کسی که آن مطالب را برایش می‌فرستد دنبال تخریب وی باشد.

 

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید حقوق همه مردم را رعایت کنند، گفت: قرآن کریم به این موضوع اشاره کرده و در آیه ۱۵۳ سوره انعام می‌فرماید: وقتی سخن می‌گوئید به عدالت سخن بگوئید وحقوق همه را رعایت کنید.

 

قادری جامعه امروزی را گرفتار اضطراب دانست و گفت: امروزه دشمنان به خصوص برای دنیای اسلام انواع اضطراب سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را به راه انداخته و دارند فرزندان ما را به سمت بی‌دینی و فساد سوق می‌دهند و در واقع در دنیایی پر از مصیبت و گرفتاری قرار گرفته‌ایم که سبب شده هر روز اضطراب در جامعه ما فزونی یافته است.

 

وی افزود: دشمنان مملکت ما نیز دارند شبانه‌‌روز بر علیه ما دسیسه می‌کنند؛ ما هم باید هوشیارتر باشیم و اگر نقد می‌کنیم سعی کنیم نقدمان منصفانه بوده و خوراک برای دشمنان نباشد.

 

امام‌ جمعه پاوه در پایان ضمن تبریک مجدد و خسته نباشید به تلاشگران عرصه خبررسانی، خاطرنشان کرد: سعی کنید مطالب و اخبار منتشره در سایت‌هایتان محکم و مستند باشد، هر چند از آن نقد و طرفدارتان کم باشد و اگر می‌خواهید عمرتان طولانی و خدمتتان نیز بیشتر شود باید آرام و معتدل حرکت کنید.

 

وی کار فرهنگی را از همه کارها خطرناک‌تر، خسته‌کننده‌تر و دشمن‌سازتر دانست و گفت: بکوشید احترام به حقوق دیگران، صبر در راه وظیفه و تحمل نقد دیگران جزو برنامه کاریتان باشد.

 

گفتنی است، مدیران سایت‌های خبری پاوه به بیان نقطه نظرات و درد دل‌های خود پرداختند و در پایان از سوی حاج ماموستا قادری به رسم یادبود هدایایی تقدیم آنان شد.