ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 23:30

امام جمعه پاوه: شناخت از مسائل مهم سياسي و اجتماعي مستلزم مطالعه است

امام جمعه پاوه: شناخت از مسائل مهم سياسي و اجتماعي مستلزم مطالعه است

به گزارش سلام پاوه و به نقل از پایگاه اینترنتی حاج ماموستا ملاقادر قادری: امام جمعه پاوه در جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز پاوه با اشاره به اينكه مطالعه زمینه ساز آگاهی است و شناخت از مسائل مهم سياسي، اجتماعي و فرهنگي مستلزم مطالعه است، افزود: متاسفانه با وجود پيشينه و قدمت فرهنگي جند هزار […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از پایگاه اینترنتی حاج ماموستا ملاقادر قادری: امام جمعه پاوه در جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز پاوه با اشاره به اينكه مطالعه زمینه ساز آگاهی است و شناخت از امام جمعه پاوهمسائل مهم سياسي، اجتماعي و فرهنگي مستلزم مطالعه است، افزود: متاسفانه با وجود پيشينه و قدمت فرهنگي جند هزار ساله پاوه و وجود اساتيد مجرب و اديبان و عرفاي بزرگ و نامي، ميزان كتابخواني و سطح مطالعه در اين شهرستان ضعيف است.

به گزارش روابط عمومي دفتر امام جمعه پاوه ، ماموستا ملا قادر قادري روز چهار شنبه ( 10 مهر ) در جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز که در محل سالن جلسات فرمانداری پاوه تشکیل شده بود به جايگاه و اهميت كتاب و كتابخواني از ديدگاه اسلام  اشاره كرد و افزود: کتاب اگر در هر مکتب و دینی غریب باشد در مکتب و دين ما غریب نیست.

وی با ذکر دیدگاه و سخن مشاهیری از ملیت‌های مختلف به تأثیرات مثبت انس با کتاب در جوامع مترقی اشاره و گفت : بزرگان معتقدند ركن اساسي تمدن در هر جامعه‌اي كتاب است ، و در هر شهري كه كتاب و كتابخوان وجود نداشته باشد نميتوان آن شهر را شهري متمدن ناميد.

امام جمعه پاوه با اشاره به اينكه مطالعه زمینه ساز آگاهی است و شناخت از مسائل مهم سياسي، اجتماعي و فرهنگي مستلزم مطالعه است، افزود: متاسفانه با وجود پيشينه و قدمت فرهنگي جند هزار ساله پاوه و وجود اساتيد مجرب و اديبان و عرفاي بزرگ و نامي، ميزان كتابخواني و سطح مطالعه در اين شهرستان ضعيف است كه بخش مهمي از آن به دليل عدم تشويق جوانان به مطالعه و كتابخواني از سوي متوليان امر است.

وی عدم توجه به مراكز ديني و مذهبي از جمله مساجد را بخش ديگري از ضعف ميزان كتابخواني در شهرستان عنوان كرد و به متوليان نهاد كتابخانه‌ها توصيه كرد با وارد شدن به حوزه‌هاي مختلف از جمله مناسبت‌ها و اهداي كتاب به عنوان جايزه به جوانان و نوجوانان و اهداي كتاب به مراكز ديني و مذهبي در جهت توسعه كتابخواني تلاش كنند  .

امام جمعه پاوه در ادامه گفت : هر کاری هزینه خاص خود را دارد لذا برای ترویج کتابخوانی باید سرمایه گذاری نماییم

وي پيشنهاد نمود براي تشويق مردم به كتابخواني قفسه‌های کتاب را درقهوه خانه‌ها، پارک‌ها، مكانهاي شلوغ و مساجد تعبیه نموده تا علاقمندان بتوانند به سهولت به كتاب دسترسی داشته باشند و از آن استفاده نمایند.

ماموستا ملا قادر قادری در پايان با توجه به ظرفیت موجود شهرستان و استعداد وافر جوانان عنوان نمود برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به دلیل استعداد جوانان‌مان مأیوس نیستيم اما در واقع در ارائه شیوه‌ها گله‌مندم.

فرماندار پاوه نيز گفت: شهرداري ها ملزم به پرداخت بموقع سهم نيم درصد كتابخانه هاي عمومي هستند و در اين زمينه كوتاهي از هيچ كسي پذيرفته نيست

حسين خدرويسي با بيان اينكه در حوزه فرهنگي پاوه از مراكز مهم استان و كشور است، افزود: اين شهرستان ظرفيت انجام و اجراي كارهاي بزرگ فرهنگي را دارد

وي اظهار كرد: مردم فرهنگ دوست پاوه آگاهانه در تمامي مقاطع حساس در كنار مسوولان حضور داشته لذا اجراي برنامه هاي بزرگ فرهنگي در اين شهرستان ضروري است  .

بهرامی کارشناس اداره کل کتابخانه های استان نيز با تشریح وتبیین اهداف انجمن خیرین کتابانه ساز افزود:استان کرمانشاه رتبه اول در راه اندازی انجمن های خیرین کتابخوان ساز را در سطح کشور داراست  .

مسئول كتابخانه هاي عمومي پاوه نيز با گلايه از عدم پرداخت بموقع سهم نيم درصد شهرداري ها به عنوان حاميان اصلي كتابخانه ها خواستار پرداخت اين سهم توسط شهرداري ها شد

رحمت محمدي سرانه فضاي كتابخانه اي در شهرستان پاوه را ۷/۲ متر مربع عنوان كرد و گفت: اين ميزان از ميانگين استان بالاتر است و با احداث دو كتابخانه عمومي شهر بانه وره كه از مصوبات سفر مقام معظم رهبري است و كتابخوانه مركزي پاوه ميزان فضاي كتابخانه اي اين شهرستان به هشت متر مربع يعني ميانگين كشوري خواهد رسيد  .

در نهایت بعداز بحث و تبادل نظر اعضای هیئت مؤسس و هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز پاوه به شرح ذیل انتخاب شدند.

اعضای هیئت مؤسس انجمن خیرین کتابخانه ساز پاوه:

محمدفاروق یوسفی، ملا احمد مبارکشاهی و رحمت محمدی

اعضای هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز پاوه:

   محمدفاروق یوسفی: رئیس هیئت مدیره انجمن – مهدی عبدی : نائب رئیس هیئت مدیره   – مصلح قادری   :  مدیر عامل   –  رحمت محمدی : خزانه دار   –  دکتر جزاء راهگان   : منشي

ملا احمد مبارکشاهی و علی صالح اعضای انجمن انتخاب شدند