د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 20:22

شکست حصر پاوه یک حماسه مقدس و ارزشمند است/دشمن راهی جزو پذیرش شکست در مقابل مردم ایران ندارد

شکست حصر پاوه یک حماسه مقدس و ارزشمند است/دشمن راهی جزو پذیرش شکست در مقابل مردم ایران ندارد

به گزارش سلام پاوه : مراسم حماسه ۲۶ مرداد و شکست حصر پاوه با حضور سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج مستصعفین، امام جمعه پاوه، سردار ریحانی، سردار عظیمی، سردار باباخانی، بردار شهید چمران، علما و روحانیون و مسئولین دولتی، نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم در سالن امام خمینی پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار […]

به گزارش سلام پاوه : مراسم حماسه ۲۶ مرداد و شکست حصر پاوه با حضور سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج مستصعفین، امام جمعه پاوه، سردار ریحانی، سردار عظیمی، سردار باباخانی، بردار شهید چمران، علما و روحانیون و مسئولین دولتی، نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم در سالن امام خمینی پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در این مراسم شهیدان خونین حماسه پاوه را مایه عزت سربلندی و دوام و بقای نظام جمهوری اسلامی دانست.

سرداربهمن ریحانی اظهار داشت: اگر نگاهی به دفتر خاطرات نظام جمهوری اسلامی و انقلاب داشته باشیم بعضی از حوادث و رویدادها بسیار بیاد ماندنی هستند، آنچنان این حوادث حساس‌اند که سرنوشت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در این جغرافیای ارزشمند به این حماسه و به این روز گره خورده است.

 

وی افزود: بدون شک حماسه خونین پاوه از روزهای حساس، ارزشمند، بیادماندنی و یکی از صحنه‌های زیبای این تابلوی ارزشمند نظام جمهوری اسلامی است؛ آن‌قدر مهم و حساس که امام عظیم‌شان فرمان تاریخی برای آن صادر کردند.

 

ریحانی در تشریح اهمیت فرمان حضرت امام خمینی‌(ره )، افزود: این فرمان یک دستور بیادماندنی بود که امید دشمنان برای سقوط این جغرافیا و جدا کردند آن را از جمهوری اسلامی به یاس مبدل کرد؛ فرمانی که اگر آن را معجزه بنامیم کم نگفته‌ایم، پیوند امام و امت با این فرمان همه توطئه‌های دشمن در راستای به چالش کشیدن این منطقه را نابود کرد.

 

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ع) استان کرمانشاه به اعتقادات راسخ و پایبندی مردم پاوه و اورامانات به آرمان‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مردم خونگرم و سربلند اورامانات به‌خصوص پاوه اعتقادی راسخ و محکم به نظام و امام(ره) داشتند و با آن تفکرات و اعتقادات انقلابی محکم در صحنه بودند و همان زمان تعداد بسیاری از پاسداران محلی و پیش‌مرگان کرد مسلمان مسؤولیت حراست و حفاظت از این دیار را  برعهده داشتند.

 

وی ادامه داد: دشمنان اسلام نمی‌توانستند این وضعیت را تحمل کنند که مردم مقاوم پاوه براساس تفکرات انقلابی، مذهبی و دینی در مقابل آنان ایستاده و از جغرافیا و حکومت حفاظت می‌کنند، لذا توطئه‌های بسیاری را برعلیه این منطقه رقم زدند.

 

ریحانی با یادآوری جنایات ضدانقلاب‌ها در سال ۵۸ در پاوه، گفت: به خاک و خون کشیدن مردم بی‌دفاع پاوه، شهادت بسیاری از پاسداران و پیش‌مرگان مسلمانی که داوطلبانه برای حفاظت از این منطقه پای‌کار آمده بودند همه جنایت‌های ضدانقلاب‌ها در این منطقه است که اگر فرمان تاریخی امام(ره)نبود فاجعه بزرگ و بسیار بزرگتری از آنچه برای پاوه اتفاق افتاد؛ رقم زده می‌شد.

 

وی افزود: آن زمان هیچکس فکر نمی‌کرد امام راحل(ره) چنین فرمانی را صادر کند و از تمامی نقاط کشور، مردم، ارتش، سپاه و بسیج همه برای کمک به ملت مقاوم پاوه پای کار بیایند.

ریحانی اظهار داشت: امروز به حمد خدا، پاوه مقاوم ایستاده و با عزت با ارتفاعات و قله‌های سربلند و سر به فلک کشیده مثل روحیه و انگیزه مردمش در تارک و پیشانی انقلاب اسلامی می‌درخشد.

 

این فرمانده ارشد سپاه در استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم پاوه انصافا در همه صحنه‌های انقلاب سربلند و محکم ایستاده‌اند، خاطرنشان کرد: همان جنایتکاران دیروز امروز با نام و لباس و رنگ دیگری به‌دنبال ضربه‌زدن به نظام و مردم کرد و مردم پاوه بودند، همان سربازان کرایه‌ای، داعش‌صفتان و انسان‌های خون‌خواری که مایه ننگ برای جامعه اسلامی شدند، که با نام دین آمدند، اما بزرگترین ضربه‌ها را به دین زدند.

 

وی افزود: امروز این مردم بصیر و آگاه پاوه، روحانیت معظم و با بصریت در صحنه بودند که تودهنی محکمی به آن‌ها زدند، اگر این مقاومت و بیداری و هوشیاری مردم نبود آیا ما امروز می‌توانستیم در مقابل این تفکرات انحرافی بایستیم؟ همه این افتخارات به مردم پاوه و اورامانات و همه آن‌ها که در این راه قدم گذاشته‌اند، بر می‌گردد.

 

ریحانی گفت: حضور مقام معظم رهبری در سفر به استان کرمانشاه در پاوه تاریخ دیگری بود که رقم زده شد، صحنه‌های بسیار زیبا، و جذاب و بیاد ماندنی از آن روز به‌جا مانده است.

 

وی با بیان خاطره‌ای از روز حضور مقام معظم رهبری در شهر پاوه، یادآور شد: آن روزی پیرمردی را دیدم که از یکی شهرهای اطراف پاوه (نودشه) پیاده آمده بود، گفتم بابا چطور آمدی گفت پیاده همه ماشین‌های را گرفته بودند و ما بخشی از راه را با ماشین آمدیم گفتم برای چی آمده‌ای گفت آمده‌ام نوه رسول خدا(ص) را ببینم، آمده ام که نگاهی به این نوه رسول خدا(ص) بکنم که برکتی به زندگیم بیفتد.

 

وی به دیدگاه مردم این خطه نسبت به پاوه اشاره کرد و افزود: نگاه مردم پاوه و اورامانات به ولایت و اعتقادات راسخ و دینی و مذهبی است.

 

ریحانی با بیان اینکه عقبه و تاریخ پاوه هیچگاه فراموش نخواهد شد، گفت: به حمد‌الله امروز مردم اورامانات به‌خصوص پاوه براساس اعتقادات انقلابی محکم ایستاده‌اند و ما تا زمانی که برپایه این اعتقادات، اصول و توجه به فرمایشات مقام عظمی ولایت هستیم ملتی سربلندی خواهیم بود و در آینده پیروزی‌های بسیار بزرگتری را بدست خواهیم آورد.

 

وی افزود: چه کسی فکر می‌کرد زمانی که یک ناو آمریکا حرکت می‌کرد حکومت‌های عوض می‌شد امروز از ایران تودهنی محکم بخورد، آمریکا اصلا باور نمی‌کرد ایران جرأت کند هواپیمایی پیشرفته که فقط ۲ تا از آن را درست کرده، بزند، اما ملت نشان داد که جمهوری اسلامی ایران علاوه جرأت و قدرت و توان نظامی بالایی نیز دارد.

 

دشمن راهی جزو پذیرش شکست در مقابل مردم ایران ندارد

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقاومت مردم پاوه را در ۲۶ مرداد ۵۸ نقطه آغاز اقتدار امروز ملت دانست و گفت: دشمن راهی جزو پذیرش شکست در مقابل مردم ایران نمی‌توانند داشته باشد.

 

سردار غلام‌رضا سلیمانی پیش از ظهر امروز در مراسم سالروز حماسه شکست حصر پاوه، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی پیروزی جهان اسلام بود و رقه امید را دربین ملت‌های مسلمان برای خارج شدن از زیر یوغ و سلطه حکومت‌های وابسته که قرن‌های متمادی مانع پیشرفت و سعادت مسلمانان شده بودند، ایجاد کرد.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی یک تحول بزرگ در دنیا و به‌ویژه در جهان اسلام محسوب می‌شود که به واسطه آن دنیای استکباری شیطان بزرگ، آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌ آن دلیل که منافع، اهداف و سیاست‌هایشان زیر سایه پیروزی انقلاب اسلامی به‌خطر افتاده بود به میدان آمدند و از استعدادها و توانایی‌های خود برای متوقف ساختن جمهوری اسلامی بهره بگیرند.

 

وی گفت: با نگاه به نحوه برخورد غرب در طول قرون گذشته شاهد هستیم دولت‌های اورپایی و آمریکا با روش‌های استعمارگرایانه، سلطه‌جویانه و خصمانه با ملت‌های مسلمان برخورد کرده‌اند.

 

سلیمانی پیروزی انقلاب اسلامی را پایان یافتن مداخلات و غارتگری و استثمار ملت‌های مسلمان دانست و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی بعد از انقلاب یک جبهه بزرگ در مقابل انقلاب و مردم ایران ایجاد کردند.

 

وی در ادامه با گرامیداشت حماسه بزرگ مردادماه ۵۸، ادامه داد: باید از زوایای مختلف این حادثه بزرگ را در کانون توجه قرار دهیم.

 

سلیمانی افزود: حادثه شکستن حصر پاوه به وسعت جهان اسلام است که نقطه عظیم انتقال فرهنگ مقاومت ایثارگری و فداکاری محسوب می‌شود.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سه ضلع فرمان حضرت امام (ره)، مردم و مدافعان، حادثه‌ای را رقم زدند که جهان اسلام با تاسی از این حادثه، جبهه بزرگ مقاومت و سلسله پیروزی‌ها را رقم بزند.

وی ادامه داد: مقاومت ۲۶ مردادماه پاوه به فرماندهی شهید چمران و مدافعان و حضور مردم فداکار و فرمان تاریخی امام رقم خورد و صفحه‌ای بزرگ در تاریخ معاصر انقلاب شد، و این صحفه همچنان ادامه دارد و در تاریخ جهان اسلام بسته نخواهد شد و باز تداوم دارد.

 

سلیمانی مقاومت مردم پاوه را در ۲۶ مرداد ۵۸ نقطه آغاز اقتدار امروز ما دانست و گفت: این مقاومت دستاوردهای بسیاری را داشته است و اگر آن روز این ایستادگی رقم نمی‌خورد معلوم نبود امروز در چه جایگاهی بودیم.

 

وی افزود: مردم پاوه یک جبهه اقتداری را در مقابل دشمن شکل دادند و اگر ما سخن می‌گوئیم باید این را در نظر داشته باشیم که این جبهه باز پیروزی‌هایی را رقم خواهد زد.

 

وی  با بیان اینکه دشمن راهی جزو پذیرش شکست را در مقابل مردم ایران نمی‌توانند داشته باشد، گفت: امروز پاوه خوب می‌درخشد و دشمنان این مردم خار و ذلیل شده‌اند و فرهنگ مقاومت مردم پاوه در سراسر منطقهمنتشر شده است و دشمنان در مقابل جبهه مقاومت دچار شکست شده‌اند.

یک پاسخ برای “شکست حصر پاوه یک حماسه مقدس و ارزشمند است/دشمن راهی جزو پذیرش شکست در مقابل مردم ایران ندارد

  • باینگان در تاریخ مرداد 27, 1398 گفت:

    مراسم جالبی بود خواستیم حضور یابیم اما بخشداری و حوزه مقاومت دعوتمان نکردند این جوسازی ها در باینگان ادامه دارد