س 18 اردیبهشت 1403 ساعت 03:48

بودجه دهیاری پاسخگوی اقدامات عمرانی نیست

بودجه دهیاری پاسخگوی اقدامات عمرانی نیست

به گزارش سلام پاوه:دهیار روستای نسمه با بیان این‌که این روستا یک روستای هدف گردشگری است، گفت: این روستا ۲۳۰ خانوار و حدود ۷۵۰ نفر جمعیت دارد که بودجه دهیاری پاسخگوی اقدامات عمرانی روستا نیست.   سابق حسینی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه افزود:اغلب مردم روستا به کشاورزی و دامداری مشغولند و بخشی نیز در […]

به گزارش سلام پاوه:دهیار روستای نسمه با بیان این‌که این روستا یک روستای هدف گردشگری است، گفت: این روستا ۲۳۰ خانوار و حدود ۷۵۰ نفر جمعیت دارد که بودجه دهیاری پاسخگوی اقدامات عمرانی روستا نیست.

 

سابق حسینی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه افزود:اغلب مردم روستا به کشاورزی و دامداری مشغولند و بخشی نیز در حوزه گردشگری فعالند؛همه اهالی روستا دغدغه جذب توریست دارند. در واقع همین فرهنگ گردشگرپذیری کمک ویژه‌ای به توسعه صنعت گردشگری در این روستا کرده و زمینه اشتغال اهالی را به‌وجود آورده است.

 

حسینی افزود: اقامتگاه بوم‌گردی برای گردشگران، باغ پرندگان، اقامتگاه شبانه، پارک، سالن ورزشی و… ازجمله امکانات و تفریحگاه‌های روستا برای گردشگران است. همچنین مجتمع پذیرایی و گردشگری‌ای به‌وسعت هفت‌هزار متر در روستا ساخته خواهد شد که همه امکانات برای آن پیش‌بینی شده است.

 

وی ادامه داد: اهالی روستا به‌ کشاورزی مشغولند و تمام محصولات مناطق سردسیر، مانند گردو، سیب، گیلاس و انواع میوه‌های دیگر ازجمله تولیدات کشاورزان و باغداران است.

 

حسینی اضافه کرد: روستا دارای امکاناتی مانند آب، برق، گاز و اینترنت پرسرعت است؛ همچنین کار تفکیک زباله در روستا توسط مردم انجام می‌شود.

 

وی به‌ویژگی‌های تاریخی نسمه نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به‌وجود غارهای پشت روستا و همچنین وفور آب، باستان‌شناسان قدمت آثار واقع در این غارها را هزاران سال قبل از میلاد مسیح تخمین زده‌اند. همچنین در ارتفاعات اطراف این روستا یک گوردخمه تاریخی مربوط به دوران مادها وجود دارد که ثبت ملی نیز شده است.

 

دهیار روستای نسمه گفت: تنها گلایه ما از مسئولان این است که بودجه دهیاری براساس جمعیت روستاست و نه عملکرد، چراکه در سال‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی در حوزه افزایش زیرساخت‌های گردشگری داشتیم، اما بودجه‌ای که به دهیاری تعلق می‎گیرد، پاسخگوی اقدامات عمرانی نیست.

 

حسینی درباره تعداد گردشگران نیز اظهار کرد: معمولاً در روزهای تعطیل هفته بیش از یک‌هزار نفر به‌صورت انفرادی و در قالب تورهای مختلف داخلی و خارجی از این روستا دیدن می‌کنند.

 

گفتنی است روستای نسمه یکی از روستاهای توابع بخش مرکزی شهرستان پاوه است که در فاصله سه‌کیلومتری از پاوه و در منطقه زیبای اورامانات قرار دارد. نسمه این روزها سخت در تب‌وتاب پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی است و هر روز به زیرساخت‌های گردشگری خود می‌افزاید.