ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 20:40

ژیوای،آتش نشانان بی ادعای زاگرس/ فرهاد صالحی

ژیوای،آتش نشانان بی ادعای زاگرس/ فرهاد صالحی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : این روزها حکایت سوختن مراتع و جنگلهای سرزمین کهن هورامان قصه ی دردناکی است که همه آن را شنیده ایم‌ و حتی دیده ایم .     کوهستان شاهو و مراتع سرسبز هورامان و پاوه در این فصل گرم چند سالی است کانون هجوم بی رحمانه شعله های آتش، […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : این روزها حکایت سوختن مراتع و جنگلهای سرزمین کهن هورامان قصه ی دردناکی است که همه آن را شنیده ایم‌ و حتی دیده ایم .

 

 

کوهستان شاهو و مراتع سرسبز هورامان و پاوه در این فصل گرم چند سالی است کانون هجوم بی رحمانه شعله های آتش، انسان ساخته یا غیره شده است .هر روز می بینیم سوزش گیاهان و درختان و جاندارانی را که به گناه همزیستی با انسان قربانی می شوند .

 

 

می بینیم چگونه ریه های چندین ساله زمین در این عرصه سبز و خرم خفه می شوند و سیاهی کوهستان و مراتع تنها یادگار نبرد آتش و جنگل است . در کنار تمامی بی انصافی های انسان نسبت به طبیعت شاهد ایثار و تلاشهایی از جنس ناب فرزندان کوهستانهای زاگرس برای مهار آتش های سوزناک طبیعت هستیم .

 

 

ژیوای ،زیستن ، زنده بودن نماد آشنای این چند سال اخیر مردم پاوه و اورامانات است . ژیوای شعار سرزندگی را سر می دهد و برای زنده نگه داشتن می جنگد . انجمنی برآمده از جنس جوانانی متعهد به سرزمین و محیط زیستشان که این روزها خلاء تمامی ندانم کاری ها و کمبودها در مهار آتش را به تنهایی پر می کنند.

 

جوانانی را می بینیم که با اولین فریاد جنگهای زاگرس، ناشی از درد سوختن بی محابا به دل کوهستان و مراتع و جنگل می زنند و برای خاموش کردن آتش تلاش می کنند.

 

فعالان محیط زیست پاوه و اعضای فعال انجمن ژیوای پاوه ، این آتشنشانان بی ادعای زاگرس پیام آوران صلح و سرسبزی و حفظ طبیعت اند که باید قدم به قدم و لحظه به لحظه فعالیتشان را ارج نهاد.

 

زاگرس به وجود چنین آتش نشانان بی مزد و منت به خود می بالد و افتخار می کند . که چنین نگهبانان دلسوزی دارد.

با مروری بر فراخوانها و فعالیتهای چشم گیر این آتشنشانان بی ادعا در اورامانات متوجه می شویم که هرجا شعله ای برعلیه طبیعت این منطقه شعله ور شد. باران سرد انجمن ژیوای بر آتش گرم و سوزان باریدن می گیرد . و حقیتا باید گفت دستمریزاد و خدا قوت.

 

برما و مسئولان واجب است ژیوای و یاورانش را تنها نگذاریم و قدردان همت بلند جوانان شایسته ای که یاوران واقعی طبیعت هستند باشیم . و بهتر است مسئولان مربوطه و در راس آنها فرماندار محترم در طول سال در یک برنامه ویژه از تلاشهای این یاوران طبیعت بصورت ویژه تقدیر نماید.

 

بی شک شاهو و زاگرس با وجود آتش نشانان بی ادعایش همیشه سرزنده و شاداب خواهد ماند. و همچون بلوط های استوارش، استوار خواهد ایستاد.

 

3 پاسخ برای “ژیوای،آتش نشانان بی ادعای زاگرس/ فرهاد صالحی

  • ناشناس در تاریخ مرداد 16, 1398 گفت:

    با سلام
    خواهشمند است برای یک بار هم که شده در خبر و گزارش ها بگویید آتش زدند نه آتش گرفت
    بلا خره عده ای هر کدام به دلایلی اتش می زنند
    جنگل که همین طوری بی دلیل آتش نمی گیرد چرا مسئولی کسی برای یکبار هم عوامل اتش سوزی را پیدا نمی کنند و مجازات نمی کنند تا درس عبرتی باشد برای دیگران
    با تشکر

  • محمود رستمی تبار در تاریخ مرداد 15, 1398 گفت:

    براستی تفاوت انسانها در چنین حوادثی نهان می گردد. یکی بهره حرص و طمع و یا از سر جهل و ندانم کاری در هر پست و مقام و جایگاه اجتماعی کبریت بر حیات می کشد و دیگری فقط و فقط به جهت تفکری عاقلانه داشتن و اندیشه ای بلند و عشق به وطن و طبیعت خود را به آتش می زند تا شعله جهالت را خاموش کند.
    گرچه هیچگاه گفتن و نوشتن و قلم زدن اجر و پاداش گامی عملی و ایثارگرانه را ندارد ولی می نویسیم تا این همه تلاش عاشقانه ثبت گردد. دست تاول زده و رخسار سوخته و موهای پریشان و لب های تشنه در حصار آتش را می بوسیم و بر این بوسه افتخار می کنیم. اجرکم عندالله

  • هاوشاری در تاریخ مرداد 15, 1398 گفت:

    دست مریزاد کاک فرهاد زیبایی قلمتان را میستایم . با متن زیبایتان خستگی رابدون شک از تن این جوانان بی ادعا برطرف کردی . پیشاپیش روز خبرنکار رابه شما و عوامل سلام پاوه تبریک عرض میکنم