ی 30 اردیبهشت 1403 ساعت 01:08

صد روز عملکرد شهرداری پاوه/نظام سلیمانی

صد روز عملکرد شهرداری پاوه/نظام سلیمانی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:در آستانه صدمین روز انتخاب مهندس دانا آذری به عنوان شهردار پاوه هستیم.گذشت صد روز، زمان مناسبی جهت نقد عملکرد و رویکرد شهردار پاوه است.صد روز زمانی کافی جهت برآورد و شناخت مسیر حرکت شهری که جناب شهردار سکاندار آن است خواهد بود.   پاوه ، از بسیاری از جنبه ها […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:در آستانه صدمین روز انتخاب مهندس دانا آذری به عنوان شهردار پاوه هستیم.گذشت صد روز، زمان مناسبی جهت نقد عملکرد و رویکرد شهردار پاوه است.صد روز زمانی کافی جهت برآورد و شناخت مسیر حرکت شهری که جناب شهردار سکاندار آن است خواهد بود.

 

پاوه ، از بسیاری از جنبه ها شهری متفاوت است، این تفاوت حسن پاوه است! بدیهی است مدیریت شهری مانند پاوه به‌دلایل متعدد که برای خواننده این سطور آشکار است مجالی برای روزمرگی نخواهد بود ، و بیش از هر شهر دیگری نیازمند دقت در تصمیم گیری و اجرای پروژه های شهری است، از این روی شهر پاوه نیازمند “شهرداری قوی” است.

 

“شهرداری قوی” که نفس های به شماره افتاده شهر را زنده و شاداب نماید ، و آن شهر زنده را “مسکن” آرامش بخش شاعر پرآوازه اش نماید. شاید دیگر بار شاعری جوانتر “بهشت” زمینی را در سیمای این شهر تعبیر و توصیف نماید!در صد روز نخست ، چشم‌اندازی برای آینده، ترسیم نشده است، اهداف و برنامه های مدیریت شهری ، در نبود این چشم انداز تبیین و تشریح نشده است.روزمرگی در اداره شهر، مشهود و عیان است، و در عدم تعیین و تبیین اهداف و چشم اندازی روشن برای اداره شهر، مشارکت و همگرایی مردمی در اداره آن ، چندان محسوس نمی باشد.

 

به هنگام اعطای حکم شهردار پاوه توسط استاندار در هجدهم خرداد سال جاری ، استاندار به خوبی به تشریح وظایف و انتظارات از شهردار پاوه پرداخته است.بازوند استاندار کرمانشاه در آیین اعطای حکم شهردار پاوه به نکاتی اشاره کرده است که ضمن اینکه نشان از درایت آقای استاندار دارد، می تواند راهکار و راهبرد موفقیت مدیریت شهری پاوه باشد، استاندار تاکید کرده است، “شهردار بیش از منابع مالی نیاز به “ایده” دارد. یک شهردار “خلاق” و “ایده پرداز” می تواند بر مشکلات مالی فائق شود.”

 

وی افزود:شهر پاوه با توجه به ظرفیت‌های موجود “قابلیت برندسازی” دارد و میتواند به عنوان یکی از منابع مالی برای اورامانات و حتی کل استان باشد.بازوند افزود:توقع داریم که شهردار پاوه با ایده پردازی، شهر را تا مرتبه‌ای ارتقا دهد که “در شان نام و آوازه شهر پاوه” و مردمان شریف و ولایتمدار آن باشد.وی همچنین افزوده است : “موضوع ترافیک شهر پاوه” باید به هر شکل ممکن حل و فصل شود تا رضایتمندی مردم این شهر و گردشگران فراهم شود .

 

هرچند صد روز زمان معقولی جهت ارزیابی میزان تحقق و دستیابی به این مهم نیست، اما بررسی دقیق عملکرد، و جهت گیری ها در تحقق این اهداف را می توان به خوبی ارزیابی کرد ….به درستی “خلاقیت و ایده پردازی در پویایی اقتصاد شهر” و تلاش برنامه محور در جهت رفع مشکل “ترافیک شهر پاوه” دو معیار اساسی در تحلیل عملکرد شهردار پاوه است، داده های در دسترس نشان از ضعف خلاقیت و ایده پردازی و بی برنامگی شهردار پاوه در تحقق جهت گیری درست و مناسب دو هدف فوق دارد…در موضوع ترافیک که مهمترین مشکل شهر پاوه می باشد، رویکردی مشخص و امید بخش دیده نمی شود.

 

توجه به سابقه عملکرد مهندس آذری در سمت شهرداری نوسود، عدم وجود طرح و برنامه ای برای ایجاد کنارگذر شهر نوسود، جهت استفاده موثر از مرز شوشمی، امید به موفقیت ایشان در رفع مشکل ترافیک شهر پاوه را با تردید جدی مواجه می نماید ، بدون تردید شهر نوسود نیازمند احداث کنارگذر یا کمر بندی جهت عبور ماشین های سنگین به مرز شوشمی است، این مهم در همه سال‌های تصدی ایشان بر شهرداری نوسود، در سال‌های مطلوب وضعیت اقتصادی مغفول مانده است.

 

نویسنده هرگز شرایط دشوار اقتصادی موجود را نادیده نمی گیرد، اما آنچه پاوه بیش از منابع مالی به آن نیاز دارد، آینده نگری است، ترسیم آینده شهر است.و بیش از آنکه نیاز انجام اموری باشد، شاید نیازمند پیشگیری از انجام اموری است که آینده شهر را در معرض خطر قرار می دهد!

4 پاسخ برای “صد روز عملکرد شهرداری پاوه/نظام سلیمانی

  • ناشناس در تاریخ تیر 29, 1398 گفت:

    امیدها و آرزوها را عملکرد توصیف کردن مطلوب خواننده نیست.

  • آرمان فتحی در تاریخ تیر 28, 1398 گفت:

    ضمن احترام به دیدگاه آقای سلیمانی نکاتی را معروض می دارد:
    ۱-آقای آذری زمانی شهردار شدند که وضعیت شهرداری ازلحاظ درآمد ووضعیت ما لی
    چندان مطلوب نبود.وکمتر کسی حاضر می شد درچنین شرایطی این مسولیت را قبول کنند.
    ۲-آقای آذری باوجود داشتن تخصص مربوطه همواره ازروی تواضع اعلام نمود ه اندآماده شنیدن اید ه های افراد صاحب ایده می باشند.
    ۳-مهندس آذری جویای مقام وتعریف وتمجید نمی باشند.
    ۴-ایجاد جاده کنار گذر در شهر نوسود درتوان شهرداری نوسود نمی باشد.
    ۵-نباید کارهای مهم انجام شده در شهرداری نوسود رافراموش کنیم وتنها در یک مورد ایراد بگیریم.
    ۶-شهر پاوه ویژگیهای خاص خودش را داردونمی توان آن را باشهری دیگر مقایسه کرد.

  • شهرونددرجه سه !! در تاریخ تیر 28, 1398 گفت:

    وقتی فرماندار پاوه در مقابل اراده شورا قد علم میکند و حرف خود را به کرسی مینشاندو دریغ از مقابله به مثل ( بجز یکی از اعضا شورا ) هر انسان عاقلی در روز اول میداند که کاسه ای زیر نیم کاسه ست .شهرداری ضعیف تر از شهردار قبلی میتواند بهترین گزینه باشد برای سرپوش زدن به تمام نکرده های دراز مدت شهردار قبلی . متاسفانه سه ماه میگذرد و شهردارقبلی از اموال بیت المال که در این شهر فقط در حد شعار مانده استفاده میکند ، حقوق میگیرد ،آب وبرق وگاز مجانی مصرف میکند و سکوتی تاسف بار فرماندار و دستگاه قضایی و شهردار وشورای شهرستان را فرا گرفته و انگار نه انگار اتفاقی افتاده .حال وروز این شهر حال وروز بیمار سرطانی را دارد که در حال شیمی درمانی ست و جناب فرماندار هم هیچ وقت اراده ای برای حل موضوعات نداشته و فقط برای پیشبرد اهداف خاص خودش در زمان های مشخص دست به کار میشود و این نقطه پایانی برای این شهرستان است که هیچ وقت خط شروعی برای حل انواع مشکلات ریز ودرشت نداشته .در پایان متاسفم برای شورای شهرستان پاوه که بازیچه دست ها شده اند ؟؟!!

  • شهروند در تاریخ تیر 28, 1398 گفت:

    جناب آقای سلیمانی مگه شورا اجازه میده که کسی کاری انجام بده از هم اکنون دخالتهای شورا باعث ایجاد تنش در شهرداری و پرسنل شهرداری شده