د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 04:38

اصلاحیه دادستان پاوه در خصوص خبر زمین خواری ۲۳ هکتاری در پاوه

اصلاحیه دادستان پاوه در خصوص خبر زمین خواری ۲۳ هکتاری در پاوه

به گزارش سلام پاوه : دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه پیرو خبر منتشر شده چند روز گذشته مبنی بر زمین خواری ۲۳هکتاری در شهرستان پاوه،باتوجه به انتشار گسترده خبر و مراجعات مردمی و نهادهای محیط زیستی شهرستان به این مرجع مبنی بر پیگیری موضوع،نظر به وجود اشکالات اساسی موجود درخبر که احتمالا بعلت […]

به گزارش سلام پاوه : دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه پیرو خبر منتشر شده چند روز گذشته مبنی بر زمین خواری ۲۳هکتاری در شهرستان پاوه،باتوجه به انتشار گسترده خبر و مراجعات مردمی و نهادهای محیط زیستی شهرستان به این مرجع مبنی بر پیگیری موضوع،نظر به وجود اشکالات اساسی موجود درخبر که احتمالا بعلت گستردگی اخبار و اطلاعات انتظامی رخ داده است اصلاحیه ای بر این خبر منتشر کرد.

مسلم الماسی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت : با توجه به اهمیت موضوع ذکر توضیحات و اصلاحیه هایی بر خبر منتشره لازم و ضروری میباشد.دادستان پاوه

۱-میزان تصرف عدوانی صورت گرفته در اراضی ملی یک هکتار بوده و به اشتباه بیست و سه هکتار قید گردیده است.

۲-این میزان از تصرف توسط پنج نفر و جداگانه در مکان های مختلف صورت گرفته ،لیکن نحوه انتشار خبربصورتی است که گویا این حجم گسترده از تصرف بصورت یکجا توسط یک نفر انجام شده است.

۳-کشف کلیه موارد مذکور با تلاش و بررسی و بازدیدهای مامورین اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه صورت گرفته وحتی یک مورد آن با اطلاع مستقیم دادستانی و پیگیری آن به نتیجه رسیده است.

۴-در رابطه با موارد مذکور فعلا هیچ کسی دستگیر نشده و اکثر پرونده های مذکور در مرحله تحقیقات مقدماتی میباشد واظهارنظر قطعی منوط به صدور حکم از مراجع صالح قضایی میباشد.

گفتنی است پایگاه خبری پلیس به نقل از سردار مرزبانی خبری تحت عنوان کشف زمین خواری ۲ میلیارد ریالی در پاوه منتشر کرد که این خبر در رسانه های محلی شهرستان و رسانه های استانی و منطقه ای بازتاب گسترده داشت خبر منتشر شده بصورت ذیل بود که دادستان شهرستان اصلاحیه ای در این زمینه منتشر کرد.

*کشف زمین خواری ۲ میلیارد ریالی در پاوه

گروه استان ها – کرمانشاه – جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۳ هزار متر زمین خواری به ارزش ۲ میلیارد ریال در شهرستان پاوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “علیرضا مرزبانی” اظهار داشت: پس از اطلاع پلیس آگاهی پاوه مبنی بر تصرف غیرقانونی ۲۳ هزار متر زمین، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات گسترده و بررسی های دقیق کاراگاهان مشخص شد ۴ نفر اقدام به تصرف غیرقانونی اراضی ملی اقدام و نسبت به تغییر کاربری آن اقدام کرده اند.

سردار مرزبانی تصریح کرد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و استفاده از شگردهای پلیسی، توانستند متهمان را دستگیر و زمین های اشغال شده توسط آن را به منابع طبیعی بازگردانند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، ارزش ۲۳ هکتار زمین پس گرفته شده از دست زمین خواران را طبق نظر کارشناسان، ۲ میلیارد ریال عنوان کرد.
وی در پایان از معرفی متهمان دستگیر شده به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی و صدور احکام لازم خبر داد.

یک پاسخ برای “اصلاحیه دادستان پاوه در خصوص خبر زمین خواری ۲۳ هکتاری در پاوه

  • فرهنگی در تاریخ تیر 22, 1398 گفت:

    سلام بر شما و زحمات های جنابعالی در خواست میشود پلیس ها تذکری به راننده های سنگین از جمله کمپرسی ها که ماسه می آورند با سرعت زیاد رفت و آمد می کنند و ماباقی راننده ها هول میشوند با صدای بوقی را که دارند انضباط جاده ها را از بین برده اند