ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 20:12

نمایش طنز “شبکه صفر” به روی صحنه رفت / گزارش تصویری

نمایش طنز “شبکه صفر” به روی صحنه رفت / گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه : نمایش طنز ”شبکه صفر-۰-”کاری جدید و انتقادی از گروه نمایش چکاو وابسته به انجمن ادبی مولوی به کارگردانی پیر عرصه تئاتر پاوه هنرمند معصوم صفیعی  با استقبال شهروندان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  پاوه به روی صحنه رفت.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه : شبکه […]

به گزارش سلام پاوه : نمایش طنز ”شبکه صفر-۰-”کاری جدید و انتقادی از گروه نمایش چکاو وابسته به انجمن ادبی مولوی به کارگردانی پیر عرصه تئاتر پاوه هنرمند معصوم صفیعی  با استقبال شهروندان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  پاوه به روی صحنه رفت.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : شبکه صفر نمایش طنزی است که با نگاهی انتقادی به مقوله های اجتماعی ، فرهنگی و هنری و بخصوص نمایش پاوه با نویسندگی آوات ازنب و به کارگردانی هنرمند معصوم صفیعی با استقبال شهروندان در دومین شب متوالی به روی صحنه رفت .

 

طنز شبکه صفر با ادبیاتی مناسب و عامیانه نقدی نرم را بر وضعیت هنر شهرستان پاوه بخصوص نمایش پاوه داشته است که در آن به عدم تخصص و توانانی و سلیقه ای کار کردن این انجمن اشاره شده است . در این نمایش به فاصله گرفتن هنرمندهای مطرح تئاتر پاوه از صحنه تئاتر اشاره شده است و جایی به صراحت قدمت تئاتر پاوه را بیش از چند دهه اعلام می کنند و شاید بیشتر از عمر تئاتر کرمانشاه اما با این قدمت چند دهه نمایش در پاوه از مسیر اصلی و با ریشه خود دور شده است .

 

طنز شبکه صفر با هنرنمایی آوات ازنب و فرزندش گیتا ازنب با ادبیات عامیانه و فضایی نوستالوژیک همراه با تمام مقوله های اخلاقی از جمله داشتن حجب و حیا ، و ساده زیستی و نا آشنا با ادبیات و فرهنگ بیگانه با نقشی سراپا خنده که در قسمتهایی به موضوعات روز مردم از جمله تصادفات و مرگ و میر ناشی از خودروهای نا امن ، موضوع گرانی وحشتناک گوشت و فشار بالای اقتصادی بر مردم ، مقوله حجاب و رواج بی حجابی و ناپسند دانستن آن و … می پردازد.

 

در کنار این شاهد هنرنمایی خانم سمیرا بهرامی به روی صحنه می باشیم . سمیرا بهرامی در کنار هنرمند و فیلمبردار و مستند ساز نام آشنا عادل بابایی پازل تئاتر شبکه صفر را تکمیل کردند.

 

سمیرا بهرامی که بنظر می رسد سپری کردن دوره های بازیگری و شرکت و در گروه های تئاتر در تهران کلاس کار وی را از دیگران متمایز کرده است . حضور درخشان در صحنه دارد . وی بسیار عالی حس میگیرد و حس القا می کند . به راحتی با صحنه و فضای تماشگران کنار می آید و به هنرمندی تمام به ایفای نقش می کند. با نگاهی ریزبینانه به دیالوگها و حرکات نمایشی این هنرمند مخاطب می فهمد که وی نمایش را می فهمد.

 

عادل بابایی در نقشی متفاوت نیز مکمل با سمیرا بهرامی هنر آفرینی می کند و این ترکیب هنری را پیر عرصه تئاتر پاوه هنرمند معصوم صفیعی ارنج کرده و در کنار عوامل صحنه و نور امید محمدی و راشد احمدی و … همراه با اجرای شاعر خوش ذوق پاوه هادی سپنجی شبی دیدنی را در عرصه تئاتر پاوه رقم زدند.

 

امیدواریم با حمایت های همه جانبه از هنرمندان واقعی شاهد رشد و شکوفایی تئاتر با ادبیات فاخر و برگرفته از دل مردم باشیم.

 

گزارش و عکس : فرهاد صالحی

نکته : تصاویر با گوشی موبایل ثبت شده اند

 

 

 

2 پاسخ برای “نمایش طنز “شبکه صفر” به روی صحنه رفت / گزارش تصویری

  • سیروان پاوه در تاریخ تیر 12, 1398 گفت:

    نمایش جالبی بود با موضوعی متفاوت بدون پرداختن به موضوعات کلیشه ای و تکراری.کاک آوات عزیز و دوست داشتنی مانند همیشه با بازی قوی ومسلط در کنار بازیگران توانمند یکبار دیگر مردم پاوه رو با انرژی و راضی به خانه هایشان روانه کرد.خسته نباشید

  • دانا در تاریخ تیر 12, 1398 گفت:

    سلام و درود به شرفت آوات ازنب.در این اوضاع بد اقتصادی و روحیه های خاک گرفته وچهرهای در هم شکسته خنداندن مردم هنر میخواهد.از طرف عده ای از جوانان قدردان زحمات بی دریغت درعرصه نماش وهنر این شهر هستم و جسارت و هنرت را می ستایم