د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 00:04

نمایش طنز”شبکه صفر”در پاوه به روی صحنه می رود/ گفتگوی سلام پاوه با کارگردان و نویسنده این اثر

نمایش طنز”شبکه صفر”در پاوه به روی صحنه می رود/ گفتگوی سلام پاوه با کارگردان و نویسنده این اثر

به گزارش سلام پاوه: نمایش طنز ”شبکه صفر-۰-”کاری جدید از گروه نمایش چکاو وابسته به انجمن ادبی مولوی و  با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه به روی صحنه می رود. صفیعی : تئاتر پاوه همواره صاحب جایگاه و ریشه در سطح استان بوده است/لزوم بدست آوردن جایگاه واقعی آن   معصوم صفیعی پیشکسوت […]

به گزارش سلام پاوه: نمایش طنز ”شبکه صفر-۰-”کاری جدید از گروه نمایش چکاو وابسته به انجمن ادبی مولوی و  با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه به روی صحنه می رود.

صفیعی :

تئاتر پاوه همواره صاحب جایگاه و ریشه در سطح استان بوده است/لزوم بدست آوردن جایگاه واقعی آن

 

معصوم صفیعی پیشکسوت تئاتر و کارگردان این نمایشنامه در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت:با توجه به اینکه مدتی این گروه نمایش از صحنه دور بودند و در حاشیه قرار داشتند تصمیم بر آن شد با همراهی و مشورت بزرگان ،نمایشی طنز و فاخر و کاملا پر از خنده و شادی و خارج از لودگی جهت اجرای بهتر به روی صحنه برود.

وی افزود:نمایش طنر شبکه صفر که نویسنده آن بر عهده آوات ازنب از بازیگران سرشناس طنز در این شهرستان می باشد که طرح اولیه کار را هنرمند عطالله یزدانبخش بر عهده گرفته است و سایر بازیگران مطرح و نامی طنز پاوه عادل بابایی، سمیرا بهرامی در کنار پدیده آینده بازیگری در پاوه خانم گیتا ازنب که برای اولین بار به صورت رسمی در نمایش حضور دارد در کنار آقایان امید محمدی به عنوان طراح صحنه و دکور و راشد احمدی در قسمت اتاق فرمان و نور ما را در اجرای این نمایش طنز همراهی میکنند.

صفیعی علت نامگذاری این نمایشنامه را به “شبکه صفر” تشریح نمود و افزود:متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که در خیلی مواقع تخصص و فن جایگاهی در جامعه ما ندارد و این مهم نیز به انجمن نمایش پاوه هم برمیگردد لذا با همت مجموعه در این نمایش به نقد انجمن نمایش  پرداخته می شود. چرا که به واقع مشاهده میکنیم انجمن نمایش در پاوه در چهارچوب درست و اصولی حرکت نمی کند لذا تصمیم گرفتیم عنوان نمایشنامه را شبکه صفر بگذاریم و از پایه این حرکت را دوباره شروع نماییم.

 

وی  به نقد انجمن نمایش پرداخت و افزود: با توجه به اینکه نمایش و تئاتر پاوه همواره جایگاه و ریشه در سطح استان داشته است متاسفانه چند سالی است که این مهم جایگاه خود را از دست داده است امید است با تحولی دوباره بتوانیم نمایش در پاوه را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

 

 

نمایش جدی و تاریخی شارامیر و یار امیر ساخته می شود

 

وی دلیل انتخاب طنز بودن آن را مسائل مختلفی که روزانه در زندگی روزمره در حال وقوع است و مردم به نوعی با خمودگی و مسائل و مشکلات دست و پنجه نرم میکنند عنوان نمود و افزود:تصمیم گرفتیم نمایش به صورت مفرح و دارای شور و نشاط باشد تا مردم چند ساعاتی در محیطی خوشحال به سر ببرند.

 

کارگردان و پیشکسوت انجمن نمایش در ادامه افزود: در کمتر از یک ماه این کار را شروع کردیم و در حال برنامه ریزی و تمرین برای کار جدید در سطح بالا به نام شارامیر و یارامیر هستیم که در آینده در مورد آن بیشتر خواهیم گفت.

 

 

آوات ازنب:

روند انجمن نمایش پاوه روندی غیرمعمول و سلیقه ای است

 

آوات ازنب نویسنده و از بازیگران نمایش “شبکه صفر” افزود:بنده همواره به کار اصولی و حرفه ای و در قالب تخصص اعتقاد دارم که ممکن است برخی از مخاطبین ما احساس کنند که طنزهایی که اجرا شده اند فاخر نبوده است که این به نوع اجرا و حضور آن در جشنواره برمیگردد که هر کدام مخاطب خاص خود را دارند.

وی افزود:ما زمانی که طنز کار میکنیم مخاطب ما افراد عادی هستند و باید بدانیم راضی کردن مخاطب برای ما مهم است لذا تماشاگران و مخاطبین عمومی برای ما در اولویت هستند.

 

ازنب علت عدم همکاری با انجمن نمایش را اختلاف سلیقه ای دانست و افزود: بنده منکر اتفاق مثبتی که امروزه در انجمن نمایش پاوه می افتد نیستم،اما روندی که امروز در انجمن نمایش اتفاق می افتد و شاهد آن هستیم روندی غیرمعمول و سلیقه ای است به طوری که اکثر پیشکسوتان و صاحب نظران تئاتر در تصمیم گیریها و برنامه هایی که قرار است در آینده  تئاتر این شهر رقم بخورد هیچ نقشی ندارند.

 

وی مشکلات به وجود آمده را به مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ربط داد و افزود: متاسفانه زمانی که ایشان فردی را به صورت سلیقه ای انتخاب میکنند باید شاهد و ناظر اعمال فردی که به سلیقه خودشان به عنوان نماینده انجمن نمایش انتخاب کرده اند باشند که  امیدوارم در آینده نزدیک شاهد رفع این نقص در پیکره انجمن باشیم.

 

گفتنی است نمایشنامه “شبکه صفر-۰- ” از تاریخ ۱۰ الی ۱۳ تیرماه ۹۸ در ساعت ۲۲ در آمفی تئاتر اداره ارشاد اسلامی پاوه به روی صحنه خواهد رفت. محل تهیه بلیط پاساژ رسولی نوشت افزار بابک رحیمی تلفن تماس جهت رزرو و تهیه بلیط ۰۹۳۵۹۴۵۴۲۴۲ می باشد.

 

یک پاسخ برای “نمایش طنز”شبکه صفر”در پاوه به روی صحنه می رود/ گفتگوی سلام پاوه با کارگردان و نویسنده این اثر

  • هنردوست در تاریخ تیر 9, 1398 گفت:

    آنچه ازاین متن میشه دریافت کرد اختلافات عمیق هنرمندان با مدیریت فعلی اداره ارشادپاوه میباشد که درطول این چندسال همواره شاهد نقص وناکارامدی این مدیریت بوده ایم وباتوجه بانارضایتی های متعدد دلایل عدم تغییر دراین مدیریت راواقعا نمیدانیم شایدهم انتخاب یکسری افراد ناتوان به صرف داشتن پایگاههای اداری درپیکره انجمنهاجهت حمایت ازاین مدیریت دلایل اصلی آن باشد.