د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 10:00

گزارش عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان پاوه/انجام بیش از ۱۲ هزار خدمت ثبتی در سال ۹۷

گزارش عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان پاوه/انجام بیش از ۱۲ هزار خدمت ثبتی در سال ۹۷

به گزارش سلام پاوه:به مناسبت هفته قوه قضائیه رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان پاوه گزارشی از خدمات و عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک در سال ۹۷ را تشریح نمود. رستم غفوری در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و تبریک هفته قوه قضائیه به پرسنل زحمت […]

به گزارش سلام پاوه:به مناسبت هفته قوه قضائیه رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان پاوه گزارشی از خدمات و عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک در سال ۹۷ را تشریح نمود.

رستم غفوری در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و تبریک هفته قوه قضائیه به پرسنل زحمت کش اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان پاوه آمار و عملکرد حوزه ثبتی این واحد را در سال ۹۷ را تشریح نمود.

وی افزود:در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار خدمت ثبتی از طریق اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان پاوه و دفاتر اسناد رسمی،دفاتر رسمی ازدواج و طلاق انجام شده است.

وی در ادامه تاکید کرد:تعداد اسناد مالکیت کاداستری تک برگ صادر شده بالغ بر ۱۴۰۰ سند میباشد در همین مدت ۱۴۲۴ فقره استعلام الکترونیک از طریق دفاتر اسناد رسمی واصل که درصد پاسخ گویی به این تعداد کمتر از ۴۸ ساعت بوده،همچنین تعداد خلاصه سند انتقال در مدت مشابه به میزان ۱۲۸۲ فقره به ثبت رسیده اند.

غفوری افزود: ۳۶۳ فقره سند بازداشتی از طرق دادگستری و اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال و بازداشت گردیده اند و از تعداد ۳۷۸ فقره از اسناد مالکیت رفع بازداشت به عمل آمده است همچنین تعداد ۱۱۵۰ فقره استعلام از طریق مراجع قضایی و اداری شهرستان واصل که پاسخ لازم ارسال گردیده است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک پاوه اعلام کرد در قسمت اجرا تعداد پروندهای اجرائیه بالغ بر ۴۹۹فقره که مشتمل بر پروندهای مهریه و اسناد شرطی و رهنی و قراداد بانکی و عوارض شهرداری بوده است که جمع وصولی مطالبات بانک بالغ بر ششصد میلیون تومان میباشد.همچنین در سال گذشته تعداد ۱۷۰ بازدید از محل توسط کارشناسان محترم به عمل آمده است.

وی به حوزه عملکرد دفاتر اسناد رسمی اشاره کرد و افزود:در حوزه دفاتر اسناد رسمی که در حوزه شهرستان تعداد ۵ دفتر اسناد رسمی مشغول فعالیت هستند که در این مدت بیش از ۸۲۱۸ فقره اسناد تنظیمی مشتمل بر اسناد رهنی ،نقل و انتقال ،وکالت،صلح ،و غیره به وقوع پیوسته است.دفاتر اسناد رسمی بدون وابستگی مالی به حاکمیت سیاسی مهمترین بخش حاکمیتی یعنی تامین و تضمین امنیت حقوقی و اقتصادی جامعه را در تنظیم اسناد متکفل شده اند و بنا به اعتمادی که بین عموم و افراد جامعه و بالاخص شهرستان پاوه حاکم هست مردم با میل و رغبت و با خیال آسوده مبادرت به امضا اسناد خود میکنند و ترجیح میدهند کلیه عقود و معاملات خود را به صورت لازم الاجرادر دفاتر اسناد رسمی به عمل آورند که هیچ گاه نیاز به مراجعه قضائی نداشته باشند.

وی افزود: در سال ۹۷ بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان اسناد رهنی از طریق دفاتر اسناد رسمی تنظیم گردیده اند همچین در سطح شهرستان پاوه شش دفتر ازدواج و سه دفتر طلاق فعال میباشد که در سال گذشته تعداد ۵۲۰ فقره ازدواج و ۱۹۵ فقره طلاق به ثبت رسیده اند.

رستم غفوری یکی از اهداف سازمان ثبت اسناد و املاک را تثبیت مالکیت و اعتبار بخشی معاملات دانست و افزود : خوشبختانه سازمان ثبت یکی از سازمان های پیش رو در تبدیل فرآیندهای سنتی به الکترونیکی بوده که ان شالله این روند به سرعت ادامه خواهد یافت و یکی از برنامه هایی که به زودی شروع خواهد شد آرشیو الکترونیکی تمام پروندهای ثبتی حوزه شهرستان پاوه میباشد.

وی در پایان از تمامی همکاران اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان پاوه و دفاتر تابعه که با کمال صداقت و باتوجه به تمام کمبودها چه از لحاظ نرم افزاری و چه از لحاظ سخت افزاری قدردانی کرد و از تعامل بسیار خوب ریاست و قضات و کارکنان محترم دادگستری و مجموعه ادارات سطح شهرستان تقدیر و تشکر نمود.