ی 30 اردیبهشت 1403 ساعت 10:38

حکایت مدیریت روده ای…/رسول مرادی

حکایت مدیریت روده ای…/رسول مرادی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:می گویند؛ روزی در بدن انسان قرار بر این شد تا به منظور بهبود اوضاع و منظم تر شدن امور، یکی از اعضاء بدن به عنوان مدیر انتخاب شود و این شد که سرانجام، سه عضو روده، قلب و مغز کاندیداهای نهایی مدیریت بدن شده و پس از رای گیری همه […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:می گویند؛ روزی در بدن انسان قرار بر این شد تا به منظور بهبود اوضاع و منظم تر شدن امور، یکی از اعضاء بدن به عنوان مدیر انتخاب شود و این شد که سرانجام، سه عضو روده، قلب و مغز کاندیداهای نهایی مدیریت بدن شده و پس از رای گیری همه اعضاء قلب بود که به عنوان مدیر بدن انتخاب شد.

 

این انتخاب به مذاق رقیب انتخاباتی اش روده خوش نیامد و باعث دلخوری او، که عضوی خود برتربین و لجوج بود شد و روده تصمیم گرفت، فعالیت خود را در بدن متوقف کند.

پس از گذشت چند روز از فعالیت نکردن روده، فشاری زیاد به بدن آمد و در حالت انفجار قرار گرفت. در این حال بود که با مشورت و تصمیم اعضاء بدن، بالاجبار، قلب را از مدیریت عزل و روده را به عنوان مدیر بدن انتخاب کردند.

روده هم که از فن مدیریت چیزی نمی دانست و قابلیتی نداشت پرسید؛ حال وظیفه من چیست؟ اعضاء بدن در جواب گفتند؛ لازم نیست کاری خاص انجام بدهی! تو فقط کافیست؛ همان کار همیشگی ات را انجام بدهی و خرابکاری کنی یعنی همان ( ر . ی . د . م. ا . ن )…!!!؟

آری! حال این شده داستان برخی مدیریت های ضعیف در جامعه ما، در جایی که با وجود افرادی توانمند، متعهد و متخصص، که عاشق خدمت به وطن عزیزمان هستند، اما به دلایلی مانند ندیده شدن و یا نداشتن پارتی و همچنین برخی مصلحت های شخصی یا حزبی، می آییم و بعضا افرادی ضعیف و کوتوله را به صورت آسانسوری به مدیریت می گماریم. بدین سان در حقیقت این موضوع سبب ضعف عملکرد و بروز مشکلات کنونی در جامعه شده است.

البته تلاش و دلسوزی بسیاری از مدیران عزیز کشورمان قابل کتمان نیست و همیشه این مدیران محبوب مردم قدرشناس ما هستند اما در کشور عزیز و اسلامی و پرظرفیت ما ( که یک درصد از جمعیت جهان و هشت درصد از ثروت آن را دارد و درعین حال هم با مشکلاتی فراوان روبروست ) می بایست در همه عرصه ها از مدیریت مدیران معتقد، دلسوز و کارآمد استفاده کنیم و میدان را برای چنین افرادی که دغدغه رفع مشکلات، توسعه همه جانبه کشور و کور شدن چشم دشمنان این مرز و بوم را بیش از پیش و بیش از هر کسی دیگر در سر و دل می پرورانند، باز کنیم.

رسول مرادی (فعال رسانه ای)