د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 21:41

حرکتی تازه و موثر برای اشتغال زایی و تولید در پاوه/ستادی که سنگها را جلوی راه جوانان برمی دارد

حرکتی تازه و موثر برای اشتغال زایی و تولید در پاوه/ستادی که سنگها را جلوی راه جوانان برمی دارد

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : آمارها و ارقام ، شرکت کنندگان بسیار در آزمونهای استخدامی ، جوانان تحصیل کرده و فارغ تحصیل از دانشگاه های معتبر ، صف شلوغ  کولبران در مرزها و … همه حکایت از بیکاری و بی درآمدی طیف کثیری از جامعه جوان شهرستان پاوه دارد و در این راستا ایجاد […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : آمارها و ارقام ، شرکت کنندگان بسیار در آزمونهای استخدامی ، جوانان تحصیل کرده و فارغ تحصیل از دانشگاه های معتبر ، صف شلوغ  کولبران در مرزها و … همه حکایت از بیکاری و بی درآمدی طیف کثیری از جامعه جوان شهرستان پاوه دارد و در این راستا ایجاد فرصتهای شغلی و تولید و استفاده از ظرفیتهای خدادادی شهرستان پاوه با بهره گیری از تسهیلات اشتغالزایی و … در سال رونق تولید وحمایت از تولید داخلی حکایت از توجه ویژه به این مقوله و برداشتن سنگهای سر راه تولید و اشتغال در شهرستان پاوه را دارد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه به منظور پیگیری طرح های اشتغالزا و تسهیل روند ایجاد اشتغال، خبر از تشکیل ستاد ویژه رفع موانع تولید و اشتغال در شهرستان پاوه داد .

دادستان پاوه

خبری که شاید با عملیاتی شدن آن حلقه مفقوده ایجاد اشتغال ، تولید و رونق اقتصادی در شهرستان پاوه باشد.

 

در چند سال اخیر و با توجه به معضل بیکاری در سطح شهرستان پاوه و تخصیص اعتبارات خوب و تسهیلات مناسب برای کارآفرینی و اشتغال و تولید در این شهرستان مشاهده می شود . افرادی با طرح و برنامه درست درصدد ایجاد یک فرصت شغلی مناسب و یا تولید هستند اما این افراد در بروکراسی های طولانی و خسته کننده اداری ، سخت گیری های بانکها، و گاها بی توجهی های مسئولان و … گرفتار می شوند و هرگز نمی توانند این طرحها را به سرانجام برسانند.

 

در پاوه شاهد هستیم که طرحهایی چند سال است که برای دریافت تسهلات بانکی که در کارگروه های مختلف و اشتغال مصوب شده است . افرادی ضمن صرف هزینه های بسیار بعد از این همه مدت وعده و وعید با سخت گیری هایی غیر معمول مواجه شده و این تسهیلات را هرگز دریافت نکردند . و نا امید از طرح و فعالیت شده اند.

 

یکی از فعالان و کار افرینان دو سال است برای دریافت تسهیلاتش که بیش از یک میلیارد تومان مصوب شده بود در آمد و رفتهای اداری و حتی کارشکنی های بانکها در سومین سال فعالیتش توانست یک پنجم این تسهیلات را با بهره ای بسیار بالاتر از حد مصوب دریافت کند.

 

این فرد که در صورت پرداخت کامل و به موقع تسهیلات می توانست ۱۲ فرصت شغلی را ایجاد کند عملا به یک بدهکار بانکی تبدیل شد .

 

حال در اقدامی ارزشمند و در راستای کمک به حل مشکل کارافرینان و تولیدکنندگان و… دستگاه قضایی که با انتصاب آیت الله رئیسی روند متفاوتی را در دستور کار قرار داده است . وارد عمل شد و برای احقاق حق شهروندان در این زمینه ورود کرد.

 

در این باره مسلم الماسی دادستان شهرستان پاوه پیش قدم در این امر مهم و اثرگذار شده است و با تشکیل ستاد رفع موانع تولید و اشتغال همراه با همه مسئولان درصدد رفع مشکلات و کمک به ایجاد اشتغال و تولید و درآمد در شهرستان پاوه شده است.

 

بنظر می رسد این ستاد می تواند طرح های اشتغالزا را به صورت مستمر پیگیری کند و به شناسایی کارگاه ها و بنگاه های تولیدی جهت کمک به افزایش تولید و بهره وری و ایجاد اشتغال در شهرستان پاوه سرعت ببخشد.

 

دادستان پاوه می گوید ؛ در راستای حفاظت و دفاع از حقوق جامعه و اشتغال جوانان در صورتی که اقدامات لازم از جانب کارآفرینان و تولید کنندگان، برای تولید و کارآفرینی و اشتغال زایی که نیاز ضروری و حیاتی شهرستان پاوه با توجه به وضعیت اشتغال و معیشت جوانان می باشد، انجام شده باشد و لیکن با موانع مختلف مواجه است، مراتب را به پیوست مدارک و مستندات به دادستانی اعلام تا متعاقبا بررسی ها و پیگیری های لازم در مراجع ذی صلاح صورت بگیرد و ان شاالله منتج به نتیجه شود.

 

قطعا با ورود عملی دستگاه قضایی و تخصیص اعتبارات ویژه برای کار افرینی و تولید از سوی دولت و رفع موانع در این زمینه ما شاهد حرکتی روبه جلو برای ایجاد درآمد پایدار و کاهش بیکاری در پاوه باشیم .

 

 

جوانان ما با ایجاد شغل و کارآفرینی و بهره گیری از ظرفیتهای منطقه بخصوص گردشگری و … دیگر به سمت  قاچاق و کولبری و شغلهای پر خطر نمی روند و این یک نکته مهم است که همه مسئولان باید به آن توجه کنند و در حالی که برای اولین بار در شهرستان پاوه شاهد ورود قاطع دستگاه قضایی برای کمک به حل مشکلات اشتغال جوانان شده ایم دیگر متولیان و در راس آنها فرمانداری و تمامی نهادها باید با استقبال از این موضوع همسو با دادستان و دستگاه قضایی گام بردارند.

یک پاسخ برای “حرکتی تازه و موثر برای اشتغال زایی و تولید در پاوه/ستادی که سنگها را جلوی راه جوانان برمی دارد

  • ناشناس در تاریخ تیر 6, 1398 گفت:

    مسئله ای که در این طرح ها به چشم می خورد و همیشه علی رغم تصویب قوانین و شرایط دریافت وام ها دریافت وام و بدون هیچگونه اشتغال زایی و ادامه بیکاری لازم است که در این قوانین بازنگری کلی شود سالانه به اندازه ۱۰۰۰ شغل در منطقه وام داده می شود و عملا کسی صاحب کار نمی شود مگر انگشت شمار