پ 27 اردیبهشت 1403 ساعت 13:29

بخشهایی از پرونده ثبت جهانی اورامانات آماده شده است/ گزارش تصویری

بخشهایی از پرونده ثبت جهانی اورامانات آماده شده است/ گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه : معاون سازمان میراث فرهنگی کشور به همراه نماینده مردم پاوه و اورامانات صبح امروز از در شهرستان پاوه حضور پیدا کرد و از نزدیک از چند مکان گردشگری این شهرستان بازدید کرد.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه : محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور که پیش از این […]

به گزارش سلام پاوه : معاون سازمان میراث فرهنگی کشور به همراه نماینده مردم پاوه و اورامانات صبح امروز از در شهرستان پاوه حضور پیدا کرد و از نزدیک از چند مکان گردشگری این شهرستان بازدید کرد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور که پیش از این در شهرستان روانسر حضور پیدا کرد صبح امروز با استقبال شورای مردمی ثبت جهانی اورامانات در پاوه از شهر نودشه ، روستای هجیج ، روستای نجار و متعاقبا روستای ساتیاری بازدید کرد .

 

وی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرونده ثبت جهانی اورامانات گفت: بخش هایی از پرونده ثبت جهانی اورامانات آماده شده و در اولویت پرونده های ارسالی به سازمان جهانی است.

 

طالبیان افزود: ثبت جهانی منطقه اورامانات را به عنوان یکی از منظر های فرهنگی بی نظیر جهانی از سه سال گذشته در دستور کار قرار داده ایم و تلاش داریم با برطرف کردن اشکالات ، این منطقه را برای کشور ایران ثبت جهانی کنیم.

 

وی تصریح کرد: اورامانات یکی از بهترین مناطق کشور است و تعامل با طبیعیت ، نبوغ بشری و همت و خلاقیت مردمان این منطقه فوق العاده زبانزد است.

 

معاون میراث فرهنگی کشور اضافه کرد: منطقه اورامانات از لحاظ فرهنگی در استان های کرمانشاه و کردستان و بخش هایی از کرستان عراق قرار دارد و ما تلاش خواهیم کرد با دولت عراق این کار را مشترک انجام دهیم و در این خصوص موافقت های اولیه ای صورت گرفته است.

 

طالبیان ادامه داد:. این منطقه می تواند یک منطقه مثال زدنی در سطح جهانی باشد که به صلح ، اصالت و یکپارچگی ، معیشت مردم و گردشگری منطقه کمک خواهد کرد.

 

وی اظهار کرد: با ثبت جهانی منطقه اوارمانات این منطقه به عنوان یک تاریخ و طبیعت استثنایی معرفی خواهد شد و به ۳۵ زبان زنده دنیا ترجمه و به گردشگران کشورهای مختلف معرفی می‌شود و تمام جهان موظف به حفاظت ، صیانت و توسعه و پایداری این منطقه خواهد بود.

 

معاون میراث‌فرهنگی کشور افزود: برای این مهم بررسی هایی انجام شده و ادامه خواهیم داد و با کارشناسان تلاش خواهیم کرد که هر چه سریع تر این ثبت جهانی به سرانجام برسد و رییس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دنی و گردشگری کشور نیز تاکید کرده اند که در اولویت باشد.

 

وی در روستای هجیج به چند ساخت و ساز در این منطقه انتقاد کرد و گفت: باید سریعا این ساخت و سازها تغییر پیدا کند و همان اصالت حفظ شود.

 

طالبیان از پیگیری های دکتر شهاب نادری نماینده مردم پاوه و اورامانات در پروسه ثبت جهانی اورامانات تقدیر و تشکر کرد و گفت : حقیقتا آقای نادری برای این امر مهم همیشه پیگیر و یاور ما بوده اند.

 

شهاب نادری نیز در این بازدید گفت : امروز همه ما باید دست به دست هم دهیم و برای ثبت جهانی اورامانات تلاش کنیم.

 

نادری با تقدیر از تلاشها و پیگیری های مهندس بازوند استاندار و آقای مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت : حقیقتا برای محقق شدن این امر مهم نباید از تلاشهای استاندار و رئیس سازمان میراث فرهنگی و رئیس پایگاه های منظر طبیعی کشور و مدیرکل و تمامی فعالان این حوزه فراموش کرد که جای تقدیر دارد.

 

وی افزود: با تلاشهای صورت گرفته ما فرهنگ سازی را از سطح مدارس ابتدایی و با مشارکت فعال مردم در زمینه ثبت جهانی اورامانات انجام داده ایم.

 

ثبت جهانی اورامانات ثبت جهانی اورامانات

یک پاسخ برای “بخشهایی از پرونده ثبت جهانی اورامانات آماده شده است/ گزارش تصویری

  • نثار در تاریخ اردیبهشت 26, 1398 گفت:

    خسته نباشید باسپاس از مسولین محترم لطفا یک سوال اکثر شهروند اخر واول تله کابین شد سه هم گذاشته و افراد فراوانی هم به رحمت خدا رفتن وحال نوبت …؟ دیدن ان را به گور خواهیم برد نه به ان هیاهیو ونه بی خبری