د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 06:16

در نشستی راهکارهای توسعه ورزش بانوان در پاوه بررسی شد

در نشستی راهکارهای توسعه ورزش بانوان در پاوه بررسی شد

به گزارش سلام پاوه : در نشستی در اداره ورزش و جوانان شهرستان پاوه راهکارهای توسعه و ترویج ورزش بانوان بررسی شد.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست که با حضور جمعی از روسای هیئت های ورزشی ، مربیان بانو و فعال در عرصه های ورزشی ، نماینده فرمانداری ، رئیس […]

به گزارش سلام پاوه : در نشستی در اداره ورزش و جوانان شهرستان پاوه راهکارهای توسعه و ترویج ورزش بانوان بررسی شد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست که با حضور جمعی از روسای هیئت های ورزشی ، مربیان بانو و فعال در عرصه های ورزشی ، نماینده فرمانداری ، رئیس اداره ورزش و جوانان پاوه و بخشدار مرکزی پاوه برگزار شد فرصت ها ، تهدیدات ، نقاط ضعف و قوت و راهکارهای توسعه ورزش بانوان بررسی شد.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان پاوه در این نشست به اهداف برگزاری این جلسه و اهمیت توجه به ورزش بانوان اشاره کرد و گفت :تغییر شیوه زندگی ،مسائل روانی ،نوع تغذیه این چنین مواردی هم بر زن و مرد تاثیر دارد.

 

ادریس محمودی افزود : شاید خانم ها با توجه به نوع فرهنگ و آداب رسوم منطقه کمتر در فعالیتهای ورزشی و اجتماعی دیده شوند.با توجه به تحقیقاتی که در استان کردستان نسبت به گرایش فرزندان به ورزش صورت گرفته است . بچه هایی که ورزشکار هستند یا در ورزش مقام قهرمانی آورده اند والدین آنها یا ورزشکار هستند یا در امور ورزش درگیر هستند.

 

وی گفت :اگر خانمهای منطقه ما بیشتر به مسائل ورزشی گرایش پیدا کنند. ما شاهد بیشتر شدن افراد ورزشکار در سنین مختلف خواهیم بود.

 

محمودی با اشاره به اینکه بانوان در مراجعه به پزشک همیشه با دو موضوع روبرو می شوند گفت : دو موضوع باعث مشکلات خاص آنها برای مراجعه به پزشک مطرح می شود. اول کم تحرکی و بعد نوع تغذیه  می باشدکه ما در ورزش میتوانیم این دو مسئله را جبران کنیم .

 

رئیس اداره ورزش و جوانان پاوه افزود :یکی از شاخهای علم ورزش ، علم تغذیه است که آنقدر این موضوع گسترده و مهم می باشد که یک شاخه در علم ورزش به آن اختصاص داده شده است .

 

محمودی با اشاره به فعالیت قابل توجه بانوان در ورزش شهرستان پاوه گفت : شکر خدا از لحاظ ورزش بانوان با افتخار میتوانم ببان کنم که شهرستان پاوه سر آمد می باشد که نه تنها در منطقه اورامانات بلکه در سطح استان یکی از بهتربنهای استان می باشد. هرچند این سطح برای ما راضی کننده نیست.

 

وی افزود : از لحاظ آمار ورزشکاران سازمان یافته ما در اورامانات اول و در استان بدون احتساب کلان شهر کرمانشاه ورزشکاران پاوه در رتبه سوم قرار دارندکه ما شاهد افزایش ۲۵درصدی آمار ورزشکار سازمان یافته می باشیم.

 

محمودی آمار ورزشکاران سازمان یافته خانم را در پاوه نزدیک به ۱۱۰۰ نفر دانست و گفت : چهارده رشته ورزش ما درسطح شهرستان در بخش بانوان فعال می باشد و رئیس هیئت هفت رشته ورزشی ما در پاوه بانو می باشند که این وضعیت نشانگر گرایش بیشتر بانوان در پاوه به ورزش  می باشد.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان پاوه افزود : ورزش بانوان پاوه در رشته های قدرتی در سطح کشور حرفهایی برای گفتن دارد و اطمینان داریم که در قسمت حرکات قدرتی در رشته بدنسازی میتوانیم در کشور صاحب مدال و مقام شویم .که ان شاالله با فعال کردن هئیت های مربوطه به این رشته های ورزشی با توجه به رایزنیهایی که با استان صورت گرفته است بتوانیم این رشته ها را گسترش بدهیم .

 

در ادامه این نشست روسای هیئت های ورزشی ، بانوان و مربیان حاضر در نشست ، نماینده فرماندار و بخشدار مرکزی پاوه به ارائه مشکلات و راهکارهای توسعه ورزش بانوان پرداختند و در پایان نشست نیز  دو نفر را بعنوان پیگیری مسائلی که در این جلسه مطرح شده است انتخاب شد.